Toon posts:

AMD begint te SUKKEN!!

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
big big probleem? of is het iets vaag, iets dat ik over het hoofd zie?

mijn g*dvrd*mde configuratie op dit moment:

- Asus K7V
- 650 Ahtlon (.18 micron)
- Asus V6600 deluxe
- 133mhz ram ( van computerland)
- soundblaster PCI
- iiayma 17"
- IBM 20GB 5400rpm
- Aopen 40X
- Antec PP-303X 300W voeding (de beste voeding volgens anandtech).
- Win98(SE)
- etc...

ik zit al 3 maanden te klooien om uit te zoeken waarom mijn systeem onstabiel is als de pest. Ik ben het nu echt zat! want ik heb tot nu toe bijna alle onderdelen al 1 keer omgeruild, zoals: mobo, videokaart, voeding.

Nog steeds een spook in mijn kast!
symptomen:
1. start wel op maar boot niet naar win98 (blijft hangen)
2. na een mislukte boot, reset mijn pc de instellingen van de beelschermadapter.
3. wijzig de instellingen naar hoge kleuren en 1076x768 resolutie en hierna herstarten.
4. ga naar 1

KAn iemand mij vertellen wat voor "spook"in mijn kast zit? In ben het nu echt zat. Misschien moet ik het maar opblazen!

Wat is nou het probleem?
suggesties zijn welkom, evenals potentiele kopen van dit systeem.

*een beginnende AMD hater*

Verwijderd

AGP op 4x of 2x ?

super bypass mode enabled in bios ?

zet deze op disabled en zet je AGP op een keer en je problemen zullen opgelost zijn

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

The_wdX :r=> wat ben jij een ongelofelijk grote s*kkel :r :r :r :r :r, Omdat je systeem het niet doet wordt je AMD hater :r. Ten eerst die moederbord is niet van AMD, die kaarten niet, dus waarom loop je janken, ga dit soort ondoordachte filisofieen maar ergens verkondigen, ik wordt namelijk Junior-member hater.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

He FrankGuthrie, iedereen is junior member geweest he...

Als er geen nieuwe junior members bij komen zal het publiek hiero vergrijzen... Das toch ook niet wat je wilt?

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
al eens ander geheugen geprobeerd ?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ik zeg maar zo, ik zeg maar niets...

tijd voor verandering.

Verwijderd

Topicstarter
hey Frank K*thrie,

ik sta mijn mannetje. Ik sta toevallig als junior member ingetekend bij tweakers, maar daarbij zie je niet wat 3 jaar ervaring met pc onderdelen mee brengt.

g*d! ben ik vergeten. people always judge what they can't see.

Verwijderd

The_wdX: je haalt me de woorden uit de mond.... ;)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Spartak*t=> ik veroordeel hem ook niewt omdat hij junior-member is, maar omdat het b*llsh*t is wat hij zegt, effe alles afschuiven op je processor.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
dredge, aardig idee maar dekx133 mobo hebben geen super bypass (nodig).

en ik ben nu ff bezig om te kijken waar ik agp4x kan disablen in de bios. naar mijn mening is die optie er niet.
--------------------

AGP op 4x of 2x ?
super bypass mode enabled in bios ?

zet deze op disabled en zet je AGP op een keer en je problemen zullen opgelost zijn
------------

• oCe
  • Laatst online: 25-08 06:59

oCe

aka Dookie.

stopcontact geaard?
cas latency etc goed van je dimm?

zet iig SPD ff uit op je mainboard bij chipset configuratie.

en vergeet aub niet de juiste drivers voor de chipsets op je mainboard te installeren in windows.

succes

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Topicstarter
oCe, dat waren de bios settings waaraan ik in het begin aan dacht. heeft jammer genoeg niet geholpen. Ook de drivers in de juiste volgorde geinstalleerd.

maar bedankt.

-------------------

stopcontact geaard?
cas latency etc goed van je dimm?
zet iig SPD ff uit op je mainboard bij chipset configuratie.

en vergeet aub niet de juiste drivers voor de chipsets op je mainboard te installeren in windows.

succes

Verwijderd

Dat asus bord geeft veel problemen! Hoe lang hebbie die al? probeer nieuwe bios! IK WEET ZEKER DAT HET DOOR HET MOBO KOMT!!!!!! believe me.

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
The_wdx:

Waar heb je die Antec-voeding gekocht?

(Ik kan je verder helaas niet helpen aangezien ik geen ervaring heb met Athlonsystemen)

Verwijderd

Topicstarter
Ovide, dankzij een mede-tweaker ben ik te weten gekomen dat in kikkerland de producent is gevestigd.

via een mailtje aan: sales@antec-europe.nl
via de telefoongids r'dam vind je het adres. volgens mij was het goudsesingel.

vergeet het nummer niet PP303X 300Watt voeding te vermelden.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Het is je geheugen. Hoeveel ns? Latency?

Superbypass en al die andere crap is alleen bij moederborden met AMD 750 chip, voeding is verder goed en krachtig genoeg.

Check je geheugen.

Geef mij maar een Warsteiner.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Antec Europe tel. 010 4622060
Goudse wagenstraat 158
kamer 471
3011 KD Rotterdam

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet welk geheugen ik heb, in ieder geval is het afkomstig van computerland. maar volgens de asus manual is mijn geheugen in theorie goed. Als je een korte "beeb" hoort bij het opstarten, is het ram in orde. bij miijn K7V is het dus goed.

------------------------------

Het is je geheugen. Hoeveel ns? Latency?
Superbypass en al die andere crap is alleen bij moederborden met AMD 750 chip, voeding is verder goed en krachtig genoeg.

Check je geheugen.

Verwijderd

The_wdX:

Misschien helpt het als je uitwijd over waar het precies misgaat; hangt'ie bij spelletjes, if so, welke of hangt'ie om de zoveel tijd?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

volgens mij moet je toch eventjes die geheugenmodule omwisselen (of heb je dat ook al een paar keer gedaan?)
ookal zegt het bios dat ie goed is, hoeft het nog niet te betekenen dat ie ook daadwerkelijk goed is.

en inderdaad...zowiezo de nieuwste bios installeren..maar dat heb je vast en zeker al gedaan als je al 3 jaar pc-ervaring hebt :)
(met 3 jaar moet je hier niet aankomen hoor, dan gaat iedereen nog harder lachen...maargoed)

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Ik ben ook niet zo'n AMD fan maar in dit geval KAN het gewoon niet aan de processor liggen !

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
The_wdx en gdew:

Thanx

Verwijderd

Topicstarter
ExTec, hij hangt als ik de directX gegevens oproep of als ik quake3 opstart. Als ik dan mijn PC reset kan ie niet meer booten in win98(SE)

RdB, de bios versies 1005 en 1005a heb ik getest en ook dat hielp niet.
Natuurlijk weet ik hoe je een bios flasht.

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

De enige goede oplossing:

<H3>FORMAT C</H3>

Klinkt rigoreus [isset ook...] maar het is vaak de enige oplossing.
Als je al je hardware hebt geruild, is de kans kleiner dat het aan je hardware ligt, dus blijft alleen windoos/DirectX over.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 16:36
Alle pci kaarten eruit, windows98 Se van voren af aan installeren en:
1. Moederbord BIOS flashen moederbord met laatste stabiele versie
2. grafische kaart bios flashen
1. chipset drivers installeren (VIA 4in1 drivers 4.20 met AGP driver 4.02 eroverheen en de nieuwe inf driver van Via ofzo (weet niet meer wat het deed maar was belangrijk)
3. drivers van grafische kaart installeren
4. DirectX 7A (A versie voor de forcefeedback stuurtjes)
en in DXDiag de testjes uitvoeren.
Als dit werkt kun je vervolgens uitproberen met een game en uiteindelijk langzaam beginnen met een voor een de PCI kaarten terug te steken en te installeren.

Mischien ligt dit soort lijstjes voor de hand maar soms vergeet je het in de strijd om je hardware aan de praat te krijgen.
(Ik heb ook wel eens gehad dat sommige games mijn hardware settings verknoeiden).

Groeten,

Paraselsius

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
hehe, ben nogal zeker dat het het geheugen is hoor, heb je zo van die "random errors"?

Ik bedoel dus, hij geeft fouten bij zowat alles wat ge doet, maar bijna nooit altijd op hetzelfde?

Ga naar de AMD site, zoek daar naar de lijst van getest geheugen en kijk of jouw dimm's ertussen zitten (waarschijnlijk niet dus). G adaarna naar de winkel waar je die dimm's gekocht hebt en maak je kwaad omdat ze je dimm's verkocht hebben die niet compatibel zijn met een Athlon. Vraag uiteraard andere dimm's die wel compatibel zijn.

I've been there, dit is echt wel de meest waarschijnlijke oplossing. sinds dat ik goeie dimm's heb is m'n Athlon nooit meer onverklaarbaar vastgelopen.

Verwijderd

Zo klaar als een klontje, het geheugen werkt niet lekker icm het mobo. Even ander geheugen proberen, moet alles oplossen. Ik had precies hetzelfde probleem, nu heb ik een systeem zo stabiel als een huis. :)

• The - DDD
  • Laatst online: 17-08 22:44
Zuigt die V6600 deluxe niet te veel power uit je AGP slot??

Ok ze zijn allebij van Asus. Maar, eh, het is wel een deluxe met nog meer extra's die stroom vreten.

En het kan ook je geheugen zijn.
Pagina: 1