Ok, ik heb enkele dagen geleden een mini-LAN gedaan met 2 vrienden. De eerste sloot zijn PC aan, alles werkte perfect, dan de tweede, die had geen internet (was wel zichtbaar in het netwerk en kon zelfs via cmd.exe de google website pingen - zeer vreemd dus, het was ook niet alleen poort 80 die werd geblockt want MSN werkte bijvoorbeeld ook niet). Wij vanalles aan het proberen zoals een wireless USB dongle ipv vaste kabel te gebruiken etc, maar het lukte niet. Erger nog, even later had niemand nog internet. Modem herstart en alle andere stappen ondernomen die gebruikelijk zijn om te controleren of het probleem lokaal is of bij Chello, alles leek erop te wijzen dat het gewoon Chello was.
LAN gedaan, vrienden gaan weg, zodra ik nog eens de router en modem herstart werkt internet terug, behalve op mijn HTPC (waarop geen virusscanner of firewall staat). Ik wil een ipconfig renew doen, maar als ik CMD uitvoer krijg ik enkel rare tekens te zien en sluit de prompt zichzelf bijna onmiddelijk. De HTPC is nog zichtbaar op het netwerk, ik kan bijvoorbeeld zonder problemen met VNC werken vanaf mijn notebook en op die manier heb ik dus recente virusdefinities kunnen overzetten.
44 Virussen gevonden, maar internet werkt nog niet, dus nu ben ik (hoewel alle virussen nu weg hadden moeten zijn) nogmaals een scan aan het uitvoeren en vreemd genoeg heeft hij weeral een virus gevonden (nog steeds bezig). Ik vraag me af of iemand weet hoe ik dit best kan oplossen...
Edit: Alle virussen zijn nu weg maar helaas is er nog geen internetconnectie...
LAN gedaan, vrienden gaan weg, zodra ik nog eens de router en modem herstart werkt internet terug, behalve op mijn HTPC (waarop geen virusscanner of firewall staat). Ik wil een ipconfig renew doen, maar als ik CMD uitvoer krijg ik enkel rare tekens te zien en sluit de prompt zichzelf bijna onmiddelijk. De HTPC is nog zichtbaar op het netwerk, ik kan bijvoorbeeld zonder problemen met VNC werken vanaf mijn notebook en op die manier heb ik dus recente virusdefinities kunnen overzetten.
44 Virussen gevonden, maar internet werkt nog niet, dus nu ben ik (hoewel alle virussen nu weg hadden moeten zijn) nogmaals een scan aan het uitvoeren en vreemd genoeg heeft hij weeral een virus gevonden (nog steeds bezig). Ik vraag me af of iemand weet hoe ik dit best kan oplossen...
Edit: Alle virussen zijn nu weg maar helaas is er nog geen internetconnectie...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 10:52 ]