Toon posts:

[XP] Clean install, start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een heel vaag probleem..
Ik heb die de pc van een kennis, die deed niks meer.. Nu heb ik Windows al 4 keer opnieuw geinstalleerd. Als ik m heb geinstalleerd komt ie de eerste keer wel in Windows en kan je alles doen. Als je dan wilt opstarten om alles opnieuw te laden komt ie niet meer in Windows. Wel in safe-mode maar niet "normaal".Hoe kan dit? En belangrijker..hoe kom ik er vanaf?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want hier wordt ik niet echt goed van op mijn zaterdag avond! :O

Wat specs:
mobo: kx7-333
160 gb maxtor
amd xp 2400+
512 mb

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-03 15:27
Wat is "start niet meer op"? Het zegt namelijk helemaal niets. Blijft hij hangen bij het laadbalkje, word je scherm zwart en verder niets, valt de computer ineens volledig uit, begint hij zomaar ineens te rebooten?

En als tweede, wat doe je als je die eerste keer in windows komt? Heb je al eens geprobeerd om als je die eerste keer in windows komt, gewoon meteen te rebooten zonder ook maar één instelling te wijzigen? :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik al eens geprobeerd. hij blijft hangen na het scherm van windows met dat balkje. dan wordt het beeld zwart en zegt de monitor ook no signal. Maar je hoor de hdd soms wel nog pruttelen.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Doe eens een test met Powermax. Misschien staan er nog resten op die fouten geven.
Als dat niet helpt zou ik denken dat er iets mis is met het geheugen of de videokaart.

[ Voor 10% gewijzigd door tdn135 op 06-11-2005 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hoe kan het dan dat ie in safe mode wel gewoon doet? dan is er dus niks met de videokaart of geheugen?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Lijkt me dat er wat scheelt aan de drivers van de videokaart.

In safe mode wordt er een standaard driver geladen.

Probeer eerst eens de chipsetdrivers en vga drivers te installeren in safe mode.

specs

Verwijderd

Topicstarter
geweldigenoten! Yes! Het werkt! Tnx voor het advies weer!

deze mag dicht!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat was de oplossing dan? Lees onderaan de Algemene gedragsregels (Netiquette) het stukje over topiceinde nog even door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok my bad! Ik zag het even uit een zetten:

Veilige modus opstarten => drivers deïnstalleren => opstarten, nog een keer in safe-mode => service pack 2 installeren => restart => nieuwe drivers = werken! :)

Het is eigelijk best simpel, maar je moet het wel ff weten, net als de nettiquette! ;)

Verwijderd

Topicstarter
dus nu mag die wel dicht? ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topics gaan niet dicht als ze opgelost zijn, dus nee :)
Pagina: 1