Trust LCD 2300: Vies of kapot?

Pagina: 1
Acties:

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:15
Hallo,

Ik heb laatst van mijn broertje een digitale fotocamera gekregen, een
Trust Photocam LCD 2300 art.nr: 12099
http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=12099

Helaas is functioneerd hij niet goed meer.
Op de geheugenchip (2MB) stond gelukkig nog een goede foto:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.keur3/Pic0002_klein.jpg

Deze foto heb ik pas gemaakt(foto van een stoel aan een tafel):
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.keur3/Pic0003_klein.jpg

Dit is er gebeurd:
Mijn broertje ging naar een warm en vochtig klimaat(NL Antillen) op vakantie. Op schiphol nog prima foto's maar aangekomen in Curacao kreeg je dit. Na terugkomst in NL deed hij het weer wat beter, maar uiteindelijk zijn dit de enige foto's die kunnen worden gemaakt(Het was hier soms ook net Curacao ;) ) Ik denk dat er vocht in is gekomen.
De display geeft hetzelfde beeld(alleen minder pixels) dan de foto's die ik naar mn PC hem gestuurd. Zowel bij de scherpe als onscherpe afbeelding.
Verder heet mn broertje hem nog nooit laten vallen ofzo.

De lens, daar kan ik niet bij, want er zit een glasplaatje voor. 5mm daarachter zit de lens. Het glas is niet helemaal schoon, maar ook niet echt vies. Schoonmaken van dit plaatje blijkt geen enkel effect te hebben.

Ik denk erover hem naar een fotozaak te brengen, wat ik ook kan doen is hem openschroeven, zodat ik bij de lens kan.

Het is een mooi ding en destijds heel duur (700 gulden) dus ik wil niet zomaar iets doen.

Ik ben benieuwd naar suggesties of aanbevelingen! :Y)

Groetjes jmk

Yippie kayak, other buckets!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-02 08:10
Je hebt voor 700 Gulden een Trust cam gekocht..... :|

Anyway als ik jou was zou ik terug gaan en kijken of er wat aan gedaan kan worden. Ik zou in ieder geval nooit meer spullen van Trust kopen, het is een goedkoop bagger merk.

Verwijderd

700 euro gulden :/ :|
daar had je een professioneel toestel van kunnen kopen
trust == brakheid

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 13:54 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:28:
700 euro :/ :|
daar had je een professioneel toestel van kunnen kopen
trust == brakheid
700 gulden! Maar dat terzijde

We gaan hier niet allemaal melden dat Trust kut is, wat wel zo is, want daar vroeg de TS niet om

Als ik jouw was, zou k er zeker niet zelf mee gaan klootviolen, maar gewoon naar 'n fotozaak brengen of contact opnemen met Trust zelf, en vragen wat zij er aan kunnen doen. Natuurlijk ook nooit zeggen dat je denk dat er vocht inzit, maar gewoon dat de camera van de een op andere dag, helemaal brak is en dat je dit niet gewend ben van Trust (haha) en dat je 'n nieuwe eist....

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:17
CLB schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:32:
[...]

700 gulden! Maar dat terzijde

We gaan hier niet allemaal melden dat Trust kut is, wat wel zo is, want daar vroeg de TS niet om

Als ik jouw was, zou k er zeker niet zelf mee gaan klootviolen, maar gewoon naar 'n fotozaak brengen of contact opnemen met Trust zelf, en vragen wat zij er aan kunnen doen. Natuurlijk ook nooit zeggen dat je denk dat er vocht inzit, maar gewoon dat de camera van de een op andere dag, helemaal brak is en dat je dit niet gewend ben van Trust (haha) en dat je 'n nieuwe eist....
700 gulden, dus het ding is meer dan 3 jaar oud. Eisen :Z get real.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• jmk
Toen mijn broertje die camera kocht, waren digitale camera's helemaal nieuw. Iedereen zei: "Wauw wat heb jij daar!" etc, etc. Hij heeft er jaren met plezier foto's van gemaakt. "Als ie het doet, doet ie het." zeg ik altijd maar.

Garantie zit er niet in ben ik bang...eind jaren negentig gekocht, bonnentje weg...

Ik heb de camera maar even opengeschroefd: en de lens was niet vies. Toch even overheen gegaan met een doekje, geen effect.

De camera heeft "Automatische scherpstelling, ingebouwde automatische flitser, zelfontspanner en macro-modus" Verder heeft de camera geen "calibreer" functie. Eigenlijk helemaal geen functies, behalve "exposure" (van 1 to 8 ).
Wat ik denk is dat een IC schade heeft opgelopen door extreme weersomstandigheden(warme, vocht) en dat de Automatische scherpstelling niets (goed) doet.

Misschien heeft deze camera een "service mode", ergens verborgen in een service manual.

Bij een winkel dit laten maken: Volgens mij is dan een nieuwe camera goedkoper. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door jmk op 06-11-2005 13:48 ]

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
denk niet dat een kapotte IC er voor zorgt dat je foto's vaag worden. Behalve als de autofocus erdoor geregeld wordt. Steld ie wel scherp of niet?>

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:51
Ik denk ook dat de autofocus niet meer goed werkt. Ik weet niet of dit nog goed komt, ik ben bang van niet. Maar TS niet getreurd, voor iets meer dan 100 euro heb je een nieuwe digicam die betere foto's maakt.

Mijn moeder heeft waarschijnlijk in dezelfde tijd als dat jij je camera kocht ook een van de eerste digicams gekocht. Een 3.2 mp Samsung in de aanbieding voor 1250 gulden. Maar in vergelijking met wat er nu op de markt is zijn die dingen helemaal niks meer waard!

Verwijderd

kun je niet aan een nieuwere versie van de firmware geraken, of desnoods de oorspronkelijke firmware er terug opzetten.

Ik heb vroeger ook eens gehad dat mijn digitale camera niet meer wou scherp stellen, maar toen was dit wel door de warmte(had het bij een omgevingstemperatuur van 48 graden C in de volle zon laten liggen)

Ik vermoedde toen dat het Flash-ROM geheugen op de een of andere manier aangetast was en heb dit toen proberen herstellen door de firmware er opnieuw op te zetten(ik denk wel dat dit een nieuwere versie was dan oorspronkelijk) Nadien werkte en werkt mijn toestel weer zoals het moet, en trekt zuivere foto's.

• jmk
@MicDis: Nee, de camera stelt absoluut niet meer scherp. Een grote wazige boel op het dispay en de foto's: ook hetzelfde. (zie bovenaan)

Een firmware updaten: Dat zou fantastisch zijn als dat zou kunnen!
Kan je de firmware van deze Trust updaten met een usb-connectie?? Ik heb er niets over gezien op de site van Trust.
Firmware's zijn misschien ook meer van deze tijd. Ik heb even gegoogled: volgens mij bestaat er geen firmware-update mogelijkheid. Ik heb alleen maar drivers voor de PC gevonden.

100 euro voor een nieuwe camera is misschien wel een goed idee idd, maarja deze was gratis, en dat is natuurlijk altijd de beste prijs ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 06-11-2005 15:07 ]

Pagina: 1