Toon posts:

WLAN laptop: meer dan 1 AP ( van de buren)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren met succes vrij soepel een Wired en WLAN netwerk aangelegd.

Dit met een SMC ADSL2 annex A modem / router / switch

2 desktop PC's ( 10 / 100 Mb ethernet) en een laptop via SMC PCMCIA WLAN kaartje.

Nu heb ik een vraag:

Hoe kan ik op de laptop de andere Acces Points hier in de flat blokkeren ? Ik kan zo met de laptop bij de buurman contact maken. Kunnen zij dat dan ook met mijn laptop ??

Ik heb de verbinding laptop - router (vv.)met WPA encriptie beveiligd maar krijg het idee dat dit dan niet betekent dat de andere acces points wel degelijk met de laptop kunnen verbinden.

Op de laptop kan ik in het menu van de WLAN kaart geen MAC blokkeren. Op de router heb ik de twee andere Acces Points hier in de flat wel geblokkeerd met MAC.

Enig idee ? Kan de laptop maar 1 WLAN connectie aangaan ?

Bedankt !!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Het werkt eigenlijk heel simpel:

Jij kan onbeveiligde AP's gebruiken om op te internetten, en niet andersom. Die AP's kunnen dus niet jouw laptop in.

Het MAC-adres verhaal heb je nu niet goed ingesteld:

Zoals je zelf al zegt kunnen andere laptops (van vreemden) niet jouw AP in, want je hebt deze beveiligd m.b.v. WPA. Als extra beveiliging kun je ook nog MAC-control aanzetten. Bij MAC Control geef je in je AP aan welke MAC-adressen zich mogen aanmelden. Alle andere MAC-adressen, wordt automatisch geen toegang verleend. Het is me dus ook een raadsel hoe je het nu hebt ingesteld.

Andere AP's blokkeren m.b.v. MAC-control heeft geen zin... Hooguit computers / laptops van derden blokkeren (ik denk dat je dit bedoelt?). Je kunt dus beter instellen welke MAC-adressen wél toegang mogen krijgen (je eigen clients). De rest heeft automatisch geen toegang.

Deze beveiliging is overigens heel simpel te omzeilen maar het kan geen kwaad.

Overigens zijn er nog wel meer beveiligingsopties welke in acht kunt nemen naast WPA en MAC-control. <spam>zie mijn sig. Daar staat het MAC-control verhaal ook stap voor stap uitlegd, inclusief voorbeelden.</spam>

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 06-11-2005 12:09 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
dank, dank.

Dus AP's maken geen wireless verbindingen met andere ( mijn AP) AP's

Hoe kom ik achter het MAC adres van de laptop ?????

Oh ja, wat ik gedaan had is de twee MAC adressen die ik kon zien met mijn laptop ingesteld in de router onder "Deny".

Dit omdat ik het MAC adres van mijn laptop niet weet.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 12:14 ]

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Start -> uitvoeren -> cmd
ipconfig /all

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 04:53
startmenu > run (uitvoeren) > cmd
en dan invoeren ipconfig /all

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Dus AP's maken geen wireless verbindingen met andere ( mijn AP) AP's
Nee.

En hoe je je MAC-adres kunt achterhalen vind je 2x hierboven :)

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 06-11-2005 12:27 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
allemaal bedankt voor de (zeer snelle) replies

is gelukt !!

Nu maar hopen dat die WPA encriptie een tijdje stand houdt :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:30:
allemaal bedankt voor de (zeer snelle) replies

is gelukt !!

Nu maar hopen dat die WPA encriptie een tijdje stand houdt :)
als je em breekt, zou ik het even melden... er zou wel eens eeuwige roem voor je kunnen inzitten... ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1