zalman 7700alcu maakt herrie??

Pagina: 1
Acties:

• freakya
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 21:50
Hallo

Ik heb pasgeleden een nieuw systeem samengesteld.
Asus a8n-sli met athlon 3200+.
Maar als ik met q-fan draai dan draait mijn zalman cooler 900rpm. Dan is de cooler goed stil.
Maar draai ik zonder q-fan dus 1800rpm dan hoor je de zalman gewoon erg goed zoemen.
Mijn casefan of voedings fan die zijn stiller (antec sonata)

Mijn vraag is of dat dit normaal is??

MVG
hans

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 01:03
heb je hem op 12 volt of 5 volt ?
als die op 12 volt draait dan maakt die best wel herrie jah

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:27

Priet

To boldly do what no one has..

Hoe warm wordt de cpu in beide gevallen?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• freakya
dat is btw zonder fanmate dus 12v idd. Ik had de fanmate gebruikt voor mijn chipset. Nu dus weer op de zalman gezet nu dus 5v. Maar nu geeft asus probe aan dat de fan 3600rpm draait klopt dit? wel stil maar kan stiller?? fanmate staat minimaal (5v)

temps zijn allebei onder 40 voor dat is de situatie zonder fanmate. Met fanmate 30.

MVG

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik zou speedfan eens installeren. Dan kan je je fan speeds wel aardig regelen. Volgens mij kan je je zalman videokaart koeler wel langzaam laten draaien hoor, dan koelt hij in ieder geval nog wel evengoed als de boxed koeler.

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• freakya
Requiem19 schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:51:
Ik zou speedfan eens installeren. Dan kan je je fan speeds wel aardig regelen. Volgens mij kan je je zalman videokaart koeler wel langzaam laten draaien hoor, dan koelt hij in ieder geval nog wel evengoed als de boxed koeler.
Dit gaat over de cpu koeler. heb een passieve koeler op mijn video kaart!!

MVG

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat klopt. Als je Q-fan inschakelt zal hij de fan langzamer laten draaien. Pas bij een bepaalde temperatuur grens zal hij de fan een groter voltage geven :). Laat Q-fan dus lekker aan met een grens van 50 graden ofzo.

* zet cool&quiet ook aan btw: In bios inschakelen. Windows powermanagment op minimum energieverbruik zetten en de amd driver installeren. :)

edit: laat die fanmate er wel tussenuit ja.

[ Voor 7% gewijzigd door Satch op 06-11-2005 11:03 ]

• freakya
q-fan in combinatie met fanmate gaat niet dan zet hij hem stil.

• Requiem19
  • Nu online
Oeps, ik had V700 gelezen in de haastigheid.

Maar nog steeds geld dat je zalman echt niet op 1800 rpm hoeft te draaien :)

• freakya
Dan blijf ik dus gewoon mijn oude situatie houden. is geen punt hoor maar de zalman draait nu 900rpm is dat niet te laag??

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-02 20:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb dezelfde cpu cooler op mijn 4200x2 @ 2420mhz, ding wordt stressed niet warmer dan een 50 graden @ 900rpm. Tot een 1200-1300rpm is hij lekker stuk, daarna begint hij behoorlijk te resoneren vind ik.
Misschien is dit wel op te lossen door een elastiekje oid over de koelvinnen te doen (zodat ze niet kunnen rammelen :) ).

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
freakya schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:16:
Dan blijf ik dus gewoon mijn oude situatie houden. is geen punt hoor maar de zalman draait nu 900rpm is dat niet te laag??
Dat ligt eraan. Zolang je proc niet te warm wordt: nee, dan is het zeker niet te laag. Heb het zelf ook altijd gehad op 900rpm. Werkte prima :)

• freakya
We Are Borg schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:32:
[...]

Dat ligt eraan. Zolang je proc niet te warm wordt: nee, dan is het zeker niet te laag. Heb het zelf ook altijd gehad op 900rpm. Werkte prima :)
gehad?? Nu wat anders??

gr

• Requiem19
  • Nu online
Ik heb zelfs een relatief warme Clawhammer op 1200 rpm draaien ongeveer. No problems. Kan zelfs lichtjes overclocken met die snelheid. Zou me niet te druk maken zolang je pc geen rare dingen doet: vastloper, blauwe schermen etc.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
freakya schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:51:
[...]

gehad?? Nu wat anders??

gr
Pc is verkocht, nu @ laptop :) Maar dat was een P4 2.8Ghz. Werkte prima voor dik anderhalf jaar (toen verkocht). En als ik nu weer een pc zou kopen, zou ik het precies weer zo regelen :)

• freakya
ok dan..
Pagina: 1