XFX Gf6800 GT (bsod)

Pagina: 1
Acties:

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 06:48
Hey,

Ik heb hier een pc staan met een Gforce 6800 GT. Nou laatst heb ik mijn pc geformateerd (hij deed vaag) en bij het instaleren van de 3dkaart gaat het opeens mis. Constant bsod's. De exacte foutmelding kan ik niet achterhalen want ik zie het scherm maar een halve seconde en de pc reboot.

Nu heb ik alle mogelijke volgordes en versies uitgeprobeerd van de drivers, niks mocht helpen. Het ligt niet aan het moederbord (vervangen) ook niet aan de 3dkaart (doet het goed op andere pc) het ramgeheugen is in orde en de voeding ook (400W). Al een aantal keer geformateerd en mocht ook niet helpen.

Bovendien heb ik de 3dkaart geflashed, en de firmware geupdate, mocht ook niet helpen. Ik ben zo een beetje ten einde raad en heb geen idee wat ik hier nu mee aan moet. Heb ook een andere geforce 6800 GT hierop getracht te instaleren, maar heeft ook niet geholpen.

Dus, als iemand een idee heeft van wat er mis zou kunnen zijn. Laat het me graag weten! Hier de config.

Amd Athlon XP 3100+
1024 mb DDR Ram
Asus A7n8X-XE moederbord (daarvoor de a7n8x-Deluxe)
XFX Geforce 6800 GT

zou het aan de processor kunnen liggen?

bvd

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:16
Waarschijn ben ik niet de enige die wel wil weten welk merk je voeding is ;)

als er q-tec staat dan weten we wat de oorzaak is

• Deslaw
Hmm de originele voeding is een Aopen 350 Watt, nou is het dus zo dat men aanraad om een voeding van 400 watt of sterker te nemen voor de Geforce 6800, dat heb ik nu ook gedaan, het merk is .. even kijken,

Codegen

Aan de bios kan het ook niet liggen, heb namelijk het moederbord vervangen met een die een andere bios gebruikt..

[ Voor 22% gewijzigd door Deslaw op 06-11-2005 14:26 ]

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:21
Deslaw schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:25:
Hmm de originele voeding is een Aopen 350 Watt, nou is het dus zo dat men aanraad om een voeding van 400 watt of sterker te nemen voor de Geforce 6800, dat heb ik nu ook gedaan, het merk is .. even kijken,

Codegen

Aan de bios kan het ook niet liggen, heb namelijk het moederbord vervangen met een die een andere bios gebruikt..
Als ik dat zo zie al die codegen voedingen, dan kan ik het vergelijken met een q-tec.
Een q-tec/codegen voeding 400W is niet echt hetzelfde als een beter merk 400W.

• Deslaw
Dus ik zou eigenlijk een beter merk 400w voeding moeten uitproberen?

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:16
Deslaw schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:33:
Dus ik zou eigenlijk een beter merk 400w voeding moeten uitproberen?
Precies ;)

Kijk ff in het Welke voeding heb ik nogdig deel 13 Topic
Daar staan alle A-merken op een rijtje.

[ Voor 45% gewijzigd door Dubbel Fristie op 06-11-2005 14:51 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Als je een goedkope voeding overbelast dan kun je dat vaak zo merken omdat de voeding dan heel heet word.

En ik zou aanraden om een Tagan voeding te kopen of een OCZ.

De prijzen zijn momenteel supergunstig en je koopt er heel wat voeding voor.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Hoi,

ik ben zijn broer en ik zal het nog even verder uitleggen:
we hebben beiden dezelfde componenten en dezelfde kast met dezelfde voeding.
Ik zelf heb dus ook een 350W voeding, ik draai:
3 hd's, 1 dvd rw, 4 USB poorten gebruikt, en dus ook die XFX 6800GT bij mij doet ie niets raar, mabye heb ik een stabiele voeding...

maar goed.. mijn videokaart -> zijn comp = BSOD
zijn video kaart -> mijn comp = goed kunnen gamen in F.E.A.R
nieuwe mobo in zijn comp = BSOD
het gebeurd ook niet precies gelijk bij het opstarten zoals hij zegt, maar pas als hij de drivers wil laden van de videokaart, veilige modus & bios doen het wel, ook normale modus zonder de drivers, bij het installeren van de drivers gaat het fout (aan het einde) en vanaf dan bij het opstarten als hij voorbij het windows schem met het ladende balkje wil komen.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-08 14:07
En hier nog iemand die denk dat het aan de voeding ligt. Heb zelf ook een codegen voeding gehad, en dat was gewoon bagger. Die 350Watt AOpen is sterker dan die 400W codegen.

Hallo met Tim

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Ik zou in eerste instantie ook zeggen voeding, probeer die van je broer ^^ eens in jou pc. Anders zou ik naar je HDD kijken. Down een proggie van het merk en test je disk.

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Deslaw
Hmm voeding gebruiken van MrHolland is een goed idee, ik zal het eventjes overleggen!

Verwijderd

Opgelost.

Oplossing: we hebben een extra 350 Watt voeding aangesloten op de manier zoals beschreven staat in het grote "Welke voeding moet ik hebben?" Topic in het OH forum.

Het lukte ook al met een extra 120 Watt oude voeding. Maar die 350 leek ons ook wel relaxt want die hadden we nog liggen :)

Topic mag gesloten worden.
Pagina: 1