Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Heen en retour met 1 telefoondraad kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de meterkast is al een draad getrokken naast mijn computer in de kamer.

Volgens mij worden er maar 2 draadjes gebruikt dus vraag ik mij af of dat klopt.
Ik wil n.m.l. vanaf de computer in de kamer ook weer terug naar de kast en kan ik daar dan de overige draadjes voor gebruiken?

Bestaan er verloopjes wat alshetware deze draden splitst? Dus b.v een T-stukje op de stekker in de kamer een IN en UIT en dan ook nog zo een T-stukje in de meterkast?

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden.
Het gaat dus om een Heen en Retour via 1 telefoondraad.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Wat wil je in gods naam aansluiten.

voor telefoon heb je aan twee draadjes voldoende, en kun je rustig de overige twee voor je modem gebruiken

Grutte Pier fansels

Verwijderd

offtopic:
Zulke vragen verwacht ik eerder op beginnersweb

Als je een beetje onderzoek had gedaan wist je dat bij een platte telefoonkabel de buitenste twee draden niet in gebruik zijn (tenminste, massa en aarde zijn vaak niet meer aangesloten)

Afbeeldingslocatie: http://www.mousehouse.net/images/cable-rj11.jpg
Dus A en D

Je loopt de eerste de beste telefoontoko binnen en vraagt naar een blokje waar je een klassieke telefoonplug en ook een RJ-11 blokje in kan pluggen, wrik deze open en je ziet schroefverbindingen waar je je eigen draadzooi aan kunt hangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 09:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
hessel schreef op zondag 06 november 2005 @ 09:31:
Wat wil je in gods naam aansluiten.

voor telefoon heb je aan twee draadjes voldoende, en kun je rustig de overige twee voor je modem gebruiken
IPBmbox staat met een Ethernetverbinding op mijn computer in de kamer.
De telefoonaansluitingen (4 stuks) zitten in de meterkast.
Er loopt nu een telefoondraad van meterkast naar de IPBbox en deze heeft weer terug te gaan naar de meterkast voor de telefoonaansluitingen.
Dus ik vroeg mij af of dit simpel is op te lossen met 2 T-Splits-verloopjes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 09:38:
offtopic:
Zulke vragen verwacht ik eerder op beginnersweb

Als je een beetje onderzoek had gedaan wist je dat bij een platte telefoonkabel de buitenste twee draden niet in gebruik zijn (tenminste, massa en aarde zijn vaak niet meer aangesloten)

[afbeelding]
Dus A en D

Je loopt de eerste de beste telefoontoko binnen en vraagt naar een blokje waar je een klassieke telefoonplug en ook een RJ-11 blokje in kan pluggen, wrik deze open en je ziet schroefverbindingen waar je je eigen draadzooi aan kunt hangen.
Tnx. Ik zal de toko bezoeken.