Toon posts:

Video van Tv kaart broadcasten over een netwerk*

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
loite,

Aangezien het niet altijd even makelijk of handig is om een usb/tvkaart met een laptop/tablet te gebruiken vroeg ik me af of het niet mogelijk is om het beeld vanaf een server te broadcasten.

(ik post het hier in WOS, een linux/bsd - client/server oplossing is echter ook acceptabel..)

Zit inmiddels al een tijdje naar een oplossing te zoeken, in dscalar zit een functie 'datacasting' ->
welke in de help niet omschreven wordt, volgens mij kan ik hier weinig mee..? (kom er maar niet achter wat het is..)

-edit: Ik gebruik zelf een Hauppauge WinTV-PVR-150 kaartje.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 21:09 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Windows Media Encoder een idee? Zelf nooit tv mee gedaan, maar het zou moeten kunnen.

Datacasting is voor teletekst en andere programma-tekst informatie die meegestuurd wordt :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
VLC (www.videolan.org) ondersteund het broadcasten van video, en kan volgens mij vanaf een capture device werken.

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Ik denk dat jij opzoek bent naar een VideoLan Server en VideoLan Client oplossing. De details kun je gewoon vinden op http://www.videolan.org/streaming/...

En voor zover ik weet werkt deze oplossing zowel onder GNU/Linux als Windows

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:28
ik ben er ook al een tijdje naar op zoek. Wat ik gemerkt heb in ieder geval met mijn pvr-150 dat de laatste versies van videolan deze niet (goed) ondersteunen.

Freelance Drupal Developer

Verwijderd

Topicstarter
FoxMan schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:12:
Ik denk dat jij opzoek bent naar een VideoLan Server en VideoLan Client oplossing. De details kun je gewoon vinden op http://www.videolan.org/streaming/...

En voor zover ik weet werkt deze oplossing zowel onder GNU/Linux als Windows
Ok, kan ik met deze software dan ook een channel selecteren..............?

-want dat is dus de bedoeling he, dat je gewoon lekker kan blijven zappen..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 21:26 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je bent op zoek naar extra software dus ik heb het idee dat je topic meer success gaat hebben in Software Algemeen - daarom verplaats ik je topic :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
dankje elevator

Ik ben bang dat lekker zappen er niet in zit, tenzij je met remote desktop de stream continue aanpast.

Op het forum van VideoLan is te lezen dat er problemen zijn met het streamen inc. met een PVR-150
http://forum.videolan.org...2283&highlight=packetizer

Maargoed, ik ga er vanuit dat dit tijdelijk is en dat er hopelijk oplossing voor dit probleem komt.
als je dus met je tvkaart wilt broadcasten is dit dus wel the way to go :)

foutmeldingen die ik krijg

main error: cannot add this stream
main error: cannot create packetizer output
main error: cannot add this stream
main error: cannot create packetizer output

-edit: als je de data eerst laat transcoden, kan je wel tv beeld casten :P.. updateje volgt later nog
aangezien ik alleen nog maar ruis heb lopen streamen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 23:26 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 16:42
Ik heb dit van de zomer gedaan met BeyondTV. ( http://www.snapstream.com/ )

Werkte prima icm een Pinnacle tv kaartje. "server"PC draaide BeyondTV en comprimeerde t naar WMV9 (440kbit+60kbit audio), totaal dus 500kbit. P4 2.4Ghz @ 80% cpu gebruik maar goed..

Client kon gewoon inloggen op een webbased front-end voor BeyondTV en de stream bekijken (wel met een kleine vertraging ivm buffering maar goed).
Grote voordeel van BeyondTV was dat je via het webbased paginatje ook van kanaal mee kon wisselen. (Drop-down box kanaal selecteren en als de buffer uitgespeeld was schakelde ie over, zaptijden van 20-30sec dus maar t werkte wel)

Ik heb er 3 weken mee gedraaid, laptop+tv-out+wifi antenne op het dak = lekker verstaanbare TV kijken op je vakantie in Hongarije _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/beyondtv/beyondtv.jpg

Is eigenlijk een HTPC programma maar door zn webbased admin met preview (watch live tv) heb ik m misbruikt als streaming-server ;)

Je moet t alleen niet met 10 man tegelijk doen, dat gaat denk ik niet goed. Maar als je naar meerdere tegelijk wilt streamen (en dus zonder zappen anders gaat iedereen dat proberen) kun je net zo goed windows media encoder/server gebruiken.

TV streamen over internet naar het buitenland?
*posted vanaf vakantielocatie door /me*

[ Voor 33% gewijzigd door DJSmiley op 06-11-2005 14:01 ]

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hmm, het zou inderdaad wel leuk zijn als er zoiets bestaat wat ook leuk werkt met kanalen zappen. Ben zelf ook de gelukkige eigenaar van een PVR150, en zou het leuk vinden als de mpeg-stream gewoon over het netwerk verstuurd kan worden naar m'n windows-bak, en zappen ook nog mogelijk is :D
Nu moet ik onder linux via een apart programma in een console kanaal wisselen door de frequentie in te vullen 8)7
DJSmiley schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:55:Ik heb er 3 weken mee gedraaid, laptop+tv-out+wifi antenne op het dak = lekker verstaanbare TV kijken op je vakantie in Hongarije _/-\o_
Dan moet dat een flinke wif-antenne zijn :X

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 16:42
SlinkingAnt schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:59:
Hmm, het zou inderdaad wel leuk zijn als er zoiets bestaat wat ook leuk werkt met kanalen zappen. Ben zelf ook de gelukkige eigenaar van een PVR150, en zou het leuk vinden als de mpeg-stream gewoon over het netwerk verstuurd kan worden naar m'n windows-bak, en zappen ook nog mogelijk is :D
Nu moet ik onder linux via een apart programma in een console kanaal wisselen door de frequentie in te vullen 8)7
MPEG streamen... over een netwerk zou kunnen alleen als je t via een tragere link wilt doen is mpeg niet t meest aan te raden, WMV oid is een stuk bandbreedte-effectiever.
[...]
Dan moet dat een flinke wif-antenne zijn :X
Viel wel mee, 10db omni @ dorpje op een lichte berghelling (Vonyarcvashegy, Balatonmeer, Hongarije) en een open accespoint met 2mbit.... Na afloop WEP aangezet voor de eigenaar en gratis wijn gehad voor de uitleg over hun brakke (uh, geen) beveiligde wifi netwerkje ;) en 3 weken gewoon online gebleven (VOIP, TV, internet, we hadden alles)

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 06-11-2005 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
1337e shit :P

@DJSmiley: Ik ga zo even kijken of het ook leuk werkt met Beyond TV, tziet er iig
retestrak uit

heb het nu zelf inmiddels aan de praat gekregen, niet met VideoLan maar met
de Unreal Media Server

(hier staat beschreven hoe je het installeerd > http://www.pcquest.com/content/handson/2004/104013002.asp )

via IIS (Wat standaard met xp pro komt) kan je zappen.

Al bij al ben ik erg positief :) over het resultaat. :).. nu ff bekijken of het nog beter kan /
ff tweaken

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 14:31 ]

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Zou je als client ook een oude comp met zo'n dvd-decoder kaart kunnen gebruiken?
Dat zou helemaal geweldig zijn :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Mwa, ziet er leuk uit - beyond tv maar werken doet het niet ... krijg de hele tijd het volgende te zien als ik op live-tv klik

Afbeeldingslocatie: http://img419.imageshack.us/img419/8659/crap2ol.th.jpg

-locaal in het progje van beyond werkt het wel goed
en ook dscalar weet prima met me kaart om te gaan

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 17:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat beyond tv laat ik links liggen (Wat een graf bagger ding is dat :P )

quote van de website
'There is no way to enable Live TV streaming through the Web Admin when using a hardware-encoding tuner device. However, Beyond TV Link will enable streaming Live TV and recordings in the MPEG-2 and DivX formats over a local-area network (LAN).'

Dit betekend dus dat ik geen TV beeld kan streamen, aangezien ik een hardware matige encoder heb
WTF.

(gaat terug naar unreal)
Pagina: 1