Asus A8N-Sli Premium, Welke drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
Ik heb zojuist de Premium besteld, maar lees heel veel op dit forum dat men zit te kloten met drivers.

Het volgende komt erop:

AMD X2 4400
Corsair 3500LLPRO 2GB DDR
Audigy 2 (niet de ZS)
NEC DVD Fikkert (3520)
Samsung 250GB Sata2
Mtek Nvidia 6600V 512MB

Wat voor drivers moet ik installeren alvorens ik de OS installeer? en kan dit ook met een cdrom, ipv een diskette (anders moet ik alleen voor et bios flashen een diskette station kopen :/ )

En welke drivers moet ik installeren als de OS geinstalleerd is? (Kga gewoon Windows XP SP2 gebruiken).

Alvast harstikke bedankt voor jullie moeite

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

de sata drivers moet je misschien voor/tijdens de OS install doen, maar dat weet ik niet zeker

Simplicity is de bom...

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-12 12:12

Krizzie

Progressive Music \o/

Volgens mij heb je helemaal geen SATA drivers nodig hoor? Als je je HDD aansluit op de NForce chipset dan wordt hij als het goed is gewoon meteen herkent.

Ik heb een Asus K8N-E Deluxe (Nfroce 3 250) En die herkent de sata hdd's zonder enige drivers.
Alleen de apparte raid controler moet ik drivers voor installeren maar dat kun je in Windows gewoon doen.

Geluidswolk

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Krizzie schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:58:
Volgens mij heb je helemaal geen SATA drivers nodig hoor? Als je je HDD aansluit op de NForce chipset dan wordt hij als het goed is gewoon meteen herkent.

Ik heb een Asus K8N-E Deluxe (Nfroce 3 250) En die herkent de sata hdd's zonder enige drivers.
Alleen de apparte raid controler moet ik drivers voor installeren maar dat kun je in Windows gewoon doen.
Ik ga geen raid opstelling draaien, dus voor sata hoef je niets te installen?

Zijn er ook nog verschillende versies van het moederbord, hardwarematig gezien!? Of gebeurt alles met biosupdates?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12 08:05
Er zijn van de premium geen bekende revisies (voor mij althans) en met BIOS-updates is het dan ook makkelijk: alle BIOS'en van de Premium kun je gebruiken. Verder hoef je inderdaad vantevoren geen drivers te installeren. Ik kan je aanraden NIET de IDE-drivers en de Netwerksuite en Firewall te installeren, die zorgen voor veel problemen. Zonder die zit je prima. Oow ja, de audio-drivers heb je natuurlijk ook niet nodig ;).

• deeltje

deeltje

Topicstarter
The__Virus schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:03:
Er zijn van de premium geen bekende revisies (voor mij althans) en met BIOS-updates is het dan ook makkelijk: alle BIOS'en van de Premium kun je gebruiken. Verder hoef je inderdaad vantevoren geen drivers te installeren. Ik kan je aanraden NIET de IDE-drivers en de Netwerksuite en Firewall te installeren, die zorgen voor veel problemen. Zonder die zit je prima. Oow ja, de audio-drivers heb je natuurlijk ook niet nodig ;).
Is het mogelijk om de bios drivers te installeren vanaf cd-rom? of MOET dat via diskette?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:46
Ik neem aan dat je met "bios drivers installeren" het flashen van de bios bedoelt? Ja, dat kan vanaf een bootable cd.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
biobak schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:47:
Ik neem aan dat je met "bios drivers installeren" het flashen van de bios bedoelt? Ja, dat kan vanaf een bootable cd.
Ja dat bedoelde ik :), mooi dat scheelt me weer een FDD te kopen :)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

das hooguit 10 hele euro :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Mja das waar, hou alleen van een systeem waar zo min mogelijk in zit :)

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-12 23:51
Als zich problemen blijven voort doen met het mobo....Probeer dan eens het geheugen met een ander merk....het is niet de eerste keer dat Corsair niet samen gaat met een Asus moederbord.... |:(

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Von Henkel schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:37:
Als zich problemen blijven voort doen met het mobo....Probeer dan eens het geheugen met een ander merk....het is niet de eerste keer dat Corsair niet samen gaat met een Asus moederbord.... |:(
Uhrmz, ik heb het systeem nog niet eens in elkaar gezet, heb je et wel gelezen!?

Verwijderd

Ik heb het probleem dat bij het installeren van xp dit heel lang duurt. Het begint al bij de setup van xp waar hij moet zoeken naar de harde schijven. Ik probeer xp te installeren op een IDE 120Gb maxtor diamondmax10. Ik heb de bios van het mobo al geupdate (van bios 1006 -> 1009), maar niets helpt. Hier is gewoon iets mis, en wilt dat eerst opgelost krijgen voor ik uren wacht voor een xp te installeren. Iemand een oplossing?

Mijn systeem:
amd x2 4400+
a8n-sli premium,
2x512 mb Geil One serie
6600 GT asus

alles staat op stock speeds

Greetz

Verwijderd

Heeft de Maxtor Diamondmax 10 serie geen problemen met de Nforce chipset?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:51:
Heeft de Maxtor Diamondmax 10 serie geen problemen met de Nforce chipset?
das het eerste dat ik daarvan hoor, wat zijn je resources?

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Je moet ff de firmware updaten, staat in de FAQ Opslagmedia & IO-controllers, CTRL-F: firmware en dan 1 x door-enteren.

Ik heb em ook ge-update :)

[ Voor 43% gewijzigd door Rob1106 op 14-11-2005 16:46 ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Sorry dit is toch wel erg basic, een beetje tweaker kan wel een OS installeren met de benodigde drivers :z

basic/dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.