Toon posts:

Mobo laat draaien met 2x512 geheugen niet toe.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi !

Ik heb een mobo : MSI K8T Neo (Socket 754) , maar ik kan niet 2x512 draaien op een of andere vage manier. Ik kan ze wel los draaien van elkaar (dus 1x512, maakt niet uit welke ik erin doe, hij doet het allebei) Alleen zodra ik ze op elke mogelijkheid in de banken plug , gaat het mobo piepen en boot ie dus niet. Ik heb gewoon gevolgd wat in het boekje stond. Een bank is 'dual' (dus aan 2 kanten geheugen dingetjes..) en de andere 'single' (dus aan een kant geheugen dingetjes.)

Waar kan dit aan liggen? Alvast bedankt !

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 17:56

VIPER2001

[GOT]The Source

ook de laatste bios erin ??

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Een socket 754 mobo ondersteund in ieder geval geen DC, dus dat de 2 reepjes niet samenkunnen in DC is alvast uitgesloten. Het rare is wel dat de 2 dus alleen voor problemen zorgen als ze samen staan. Kijk even in de manual van je mobo, daar worden die piepjes codes uitgelegd, dan weet je dus meteen wat er aan de hand is en dan weten wij weer meer om te helpen

BTW, ik zie dat je nieuw bent, welkom op GoT. Je hoeft hier trouwens niet te groeten (FAQ al doorgelezen?).

EDIT: Zou dit niet gewoon in PMG moeten staan?

[ Voor 6% gewijzigd door goeiemorguh op 05-11-2005 22:49 ]

|| Specs || SuperPI 1m

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56

Exigence

dnkroz

Heb je je timings handmatig ingesteld, of staan deze nog automatisch?
Als ze automatisch staan, stel ze dan eens handmatig wat losser in, en als ze handmatig ingesteld staan, zet ze dan eens op automatisch, of ook wat losser. Instellen dus met één reepje geheugen ;)
Verder zie ik op de website van MSI dat twee 512 MB reepjes waarvan de één single sided en de andere dual sided is wel moet kunnen.
Zie hier voor de geheugencombinaties: http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=571

Verwijderd

Topicstarter
de timings staan idd automatisch.
Dus ik weet ook niet op welke settings het geheugen loopt.

Gewoon wat proberen dus ?

edit , ik heb dus op verschillende manieren het geheugen erin gehad, verschillende CAS timings (2.0 , 2.5 , 3.0) maar hij boot dus niet met 2 geheugen sticks..

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 23:33 ]

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

ik heb het zelfde probleem vorige week gehad met een msi k8n neo plat. Heb je net een bios update gedaan? Na het terugzetten van het oude bios werkte bij mij alles weer prima. (na ook alles geprobeerd te hebben!) Bij mij ging het mis met kingston geheugen (2 x 512mb kvr400x64-c3a). Ik was van plan om een mailtje naar msi te sturen, maar wat een vragenlijst moet je invullen...tjonge!
i.i.g. weet ik nu zeker dat het niet aan mijn pc ligt. Dus dat mailtje gooi ik er alsnog uit naar msi, je hoort er nog meer over als ik wat hoor. Ik hoop dat dit de oplossing voor je is?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou wel fijn zijn, en ik heb GEEN bios update gedaan zover ik weet.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

heb je ook msi-live update niet aan staan? hoelang heb je het mobo? en doe je er nu voor het eerst 2 geheugenbankies in? Voor als je het aandurft: zoek een ouder bios op dan wat je er nu in heb zitten en zet die met live update terug! bij mij was dat echt de oplossing...

[ Voor 74% gewijzigd door millman op 06-11-2005 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
zou het eens proberen :)

bedankt

edit , krijg dus ook een error met live update, dat ie het bestand niet kan vinden enzo

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 18:04 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Probeer eens commandrate 2T / Command per Clock (CPC) off / 2T timing op enabled, ( allemaal hetzelfde) kijk eens of je dat kan instellen :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

ach ja.. bij mij kreeg ik die melding ook. Eerst download je de oude bios HANDMATIG van de msi site, daarna start je LIVE UPDATE en volgt de aanwijzingen tot die error melding. Na die melding blijft ie als het goed is in het programma winflash staan? Selecteer bij Update options: update all. Ga daarna naar FILE-> Update bios-> en selekteer waar je de update op de schijf hebt neergezet, je moet op zoek gaan naar een file die er ongeveer zo uitziet: v7030nms.150 (hier staat 7030 voor je mobo nr. en .150 voor biosversie). Dus NIET zoeken naar een BIN file maar gewoon "alle bestanden" en dat bestand inladen...

Het is een omslachtige manier, maar het werkt wel om die problemen zo te omzeilen. Als je het niet vertrouwd, doe het dan niet! BIJ MIJ werkt het i.i.g goed en hoop dat het bij jouw ook werkt. Ik hoor 't wel.

[ Voor 34% gewijzigd door millman op 06-11-2005 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
blijkbaar laad ie winflash ook helemaal niet. Nou vage zooi hiero :(

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

daar snap ik helemaal niets van... Ik heb net 5 minuten geleden de procedure zelf doorlopen om het aan jou uit te kunnen leggen en het ging wederom goed, MAAR we hebben wel alletwee een net wat ander mobo... Ik heb hier alleen mijn ervaring tot nu toe gestuurd.. het zou best kunnen dat een biosupdate van jou anders werkt?!

[ Voor 73% gewijzigd door millman op 06-11-2005 22:50 ]

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
Probeer via DOS de BIOS te flashen, gebruik geen Winflash in jouw geval.
Gebruik uiteraard de nieuwste BIOS.

2x 512MB zou gewoon moeten werken op een S754 SC setup. Mocht BIOS flashen niet helpen, zou ik kijken naar het moederbord. Heb je ander geheugen bv. 2x256 die je kan testen?
Probeer zoveel mogelijk problemen uit te sluiten door ze te proberen.

Als ik het bekijk is het moeilijk te zeggen waar het aan ligt. (Geheugencontroller CPU, moederbord en het geheugen)

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

is het al gelukt?

Pagina: 1