[XP] Install gebruikt files op andere partitie

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik probeer nu een clean xp install op mn pc te krijgen zonder dat hij direct vanaf de cd boot, dus eerst in windows de installatie starten en na een reboot te installeren. Helaas werkt dit voor geen meter; Ik heb een tweede fysieke HDD geformatteerd voor deze install en de installatie gaf ook netjes aan op deze schijf te zullen installeren. Helaas gebruikt hij (in ieder geval voor boot.ini) mijn andere fysieke HDD ook nog, waardoor ik die niet kan formatteren. Ik zit dus nu met 3 xp's opgescheept (is lang verhaal, niet verder vragen)

Wat ik mij af vraag is of ik bijvoorbeeld de door de nieuwe installatie gebruikte bestanden gewoon naar F: (want daar staat deze op) kan verplaatsen, zodat ik de andere HDD kan formatteren en gewoon 1 xp heb. Mocht dit mogelijk zijn, weet iemand toevallig welke bestanden dit zijn?

Alvast bedankt :)

PS: Nee, het was níet mogelijk direct vanaf de cd te booten ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan Windows alleen booten vanaf de eerste actieve partitie - Windows zal dus altijd op je eerste harddisk een ntldr, en boot.ini neerzetten om vanaf daar te kunnen booten :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Gewoon die eerste HD formatteren met een dostooltje en dan via de windows bootCD de recovery console opzoeken, en dan fixboot/fixmbr/bootcfg /rebuild erover heen gooien.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Mei
Knelpunt is alleen dat ik niet vanaf cd kan booten ;)

• Mei
Dat kan ook niet (ja ik weet het... :r )

Kort gezegd: ik wil een clean install hebben, zonder dat ik vanaf cd of floppy kan booten. Als ik een install moet aanpassen zodat hij netjes zonder de files van anderen en op één partitie werkt, dan is dat ook goed :)
Pagina: 1