Toon posts:

zelf pc geknutseld: er gebeurt helemaal niks

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zelf een pc geknutseld en nu gebeurt er niks. Ene Hencq heeft exact hetzelfde probleem al eerder aangedragen, echter houdt dat ineens op. Kortom, ik weet nog niks.

Vraag hencq: http://gathering.tweakers...message/24546855#24546855

Aopen QF50D
Asrock K8upgrade-VM800
OEM 512 MB PC3200

Probleem zal moederbord, CPU of geheugen zijn lijkt me. Pc geeft geen piep bij opstarten.

Diagnose stellen zal lastig worden, want ik heb geen ander mobo, proc of mem bij de hand. wie heeft tips?

Verwijderd

Topicstarter
En Sempron 64 3000+ natuurlijk. Moederbord heeft juiste BIOS.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-02 21:22

Orac

Ik mis je papa.

Als er helemaal niks gebeurd, dus er gaat nergens een ledje aan, ventilators draaien niet (zelfs niet van de voeding???), harddisks gaan niet aan, enz. dan is er iets met de voeding lijkt mij...

Verwijderd

heb je de knoppen van je kast wel goed aangesloten?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:27:
heb je de knoppen van je kast wel goed aangesloten?
hehe, had ik ook 2 maanden geleden met m'n nieuwe pc. Ik ben toen maar naar de lokale PC winkel geweest en daar hebben ze me draadjes aangesloten :P De rest had ik zelf allemaal ingebouwd maar ik kom nooit uit die power/reset knop en power/hdd-led lampje :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Kijk hier eens, dan kun je achterhalen waar het probleem zit.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Welkom op GoT maar hij doet helemaal niets niet eens fans of iets dergelijks..?

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Probleem inmiddels opgelost. Alles draaide dus wel, maar pc bootte niet. Geen piep, niks. Zwart beeld. Alleen draaiende ventilatoren dus.

Maar, zoals gezegd: alles werkt. Hulp niet meer nodig. Bedankt allemaal.

Geheugen eruit gehaald, geboot (pc deed nu piep). Speaker dus ok.
Geheugen er weer in gedaan en draadjes na gelopen.
Opnieuw geboot en hij deed het.

Misschien geheugen niet goed vast gezeten? Vreemd, van klipjes zaten wel gewoon weer omlaag.

Verwijderd

webfreakz.nl schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:34:
[...]

hehe, had ik ook 2 maanden geleden met m'n nieuwe pc. Ik ben toen maar naar de lokale PC winkel geweest en daar hebben ze me draadjes aangesloten :P De rest had ik zelf allemaal ingebouwd maar ik kom nooit uit die power/reset knop en power/hdd-led lampje :P
Dat staat toch gewoon in de lay-out tekening in het boekje en op de lay-out kaart die bij je moederbord zitten?

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:46

DefLite

Why so serious?

ik had hetezelfde probleem maar dan met een pentium 3 de fans gingen draaien maar verder niks.
toen ik het geheugen er uit haalde piepte die wel.
andere vidokaart nog steeds niks
ik heb geen andere mobo voor pentium 3 en ook geen andere procesor :(
maar ik denk dat het aan je moederbord ligt of aan je procesor

edit/
te laat

[ Voor 3% gewijzigd door DefLite op 07-11-2005 08:33 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Diagnose stellen zal lastig worden, want ik heb geen ander mobo, proc of mem bij de hand. wie heeft tips?
Dat is geen houding. Zorg er dan voor dat je die hebt voor je een topic opent :o

Bovendien:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
- als je die doorgenomen had, had je al geprobleerd RAM en VGA opnieuw te plaatsen enz.

Verder is ook hier in totaal het verkeerde subforum gepost. Er is namelijk eentje specifiek voor CPU, moederbord en geheugen :Z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.