Is het normaal dat DSL led op mijn Zyxel modem knippert? Als DSL led knippert, heb ik gewoon internet verbinding. Internet led knippert ook vanwege dataverkeer van en naar het modem.
Als je een Zyxel 650(r) hebt, daar hoort het lampje te branden ipv te knipperen
ik heb een zyxel 2602-h 61c adsl 2 modem. In de handleiding staat vermeld dat hij constant moet branden. Bij mij knippert het samen met de "internet" led op de modem.
Dat is ok. De dsl led geeft al het verkeer weer dat over je dsl lijn gaat, de internet led is al het verkeer dat door je modem gaat. Indien je geen moelijke firewall rules hebt zouden deze inderdaad gelijk moeten knipperen a.d.h.v. het dataverkeer.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:02:
ik heb een zyxel 2602-h 61c adsl 2 modem. In de handleiding staat vermeld dat hij constant moet branden. Bij mij knippert het samen met de "internet" led op de modem.
En dat is niet tijdens het bellen? Post anders eens even wat er verbinding heeft met internet (iets als tcpview).
Firewall heb ik uitgezet, heb geen voip van tweakdsl. Als ik bijv. een bittorent client opstart en hij begint te downloaden, dan knipperen dsl en internet led tegelijk. Zo te zien is dat dus normaal.
Tijdens het bellen knippert hij ook (is immers ook dataverkeer).marcieking schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:07:
En dat is niet tijdens het bellen? Post anders eens even wat er verbinding heeft met internet (iets als tcpview).
Wat bedoel je 'post wat er verbinding heeft met internet' ? ik heb op dit moment wel 100den sessies openstaan als ik in het modem kijk (klopt ook).
Via het commando 'ip nat iface wanif0 st' kan je dat zien.
Eventueel heb ik wel aangepaste firmwares liggen als je meer logging wilt of de paketten op je modem transparant (net of het een bridge is) tesamen met de NAT paketten doorstuurd ik werk regelmatig contact met zyxel nederland en korea waar ze de firmwares schrijven.
Overigens welke firmware gebruik je ? Er is net een nieuwe gelanceerd.
Oh ja, is niet onverstandig de firewall aan te laten. Het modem is nogal gevoelig voor UDP flooding e.d. Daardoor kunnen peer to peer verbindingen due via udp werken volledig vastlopen. Dit kun je ook zien in de ta tabel, het aantal modem 'sockets' dat nog vrij zijn. Dit kunnen er max 15000 zijn.
Overigens welke firmware gebruik je ? Er is net een nieuwe gelanceerd.
Oh ja, is niet onverstandig de firewall aan te laten. Het modem is nogal gevoelig voor UDP flooding e.d. Daardoor kunnen peer to peer verbindingen due via udp werken volledig vastlopen. Dit kun je ook zien in de ta tabel, het aantal modem 'sockets' dat nog vrij zijn. Dit kunnen er max 15000 zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 05-11-2005 23:21 ]
Als je een tiscali modem hebt is dit de laatste versie:
V3.40(MS.5)D0 | 13 sept 2005
Anders deze:
V3.40(ADG.1)C0 | 12 oct 2005
(kan ook als je geen tiscali modem hebt, alleen moet je dan met de hand de sip servers e.d. invullen)
De laatste heeft alleen een update voor het vollopen van een logging tabel wanneer de smtp server niet bereikbaar is verder is ie gelijk.
V3.40(MS.5)D0 | 13 sept 2005
Anders deze:
V3.40(ADG.1)C0 | 12 oct 2005
(kan ook als je geen tiscali modem hebt, alleen moet je dan met de hand de sip servers e.d. invullen)
De laatste heeft alleen een update voor het vollopen van een logging tabel wanneer de smtp server niet bereikbaar is verder is ie gelijk.
Tiscali heeft voor de -61 (PSTN) MS.5 als laatste inderdaad en MU.4 voor de -63 (ISDN).
Bij mijn weten draaien de andere ZyXEL modems zoals bij TweakDSL of los verkregen voor de -61 (PSTN) MV.5 als laatste versie.
Maar de vraag is verder beantwoord met: Ja, dat klopt voor de 2602.
Bij mijn weten draaien de andere ZyXEL modems zoals bij TweakDSL of los verkregen voor de -61 (PSTN) MV.5 als laatste versie.
Maar de vraag is verder beantwoord met: Ja, dat klopt voor de 2602.
[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 06-11-2005 01:07 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()