Toon posts:

[XP] Tijdens installatie ontbrekende bestanden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een kwaadaardig bestandje bleef mijn pc rebooten, dus heb ik C geformateerd en XP opnieuw geiinstalleerd. Bij de installatie wordt de dynamische update gepasseerd, en missen de bestanden cmprops.dll en iexlore.exe;iexplore.ex_ . Vervolgens kan ik natuurlijk van alles niet: geen help, geen outlook/IE, geen netwerkverbinding. Ik heb gezocht naar vergelijkbare meldingen op het net en vond als enige oplossing het aanschaffen van een nieuwe CD Rom speler. Ik heb echter met dezelfde config en dezelfde CD nooit problemen gehad. Hoe kan het nu ineens aan de CD rom speler liggen??

groet
justanna

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik denk dat het aan je WindowsCD ligt (Legaal??),misschien schoonmaken en opnieuw installeren.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Bedankt voor je reaktie. Ik meerdere verschillende CD's geprobeerd. Het heeft altijd gewerkt en los van legaal of illegaal...als dát het zou zijn dan was ik op mijn googletocht naar deze foutmelding toch wel meer van die meldingen tegengekomen:)

Groet
Justanna

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als de bestanden die je vermeldt goed gespeld hebt, dan denk ik niet dat die twee laatste windows-bestanden zijn... Eerder spyware ofzo.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Het eerste bestandje: cmprops.dll : File Description: WMI Snapins
Product Name: Microsoft® Windows® Operating System
Copyright: © Microsoft Corporation. All rights reserved.
Company Name: Microsoft Corporation
De tweede iexplore.exe;iexplore.ex_ is idd een wonderlijke!

Groet
Justanna

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

justanna, welkom op Gathering of Tweakers :)

Kan je aangeven wat je zelf al hebt gevonden en/of geprobeert hebt om het probleem op te lossen (volgens de Algemene gedragsregels (Netiquette) #topicstart ). Zet in het vervolg ook even het OS tussen vierkante haakjes, dat staat wat netter in de topic list (zie ook Windows Operating Systems - Policy ) :)

Ik geloof dat er met iexplore.exe;iexplorer.ex_ bedoelt wordt: het bestand iexplore.exe uit het archief iexplore.ex_. Deze laatste is een bestand op de Windows installatie CD. Heb je al geprobeert om Internet Explorer 6 gewoon bij MS te downloaden en handmatig te installeren (hier te vinden). Ik dat zou in ieder geval je iexplorer.exe probleem moeten oplossen. Het bestand cmprops.dll kan je vast wel van internet ergens downloaden: [google=cmprops.dll]. Dit bestand moet in %windir%\system32 komen te staan :)

[ Voor 7% gewijzigd door the_shadow op 06-11-2005 11:21 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Installatieproblemen van Windows XP worden vaak veroorzaakt door geheugenfouten. Wellicht moet je toch je geheugen eens testen met memtest86. Heb je sinds je vorige installatie geheugen bijgeplaatst?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
IE kan je met: Start > Uitvoeren >
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf
terugzetten. Verder denk ik dat het handig is om SP2 ook even opnieuw te installeren....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1