Toon posts:

Ghosting op 8ms Acer AL1751as

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
edit : heb fotos gemaakt
stil beeld : http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=340528

als ik beweeg : http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=340531
dat licht is van de flitser :) is dit nou normaal voor een game TFT ?

CRT onlangs kapot gegaan, eindelijk een nieuwe monitor nodig en maar gelijk een TFT aangeschaft
Gekocht bij Dynabyte ACER AL1751as
De technische specificaties staan hier:
http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=1242496067

Ik sluit de monitor aan en wil hem natuurlijk testen. Ik ga dus world of warcraft spelen en ik ben zeer onder de indruk zonder dat ik ghosting heb( niet zo'n geweldige framerate bij dat spel waardoor het niet zo opviel en je maakt er geen snelle draaien), dan ga ik echter counterstrike spelen en wat valt me gelijk op, bij elke draai, zelfs als ik behoorlijk traag draai(laten we zeggen 2 seconden** voor een hoek van 90 graden) of vooruit ren en een beetje zigzag wordt het scherm gewoon helemaal wazig/vaag/blurry op het wapen na(die pixels hoeven niet van kleur te veranderen). Zelfs bij de windows cursor treed ghosting op als ik hem van links naar rechts van het scherm beweeg(3 seconden**) beweeg
Er zit een mooie grote sticker op de doos " ULTRA FAST 8MS ", nou geweldig hoor Acer.

Dit haal ik uit de beeldkanonnen FAQ "Het zal niet de eerste keer zijn dat er iemand "opgelicht" word omdat met een 25 Ms scherm toch enorme ghosting optreed. Probeer reviews te lezen en lees ervaringen van anderen met het scherm. Het beste is om zelf de TFT te testen , want de een is gevoeliger voor minimale hoeveelheden ghosting dan de ander." Dit scherm wat ik hier heb is dus 8ms volgens de fabrieksSpecificaties en winkelreclame maar toch treed er enorme ghosting op. Het ligt niet aan mij want andere mensen hier zien het ook overduidelijk. Kan van deze monitor geen reviews vinden in het nederlands of engels dus wie heeft er hier nog meer problemen gehad met dit model? Inruilen voor een ander exemplaar/ander model of ? me eerste TFT en toch heel erg teleurgesteld. 8)7

**ik zet er seconden bij zodat jullie niet denken dat ik als een idioot rondjes aan het draaien ben

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 23:01 ]

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 13:12

Tachyon

pop the glock

Heb je hem digitaal of analoog aangesloten? Want dat kan nog wel eens behoorlijk uitmaken.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
simplified edit: op zowel DVI als VGA, geen verschil

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 21:20 ]

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 12:10
Tja ik had dit ook toen ik van crt naar mijn Samsung 710T ging (12 ms). Al heb ik niet echt ghosting maar moest er wel aan wennen (het speelt toch anders), het lijkt wat waziger te worden ofzo als je snel beweegt. Maar het speelt nu gewoon perfect. Dus misschien moet jij er ook gewoon ff aan wennen? (alleen werkt dat natuurlijk niet als het heel erg is).

[ Voor 9% gewijzigd door mach2 op 05-11-2005 21:31 ]

Hallo

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
het is een TN(+Film) paneel dus...
8ms is enkel als je pixel van zwart naar wit en weer teruggaat naar zwart (fall+rise) en dus enkel voor deze kleur! Dan wordt er max voltage op de pixel gezet en switchtie het snelst om. En voor alle andere kleuren, hoe donkerder hoe langer, tot wel 3x ofzo.
Kijk maar es op goeie reviewsites zoals Tomshardware.com die TFT monitoren uitpluizen met hele responsgrafiekjes.
Een 8ms is helemaal niet 2x zo snel als een 16ms.

Daarnaast...als je er eenmaal aangewend bent, valt het niet eens zo heel erg op. Maar tis zeker met een TN paneel (dit type paneel heeft een behoorlijk onregelmatig kleurverloop).
Toen ik mijn TFT kocht wa 12ms het snelste, was ook terleurgesteld. Wat ik nu heb? Een 25ms paneel :). Waarom? Tis een IPS-paneel. Veel regelmatiger kleurverloop, vond de ghosting minder of ander iig minder opvallend en ik speel toch wel es een pot CS:Source online en verder aardig wat FPSjes :) (Q4, F.E.A.R. etc prima no probs).

Verwijderd

Ik heb hetzelfde scherm en ik ondervind ook ghosting. Ik vond het ook erg jammer in het begin, maar na een tijdje maakte het me geen hol meer uit.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:07
Bij CS heb je bij elk scherm (TFT) wel ghosting het is gewoon niet zo'n geweldige game/engine. Ik ondervind alleen met CS altijd ghosting. Windows heb je zowiezo altijd wat vertraging met de muis. Met de nieuwste games, zoals HL2 etc.. merk je er niks van. Probeer maar eens.

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 05-11-2005 21:45 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

1 Jaar oud TFT van Fujitsu Siemens hier, schijnt 18 of 20 ms te zijn, merk er niks van... Zelfs beter in qualiteit in vergelijking met mijn oude CRT. Geen last ook van ghosting, dus het lijkt een 8ms myth te zijn zodat je dan 12 ms sneller iets op je scherm ziet! :P Dus niet, ik knal mannetjes zelfs sneller meer met mijn 20 ms schermpje :*)

(Beide schermen zijn 17")

[ Voor 23% gewijzigd door MensionXL op 05-11-2005 21:50 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
het is niet goed voor mijn ogen, die proberen scherp te stellen als het wazig is, elke keer als ik beweeg en rondkijk dus
en voor een product wat als ghosting vrij en gamer-vriendelijk wordt verkocht had ik toch wel wat meer mogen verwachten dacht ik, dit is echt bagger

kan iemand mij met een straight face( die niet bij dynabyte werkt :*) ) vertellen dat ghosting normaal is op een 8ms TFT die speciaal voor gamers is en dat ik aan het mierenneuken ben? het is de eerste keer voor mij op een TFT dus tja. En ik las natuurlijk in de FAQ dat het wel vaker voorkomt dat je wordt "opgelicht", ik schrik een beetje van jullie reacties

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:49:
het is niet goed voor mijn ogen, die proberen scherp te stellen als het wazig is, elke keer als ik beweeg en rondkijk dus
en voor een product wat als ghosting vrij en gamer-vriendelijk wordt verkocht had ik toch wel wat meer mogen verwachten dacht ik, dit is echt bagger

kan iemand mij met een straight face( die niet bij dynabyte werkt :*) ) vertellen dat ghosting normaal is op een 8ms TFT die speciaal voor gamers is en dat ik aan het mierenneuken ben? het is de eerste keer voor mij op een TFT dus tja. En ik las natuurlijk in de FAQ dat het wel vaker voorkomt dat je wordt "opgelicht", ik schrik een beetje van jullie reacties
Gewoon een beetje wennen, ik zie ook mijn pijltje een beetje 'schokkerig' over mijn scherm bewegen wat ik op een crt niet zie, maar het went wel en irriteert na een paar dagen al niet meer. :Y)

Goedkoop bellen via VoIP

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
kheb hier een iiyama 17" 8ms (Prolite e431s), met 0,0 ghosting. acer is gewoon beetje brak >:)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

darklightning schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:53:
kheb hier een iiyama 17" 8ms (Prolite e431s), met 0,0 ghosting. acer is gewoon beetje brak >:)
Hmm, flaming; komt neer op Amd is beter dan Intel (Klopt natuurlijk geen zak van O-) )

Maar is niet gewenst, acer (of Amd) is ook een prima merk. :)

[ Voor 13% gewijzigd door MensionXL op 05-11-2005 22:24 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 22:21:
[...]

Hmm, flaming; komt neer op Amd is beter dan Intel (Klopt natuurlijk geen zak van O-) )

Maar is niet gewenst, acer (of Amd) is ook een prima merk. :)
dus heb ik een slecht exemplaar of kan ik dit bij alle acers verwachten? hij schijnt erg tevreden te zijn met zijn pyjama en Ik leg liever 400 euro neer voor een goede dan 300 voor zo'n ******ding als ik nu heb, hoe kunnen ze dat nou marketten als ghosting-vrij(zo laten ze het overkomen)....tijd voor de consumentenbond

Verwijderd

Nahpets,

Ik heb hier een oude medion LCD staan van Aldi heb nergens last van als ik CS speel.
ik heb hem trouwens wel VGA aangesloten is trouwens ook de enige mogelijkheid ;).

Maarja, ik denk dat het meer een kwestie is van wat dingen uitproberen, zoals nieuwste drivers installeren ofzo gewoon simpel gezegt beetje kloten met je configiratie.
En of terug brengen als dat nog kan. bijbetalen of niet bijbetalen weet niet hoe duur uw LCD was,
voor een ander merk zoals samsungs 960BF of 760BF als ze die natuurlijk daar hebben, schijnen hele goeie gaming LCD's te wezen.

En anders gewoon mee leren leven.

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03

CXNeXo

This behavior is by design.

Mwa, ik heb hier sinds kort een Acer 19" staan, ook 8 ms...de AL1951 om precies te zijn.
Met Medal of Honor heb ik nog geen ghosting kunnen ontdekken, verder nog geen ander spellen gespeelt. Wel diverse dvd's gekeken, ook daar is geen ghosting te ontdekken.

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
zou zeggen, check in de voorwaarden (of bel) of je m nog terug kan brengen. sommige winkels bieden die mogelijkheid.
kan je m ruilen tegen een samsung met 4ms ;)

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Uit de ervaringen van de mensen in het 19"TFT-topic begrijp ik dat de meesten bij 8ms echt geen ghosting zien, en sommiggen zien een lichte blur(blur = wazig beeld).
Maar aangezien de een wat eerder tevreden is dan de ander is het dus zowat onmogelijk om te zeggen of de ghosting die jij hebt normaal is zonder dat we het zien.
Als je een digitale camera hebt dan kan je het wel objectief vastleggen...
Op deze site hebben ze bijvoorbeeld een aantal foto's genomen van het autotje van PixPerAn met een sluitertijd van 1/1000s.
Als je net zo'n plaatje maakt, dan kan je vergelijken met die plaatjes op die site om te zien of je de normale 8ms ghosting hebt, of dat je mischien een defecte monitor hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 05-11-2005 22:37 ]

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Ik kan me best voorstellen dat je je een beetje genaaid voelt. Toen ik mijn Dell 2001fp (16ms) kocht werd daar ook door diverse sites van gezegd dat ghosting tot het verleden behoorde. Ik kwam van een CRT en dacht toen ik hem net had aangesloten: WTF, zijn die lui blind ofzo :?

Niet dat het nou heel erg was zoals in jouw geval, maar er was duidelijk een bepaalde wazigheid te zien bij snelle bewegingen.

Maar inderdaad, zoals veel mensen hierboven ook zeggen, je went er wel aan. Nu valt het me nauwelijks meer op. Ik denk dat je hersens het op een bepaalde manier gaan compenseren. Totdat je weer eens een CRT aansluit en weer heerlijk bloedsnel kunt gamen.... 8)

Wat dat betreft blijft een CRT nog steeds superieur. En ook de zwartweergave is echt stukken beter dan bij een TFT.

Maar voor normaal desktop-gebruik zou ik toch niet meer terug willen. Ik wacht nog steeds op de 'heilige graal' van de TFT's, maar tot nu toe is die er gewoon nog niet.

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:44:
Bij CS heb je bij elk scherm (TFT) wel ghosting het is gewoon niet zo'n geweldige game/engine.
knip
7(8)7

Het komt niet door de engine maar door het aantal frames.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:43

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:31:
[...]

7(8)7

Het komt niet door de engine maar door het aantal frames.
Inderdaad, CS vraagt dusdanig weinig van je PC dat je daar dik over de 100FPS heen kunt. Blijkbaar heeft STIMPPYYY dusdanig weinig FPS in nieuwe games dat hij daar geen ghosting heeft :+

Ben zelf sinds kort de trotse bezitter van een Samsung 770P, een 6ms *VA scherm. Ook hier is ghosting nog steeds aanwezig.
Ik ben behoorlijk kritisch als het aankomt op ghosting en vind het bij dit scherm prima te doen, maar ik heb nog geen scherm mogen aanschouwen dat m'n gouwe ouwe 17" CRT evenaarde.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Als je nu even bij je vrienden, buren, familie, naaste en verre kenissen kijkt wat er bij hun gebeurt dan heb je een beter beeld dan hier vragen want wat jij ghosting vind, vind ik bijvoorbeeld heerlijk rustig, who knows.

En ACER is een A-brand. En als je dat niet gelooft kijk maar eens wat voor scherm je nu werkelijk er in hebt zitten.

• -Sir_Killalot-
Bij CS heb je bij elk scherm (TFT) wel ghosting het is gewoon niet zo'n geweldige game/engine. Ik ondervind alleen met CS altijd ghosting. Windows heb je zowiezo altijd wat vertraging met de muis. Met de nieuwste games, zoals HL2 etc.. merk je er niks van. Probeer maar eens.
'niet zo'n geweldige engine'?? Wat heeft DAT er mee te maken? Tuurlijk, het ene spel heeft er meer last van dan het ander, maar dat heeft gewoon te maken met de 'pace' van het spel en het kleurgebruik.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:49:
- 8 ms is bullshit, sla de ISO normering er maar es op na. (tenzij we het over Gray-to-Gray hebben (VA panelen), maar zelfs dat is vaagjes, want het geeft nog geen compleet beeld)
- TN paneel geeft je geen volledig kleurenspectrum (18 bits ipv 24)
- Overdrive panels geven je pas 'echt' de genoemde responstijden
- <4ms Overdrive TN paneel. Dat moet het enige type paneel zijn dat een CRT kan evenaren (qua snelheid!!, niet qua kleur!!). En het effect wat je ziet is eigenlijk nagloei (wat een CRT ook heeft overigens), geeft een blur, en 'ghosting' is eigenlijk wat anders :/ .

En ik heb een bijbaan bij de Dynabyte :|

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
tsja, en daarom staat er ook in de FAQ dat je het beste eerst wat reviews kunt lezen. De response time van een scherm heeft invloed op de hoeveelheid ghosting die wordt ervaren, maar er zijn meer factoren. Soort scherm, kwaliteit van het totaalplaatje, de eindgebruiker, etc. En het enige wat ik bij jouw verhaal zie "het is een 8MS!!!111 scherm". Tsja, dus :) ?

Kan je wel gaan lopen schreeuwen om de consumentenbond, maar je naar mijn mening heb jij een miskoop gedaan die je zelf prima had kunnen verkopen. Je hebt er technisch niet genoeg verstand van: kortom, lees reviews. Als ik iets wil kopen waarvan ik vrij weinig weet, ga ik niet naar het stikkertje op de verpakking kijken en daarvan mijn beslissing laten afhangen.
En ACER is een A-brand. En als je dat niet gelooft kijk maar eens wat voor scherm je nu werkelijk er in hebt zitten.
Dat is jouw mening. Ik vind (persoonlijk dus) Acer zeker geen A brand en zou als ik mag kiezen tussen bijv een Samsung/Sony/Eizo en een Acer zeker niet voor de Acer gaan :)

[ Voor 56% gewijzigd door We Are Borg op 06-11-2005 16:28 ]

• EasyKill
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07 07:16
Nouw ik heb dus net een Samsung 930BF gekocht (4ms) TN overdrive, maar merk toch ghosting en ook de wazige beelden bij snel draaien zie ik. Ik kom ook van een 19" CRT. Met in name BF1942 heb ik ghosting en bij sommige achtergrondkleuren zie ik het bij de muis cursor. In Quake 3/4 BF2 zie ik het overigens bijna niet. Misschien moet ik er ook aan wennen :X

Ben overigens ook echt een mierenneuker als het om dit soort dingen gaat, maar bij BF1942 (Desert combat) is't wel heel erg zichtbaar, vooral als je vliegt.

Maarja die ander voordelen zoals: "ruimte" zijn wel zwaar relax!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Uhm als je er niet fier mee bent gewoon eerst omruilen voor 'n ander exemplaar.
Misschien komt 't wel exemplarisch voor en heb je net 'n fuck-monitor!

Wat Darklightning zegt: De Ilyame E431S (nieuwe revisie met 700:1 contrast en 8 ms) is idd wel 'n schatje en qua ghosting is er niks op aan te merken. Ik heb 'm nu pff drie maandjes denk ik en hij is echt fucking waanzinnig. Maarja ga anders is ten rade in het: de ultieme 17" TFT monitor topic En dat scherm kost zeker geen 400 euro, wat jij zei. Voor 320 euro heb je dat scherm + DVI-kabel + pixelgarantie dus ook nog is 'n erg nette prijs

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 06-11-2005 15:36 ]

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• n-i-x
-Sir_Killalot- schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:12:
... - TN paneel geeft je geen volledig kleurenspectrum (18 bits ipv 24)...
Het aantal bits heeft te maken met het aantal kleurgradaties per primaire kleur.
Bij 18 bits heb je 6 bits per primaire kleur, dus 26 = 64 gradaties per primaire kleur.
Met dithering worden daar 252 gradaties van gemaakt, wat dus voor 253 x 253 x 253 = 16.194.277 kleuren zorgt.
bij 24 bits kleuren heb je 8 bits per primaire kleur = 28 = 256 gradaties per primaire kleur en 256 x 256 x 256 = 16.777.216 kleuren.

Het kleurenspectrum dat weergegeven kan worden heeft te maken met de fosfors van de achtergrondverlichting, en geen enkele monitor kan het volledige kleurenspectrum weergeven.
Hier kan je van een aantal monitoren zien hoeveel van het spectrum ze weer kunnen geven.
-Sir_Killalot- schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:12:
... - <4ms Overdrive TN paneel. Dat moet het enige type paneel zijn dat een CRT kan evenaren (qua snelheid!!, niet qua kleur!!). En het effect wat je ziet is eigenlijk nagloei (wat een CRT ook heeft overigens), geeft een blur, en 'ghosting' is eigenlijk wat anders :/ ....
ghosting is inderdaad eigenlijk iets dat veroorzaakt wordt in de analoge VGA-kabel.
Doordat die een beetje als een condensator ging werken kreeg je bij bewegende beelden een lichte ghost door het bedoelde beeld heen.
Dat wat door de traagheid van LCD's wordt veroorzaakt(en we dus altijd ghosting noemen) heet dus eigenlijk geen ghosting, maar het ziet er precies hetzelfde uit.
Langzame LCD's doen er even over om om te schakelen naar een nieuw beeldje, dus eigenlijk komt er een ghost (van het vorige beeldje) door het nieuwe beeldje heen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 09:52
Er is anders niet te zien op mijn 730BF _/-\o_

Maar je draait hem natuurlijk wel op de native resolutie? (1280x1024)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Totaal geen Ghosting bij mij, ligt dit wel aan het scherm en niet aan het spel want ik bedenk me ineens dat ik iets heel vaags zag bij het eerste leven van GTA 3, je ziet dan alles heel wazig en vloeien. Dit is ook op een tv scherm dus ligt het wel aan je acer?

Goedkoop bellen via VoIP

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 06:06

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 22:29:
[...]

dus heb ik een slecht exemplaar of kan ik dit bij alle acers verwachten? hij schijnt erg tevreden te zijn met zijn pyjama en Ik leg liever 400 euro neer voor een goede dan 300 voor zo'n ******ding als ik nu heb, hoe kunnen ze dat nou marketten als ghosting-vrij(zo laten ze het overkomen)....tijd voor de consumentenbond
Acer is wat mij betreft zeker niet per definitie slecht. Ik heb een aantal maanden terug de 1715sm gekocht (lekker goedkoop !) van Acer en ben echt supertevreden met dat ding.
Ik speel aardig wat spellen (Morrowind, HL2, Quake 4 oa, veel actie dus) en moet zeggen dat de monitor met z'n 12ms een lekker strak beeld geeft als ik als een wilde door een level aan het springen ben.
Ik moet zeggen dat het me een week heb gekost om de monitor helemaal in te stellen zoals ik mijn beeld graag zie en voordat ik helemaal gewend was aan dat platte stuk vreten, maar nu vind ik echt niet dat ik iets mis ten opzichte van mijn oude CRT's als het op spellen spelen aankomt.

• -Sir_Killalot-
K, ik moet zeggen: dat ziet er idd niet gezond uit :?
Ziet er nl. niet zoals verwacht blurry uit, maar meer 2 beelden door elkaar (of je moet zo snel bewogen hebben dat dit ook werkelijk het verschil is tussen 2 frames).
Ik heb dit in ider geval nog nooit zo zien gebeuren op mn TFT (25ms-IPS, vergelijkbaar met een 12/16ms TN paneel. Maar in mijn ogen is de IPS beter, want ik vind de blurring/ghosting minder dan op het 12ms TN paneel dat ik ervoor had)

[ Voor 17% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-11-2005 23:54 ]

• n-i-x
-Sir_Killalot- schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:46:
K, ik moet zeggen: dat ziet er idd niet gezond uit :?
Ziet er nl. niet zoals verwacht blurry uit, maar meer 2 beelden door elkaar (of je moet zo snel bewogen hebben dat dit ook werkelijk het verschil is tussen 2 frames)...
Ziet er eigenlijk uit als normale ghosting.
Ghosting is niet een mooi geleidelijk spoortje achter een bewegend voorwerp aan, maar ghosting houdt in dat de overschakeling tussen twee frames even duurd, en er dus nog resten van de vorige frame zichtbaar zijn.

Op het grootste deel van het scerm één ghost en op sommige plaatsen twee is vrij normaal voor een TN zonder overdrive van tussen de 8ms en de 20ms.
Als je dus minder ghosting wilt dan moet je op zoek gaan naar een 730BF(4ms GTG).

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dat plaatje is om gek van te worden 8)7
Dit heb ik bij mij nog nooit gezien. (18ms tft)

Goedkoop bellen via VoIP

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:38
Nee inderdaad, of de sluitertijd van zn digicam staat te lang?
Ziet het er op de foto net zo uit als normaal, zo ja lijkt me niet gezond, zo erg hoort het niet te zijn.

De wijzen komen uit het Oosten!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

NoepZor schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:23:
Nee inderdaad, of de sluitertijd van zn digicam staat te lang?
0.025 s (1/40)

• n-i-x
0,025s = 25ms.
Aangezien de grijs->grijs reactietijd van een 8ms monitor meestal onder de 25 ligt(rond de 20 ofzo) betekent dat dat de hoeveelheid ghosting ongeveer verdubbeld wordt door je camera.

Probeer eens met iets van 1/120 of 1/200(als je camera dan tenminste nog een redelijk beeld levert...)

Verwijderd

gebruik je wel de native resolutie van het scherm??? want anders krijg je nog wel eens van zulkse dingen... ik heb het ook gehad met de acer tft (met alleen SUB-D aansluiting) bij mijn moeder thuis... en de tft in me laptop (acer laptop, native 1400x1050) allebei op native reso net zulks bagger beeld... het lijkt erop dat je gewoon op 640x480 ofzo speelt...

altijd je reso op de native resolutie zetten (meestal bij 15" tft's 1024x786, 17" & 19" 1280x1024 en 20" en groter 1600x1200, let op! dit zijn 4:3 (okeej okeej 1280x1024 = 5:4) verhoudingen dus het gaat niet op voor breedbeeld laptops/beeldschermen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 13:27 . Reden: 5:3 = natuurlijk 5:4, ik heb het er neer willen zetten maar toch op het verkeerde knopje gedrukt :S:P ]

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

(okeej okeej 1280x1024 = 5:3)
5:4... ;)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Interessant topic omdat ik overweeg hetzelfde scherm te kopen. Ik vraag me nog steeds af of de topicstarter wel op de native resolutie speelt. Misschien kun je daar alsnog iets over zeggen? Daarnaast zijn de foto's ook niet helemaal representatief door de lange sluitertijd natuurlijk.

Ik wacht echt nog op een goede review die ik tot op heden helaas niet kan vinden.

[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 20-12-2005 10:29 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1