Nieuw moederbord probleem

Pagina: 1
Acties:

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:20
Mijn probleem:

Ik heb een nieuw moederbord gekocht de Asus P5ND2-SLI Deluxe 775.

Ik helemaal blij heb ik dit allemaal aangesloten:
Voeding 350 watt
dvd-rom
dvd-brander
floppy
pci-e 7800 GT
maxtor 200 GB
2x 12cm case fans + zalman cpu cooler

Dit zat allemaal al in me bestaande systeem zonder het nieuwe moederbord.

Ik doe hem aan voor het eerst aan, kom ik tot mijn verbazing dat ik gewoon in windows kom wat volgens veel mensen niet mogelijk was. Onwijs veel nieuwe apparaten werden natuurlijk gevonden, dus ik me computer maar uit gedaan en opgestart met de windows xp cd om een verse instal te maken.

zo gezegt zo gedaan. Ik formateer de hap daarna kopieert hij de nodige dingen naar de HD en de windows installatie begint maar dan komen de problemen. Er komen dingen in beeld over dat er dingen missen van de cd-rom diskdrive floppydrive enzo maar je kon ook volgende klikken dus ik dat maar gedaan. Windows is klaar met de installatie computer start opnieuw op bios komt voorbij dan vraagt ie weer op vanaf windows cd op te starten en gelijk daaronder staat CTRL-ALT-DEL. Ik dat ingedrukt computer start weer opnieuw op zelfde weer, daarna nog een keer en heb toen gelijk op enter gedrukt om vanaf cd op te starten. Heb toen weer geformateert en daarna gaat ie weer zijn bestanden kopieren naar de HD en na 100% komt er dit te staan:

Er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen.

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten, als het scherm nogmaals wordt weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alles nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.
Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel bios-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u naar het verwijderen, of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw o pte starten op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

STOP: 0x00000050 ( 0xC18493C0, 0x00000000, 0x8081C8B3, 0x00000000 )

En heb het formateren al een paar keer overnieuw gedaan maar dit blijft maar komen. En alle hardware moet ook goed zijn aangesloten anders kwam de eerste keer niet meteen in windows zonder problemen.

Iemand een idee wat ik nu moet doen?

alvast bedankt

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:51

Aapje

Opel-beun
Nou de windows error geeft al een begin:
Controleer of alles nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.
Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel bios-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.
Maar ik denk dat 't aan je geheugen ligt, wat doet de setup zodra je hem nog een keer probeert?
Download btw http://www.memtest86.com/ wellicht dat je braque geheugen hebt...
Als dat zo is kan je um terug brengen denk ik want je hebt 't net gekocht lijkt me?

[ Voor 14% gewijzigd door Aapje op 06-11-2005 10:05 ]

• Debtor
BaBoOn schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:04:
Nou de windows error geeft al een begin:

[...]

Maar ik denk dat 't aan je geheugen ligt, wat doet de setup zodra je hem nog een keer probeert?
Download btw http://www.memtest86.com/ wellicht dat je braque geheugen hebt...
Als dat zo is kan je um terug brengen denk ik want je hebt 't net gekocht lijkt me?
me geheugen was ik trouwens vergeten te vermelden. Dat is MDT 1gb ddr-2 wat ik een maandje heb en wat perfect werkte op me oude mobo.
Maar dat kan de fout toch niet zijn want de eerste keer kon ik wel gewoon in windows komen wat me toen zo verbaasde.
En memtest hoe ga ik dat dan draaien als ik windows niet eens geinstalleert krijg?

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Memtest zet je op een opstart diskette, en dat werkt zonder je OS :)
Maar ik zou gewoon memtest effe draaien, als het idd goed geheugen is, kan je dat iig uitsluiten, heb je ook in de bios gekeken voor de aangegeven settings door windows?

Ze zeggen 't nmlk niet voor niets :o
Is je CD van XP trouwens bekrast ofzo? (had ik vroeger ook wat problemen mee had ie lees fouten..)

• Debtor
BaBoOn schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:13:
Memtest zet je op een opstart diskette, en dat werkt zonder je OS :)
Maar ik zou gewoon memtest effe draaien, als het idd goed geheugen is, kan je dat iig uitsluiten, heb je ook in de bios gekeken voor de aangegeven settings door windows?

Ze zeggen 't nmlk niet voor niets :o
Is je CD van XP trouwens bekrast ofzo? (had ik vroeger ook wat problemen mee had ie lees fouten..)
Ik zal memtest is effe draaien dan. En me cd is niet bekrast dat dacht ik eerst namelijk ook.

Verwijderd

zeker xp met sp 1of 2 er op.
altijd een probleem.
pak een ouderer versie van xp en je probleem is weg.
zeker weten.!!!!!!!!!!!!!!!!

• Debtor
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:30:
altijd een probleem.
Ik heb windows xp sp 1, maar hoe kom ik aan een oudere versie dan. Zou ik anders windows xp prof moeten proberen alleen die is wel minder legaal :o .

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:30:
altijd een probleem.
Waarom zou dit een probleem zijn dan? Ik installeer altijd met cd's die SP1 of SP2 hebben ingebakken, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Kun je dus ook argumenten geven?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
DrivinUCrazy schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:37:
[...]

Waarom zou dit een probleem zijn dan? Ik installeer altijd met cd's die SP1 of SP2 hebben ingebakken, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Kun je dus ook argumenten geven?
Hier ben ik het volledig mee eens , als je een fout krijgt tijdens de installatie ligt dat er niet aan dat je een XP CD met of zondere SP's installeert, maar aan je hardware. Ik heb ook nooit problemen met het installeren van cd's waar servicepacks zijn ingebakken.
Het scheelt ook veel tijd bij het installeren als de SP's er al ingebakken zijn (je hoeft ze naderhand niet te installeren).

Wat je ook even na kan kijken zijn de voltages van je voedingslijnen, aangezien je 350 watt voeding (welk merk is het?) die 7800 GT misschien niet trekt.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Debtor
Ik wou net even memtest draaien maar ik kom niet verder dan het bios scherm met press DEL to enter setup en zelfs als ik op DEL druk gebeurt er niks.

Het ligt niet aan me voeding want in me vorige systeem draaide die als een trein met een 7800 GT.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Doe eens alles afkoppelen zoals de hd, en sluit eens een pci videokaartje aan, en kjik wat je pc doet .. :) sluit alle onderdelen etc effe uit

Verwijderd

Het kan zijn dat je geheugen die wel overigens bij je vorige mobo goed draait en bij je nieuwe mobo niet goed draait ivm de incompabiliteit. Check de Asus site voor de lijst met recommended geheugensoorten.

• Debtor
BaBoOn schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:18:
Doe eens alles afkoppelen zoals de hd, en sluit eens een pci videokaartje aan, en kjik wat je pc doet .. :) sluit alle onderdelen etc effe uit
Ja ik had ook al gelezen dat het uit kan maken dat je er een pci kaart in doet maar ik heb toen het bios al ingesteld boot from pci-e plaats van pci, dus dat zou toch goed moeten zijn.

En heeft iemand ervaring met dit moederbord want in de beschrijven staat ook niet duidelijk in welke banken je het geheugen moet doen.

Je hebt:
A1=geel A2=zwart B1=geel B2=zwart en allemaal zijn ze voor ddr-2

Ik heb in A1 1gb zitten ddr-2, misschien zit dat niet goed. Denk trouwens van niet maar je weet maar nooit he.

• Debtor
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:23:
Het kan zijn dat je geheugen die wel overigens bij je vorige mobo goed draait en bij je nieuwe mobo niet goed draait ivm de incompabiliteit. Check de Asus site voor de lijst met recommended geheugensoorten.
Ik heb idd effe gekeken maar daar staan maar 5 verschillenden merken en MDT staat er dus niet tussen maar dat wil echt niks zeggen, want bij mijn vorige mobo van MSI stond er ook maar een klein lijstje en daarmee werkte het gewoon perfect.
En de eerste keer dat ik me computer testen met de setup zoals die nu nog is, deed ie het wel gewoon en ik kwam ik in windows. Dus het geheugen probleem is zo toch wel uitgesloten lijkt mij.

• Debtor
Ik heb het bios gereset en nu kwam die wel weer verder dan het bios en kon ik nogmaals proberen om windows erop te krijgen.
Maar nu kom ik weer bij de volgende fout:

Het bestand wmpui.dll is niet juist gekopieerd.

Het bestand dat de setuo op de vaste schijf heeft geplaatst is geen geldig Windows xp-systeemkopie dit kan duiden op een probleem met de cd-rom van windows xp als u het besturingssysteem vanaf de cd-rom installeerd.

dan kan je kiezen om het kopieren opnieuw te doen dus ik gedaan krijg ik deze fout.

problemen met setupdd.sys

Ik weet het nu echt niet meer nog even en dan schop ik alles in elkaar hier!

[ Voor 52% gewijzigd door Debtor op 06-11-2005 14:19 ]

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
heb je nu ondertussen memtest al gedraaid? Het wil niet zeggen omdat het op een msi MB werkt, waar het niet in de lijst staat, dat dit geheugen op een ander moederbord, waar het ook niet in de lijst staat, ook gaat werken... Dus voor je vanavond gaat slapen, start je memtest even, en morgenochtend laat je ons zien wat het resultaat hiervan was... Dan weet je direct of het geheugen het probleem is of niet...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

Ik denk dat de voeding de oorzaak is, wat voor merk is het?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
ik zou toch ff een goede cd met windows zien te regelen want als jij moet door enteren voor bestanden die missen krijg je gegarandeerd errors in windows..

Verwijderd

probleem ook weleens mee gemaakt.

veel pc's geassembleerd voor verkoop in de buurt.

het probleem met kopieren van de bestanden:
dit kan duiden op een onjuiste aansluiting van je cd-rom drive, vervang indien mogelijk de IDE kabel, een andere controller, en idd de kwaliteit van de cd. probeer een andere cd, of tijdelijk een andere cd-rom.
ook het geheugen laat zich afweten, vanwege de foutmelding non paged area. Probeer het in een ander slotje, clock het geheugen wat terug in de bios, en meldt ons de resultaten.
en zoals gezegd, haal alle troep los uit je systeem.

dus alleen mobo, cpu, mem en videokaart en cd-rom

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat voor merk voeding heb je? 350 watt is wel erg marginaal voor jouw systeem. En wat was de uitslag van memtest?

Verwijderd

The__Virus schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:59:
Wat voor merk voeding heb je? 350 watt is wel erg marginaal voor jouw systeem. En wat was de uitslag van memtest?
350W Qtec of dergelijke zooi idd, maar een 350W Enermax/Tagan/Antec/Aopen/Chieftec bijvoorbeeld moet dit systeem van genoeg prik kunnen voorzien.

• Debtor
Sorry voor de laten reactie.

Ik kan jullie reacties niet helemaal goed lezen omdat ik nu op me werk achter een mac zit.

Maar de voeding is geen Q-tec weet effe uit me hoofd niet wat voor merk het wel is maar geen bekend merk in iedergeval. Ik heb eerder gedacht dat me voeding het probleem was ook met me oude moederbord en toen heb ik het vervangen door een 620 watt voeding maar er was totaal geen verschil dus dat is dus niet het probleem.

Een zondag avond was ik het zat en heb toen me oude moederbord terug gezet daarmee windows geinstalleerd werkte perfect dus de cd is het niet.
Harde schijf aangesloten op het nieuwe moederbord starte prima op met 1 reep MDT geheugen van 1 gb alle drivers van het mobo geinstalleerd werkte prima.
Maar nu komt het ik stop de cd van sp 2 erin en tijdens het kopieren van bestanden de zelfde fout van schade aan windows ik kon gelukkig nog terug in windows komen na een herstart.

Volgens mij ligt het probleem gewoon aan me geheugen dat het toch niet helemaal bij het asus mobo past. Omdat ik nadat windows erop stond ook problemen had met opstarten hij bleef steeds halverwegen met opstarten hangen en na elke reset kwam die wat verder.

O en wat ik trouwens aan me mobo heb hangen is alleen een cd-rom en videokaart.

Ik hoop dat het een beetje te volgens is, tis nog vroeg he;)

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

draai nou maar eens memtest... ;)
Dan weet je het gelijk...alles wijst naar een brak geheugen.
En koop een a-merkvoeding. :)

Tubes....It's what make music music!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Debtor schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 08:26:
Volgens mij ligt het probleem gewoon aan me geheugen dat het toch niet helemaal bij het asus mobo past. Omdat ik nadat windows erop stond ook problemen had met opstarten hij bleef steeds halverwegen met opstarten hangen en na elke reset kwam die wat verder.
Volgens mij ook, fouten in je windows installatie zijn in 90% van de gevallen geheugenproblemen. Dus scoor ff een ander reepje.

Ik weet niet of je moederboard gewone ddr slikt, heb geen ervaring met ddr-2, maar anders zou ik dat proberen.

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40
Volgens mij niets van dit alles. Ik heb dit probleem ook gehad en toen lag het aan de IDE-kabels. Opgelost door het volgende te doen. HD aan de primary, DVD aan de secondary, verder niets, en dan erbij opletten dat je in beide gevallen de laatste connector van de IDE-kabel gebruikt.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
in ieder geval we zijn er zeker van dat het een Leesfout is van data,
de data kan Of via geheugenreep of via een medium fout gelezen worden
Dus wat te controleren:
• Geheugen checken (uitsluiten door een ander reepje te proberen)
• Harddisk aansluitingen
• CD-rom speler aansluitingen
• CD-rom zelf of deze beschadigt is

• Debtor
Ik hoop dat het geheugen is. Ik kan gelukkig bij alternate me geheugen terug brengen tegen 12% betaling, en dan haal ik maar kingston ofzo dat moet toch wel op een asus werken?
Ja die voeding moet idd is vervangen worden maar het geld is onder hand wel effe op omdat ik samen met me nieuwe mobo ook een andere kast moest kopen omdat het niet paste.

Jullie horen nog hoe en wat.

Verwijderd

350 watt is wel heel erg minimaal :S , had minimaal een 400 ingemoeten :)

Het zal wel draaien maar als je zware games gaat spelen..... denk dat het slecht gaat.
FPS verlies en dergelijke.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad en lag bij mij aan het geheugen. Ik vermoed dat dat bij jou ook het geval is! Probeer eens 1 reepje of eentje van iemand anders. Het zou met echt niet verbazen als dat het is..

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Debtor schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:20:
Ik hoop dat het geheugen is. Ik kan gelukkig bij alternate me geheugen terug brengen tegen 12% betaling, en dan haal ik maar kingston ofzo dat moet toch wel op een asus werken?
Ja die voeding moet idd is vervangen worden maar het geld is onder hand wel effe op omdat ik samen met me nieuwe mobo ook een andere kast moest kopen omdat het niet paste.

Jullie horen nog hoe en wat.
'Controleer' voor je koopt, scheelt je een slechte koop :)
Kijk op de site van asus, en zoek het type moederboard op dat jij bezit, en kijk bij de specificaties...
En heb je nou een memtest gedaan? kan ik nergens opmaken iig dat je dat geprobeert heb :)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:09:
350 watt is wel heel erg minimaal :S , had minimaal een 400 ingemoeten :)

Het zal wel draaien maar als je zware games gaat spelen..... denk dat het slecht gaat.
FPS verlies en dergelijke.
Ligt erook aan welk merk je hebt, ik heb een oude Mtec server voeding liggen van 145w (90w max output)
Ding trekt mijn dual amd die de 'handleiding' minimaal 350 zou moeten hebben...
Ligt er echt aan welk merk je gebruikt... :)

[ Voor 28% gewijzigd door Aapje op 08-11-2005 14:05 ]

Verwijderd

Uiteraard.... maar alsnog die 7800 slurpt :p

• Debtor
laten we de voeding er effe buiten houden he ;) . Ik weet dat ie te ligt is maar dat is het probleem nu niet.

Wat ik trouwens gister en nu ook nog had, als je hem de eerste keer aanzet geeft ie een lange pieptoon herstart zich geeft weer een lange pieptoon en zo maar door. Zet je hem uit en doe je hem weer aan komt ie steeds een stapje verder, voorbij het bios vast, opnieuw uit en aan, tot windows laad scherm vast en dat een aantal keer totdat ie wel doorstart helemaal tot in windows. Als je dan even aan het werken bent (kan trouwens niet veel alleen internette :9 ) loopt ie ook gewoon vast.
Volgens mij duid dat ook weer op een geheugen probleem toch?

O en wat memtest betreft dat krijg ik deze wijze dus ook niet echt aan de gang, maar dat is ook niet echt van toepassing want ben voor 85% zeker dat het geheugen want niet met het mobo overweg kan of anders om ;) .

Helaas kan ik dat ook niet testen niemand in me omgeving heeft ddr 2, dat wordt wachten tot zaterdag :| .

• Debtor
Ik heb Kingston geheugen nu in me computer en hij doet het gelijk weer helemaal super. Dus altijd een bekent merk kopen kwa geheugen dat werkt teminste bijna altijd.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Debtor schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:20:
Ik heb Kingston geheugen nu in me computer en hij doet het gelijk weer helemaal super. Dus altijd een bekent merk kopen kwa geheugen dat werkt teminste bijna altijd.
Kijk leuk te horen :)
Welk merk had je eigenlijk eerst? Kan ik niet zo gouw zien :)

• Debtor
MDT 2x 1gb ddr-2
Pagina: 1