[OC] 3500+ venice overclocken

Pagina: 1
Acties:

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-02 16:07
Ik heb al veel gelezen over overclocken maar heb toch nog een aantal vragen.

Mijn gegevens:

3500+ venice
A8N SLI Deluxe
Corsair Twinx 2048-3200C2PT
ASUS 7800 GTX TOP
Zalman 7700CU
Coolermaster 450 W

Temps:

CPU -> idle 29 stress -> 34
GPU -> idle 40 stress -> 44
Chipset -> 30

De vragen:

- Moet ik de HTT multiplier eerst op 4 zetten?
- Moet ik de geheugen divider omlaag zetten?
- Daarna Multiplier CPU lager zetten en HTT bus verhogen om te kijken hoever het moederbord kan?
- En wat daarna te doen?

Verwijderd

Om de uitersten van zowel geheugen, cpu als htt te vinden zet je behalve de component die je wil testen de rest lager. Dus als je de max van de cpu uit wilt vinden zet je htt op bijv. 3 en geheugen op 333 (met divider) of nog lager. Meer vcore erop en maar kijken tot hoever je komt. Htt mag over het algemeen niet hoger als 1000 komen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05
Overigens schijnt de 3500 niet zo heel ver over te clocken zijn. Verwacht er dus niet teveel van.

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 18:30

Huig

Merino Fanatic

frickY schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:09:
Overigens schijnt de 3500 niet zo heel ver over te clocken zijn. Verwacht er dus niet teveel van.
Ik heb precies dezelfde proc, heb geen enkel verstand van oc-en (wil dat nog wel een dezer dagen gaan uitvogelen) maar ik heb gasten gezien die toch wel de 2.8 ghz haalden.
dat vind ik toch niet slecht.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:13:
Om de uitersten van zowel geheugen, cpu als htt te vinden zet je behalve de component die je wil testen de rest lager. Dus als je de max van de cpu uit wilt vinden zet je htt op bijv. 3 en geheugen op 333 (met divider) of nog lager. Meer vcore erop en maar kijken tot hoever je komt. Htt mag over het algemeen niet hoger als 1000 komen.
Idd, gewoon hoogste stabiele snelheden van je die 3 ( geheugen, chipset/HTT en CPU ) componenten uitzoeken. Zo kan je ook uiteindelijk berekenen wat je mogelijkheden zijn.
Meer lezen en proberen, Je hoeft meestal niet erg veel te doen, als je maar bij elke verandering weet wat je doet ;) :)