Borther Laserprinter streept

Pagina: 1
Acties:
  • 655 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Hoi,

Ik heb een vaag probleem waar ik niet uitkom.
Ik heb een Brother 1450 laserprinter
Deze heeft de vervelende gewoonte om na 1/2 jaar te gaan strepen.
De toner is dan nog gewoon niet op, maar hij gaat als een idioot strepen.

Brother Nederland gaf mij het advies een nieuwe toner te kopen.
Probleem opgelost, maar na 6 maanden was weer de inkt nog lang niet op, maar hij streepte als een gek (en ik had bijna niet geprint). Weer een nieuwe toner gekocht (dit maal de extra grote) maar weer na een 1/2 jaar strepen. Heb ook al tientalle keren de laser de drum etc schoon te maken, maar dat helpt maar weinig

Een vriend van mij heeft de Brother 1250 en die print al 3 jaar met dezelfde toner en heeft nergens last van.

Iemand een tip

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik helaas niet echt, behalve dat ik jouw ervaringen deel.

Een jaar na aanschaf, alle afbeeldingen gestreept. Nieuwe toner er in, na weer ongeveer een jaar overal strepen. Ik wou wel geloven dat de toner op was, aangezien wij thuis 3000 tot 4000 pagina's per jaar afdrukken. Nieuwe toner er in, en na weer een jaar strepen. Probleem nu, na ongeveer 4 jaar in gebruik, is echter dat de strepen blijven, ondanks een nieuwe toner en zelfs een nieuwe drum!

Als er iemand een oplossing heeft, dan graag

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

fuser?

die kunnen strepen geven, vooral in die goedkope krengen.

www.casarodriguillo.com

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

idd. Fusers, en recycled toners zijn zeer prone voor dit soort fouten. Zijn de strepen dwars op het papier of in de lengterichting?

Kijk ook eens op de roller onder de toner, wellicht dat er wat prut of zo aankleeft... Dat kan de tonerdistributie beinvloeden.

[ Voor 34% gewijzigd door Aetje op 06-11-2005 20:18 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Het zijn lange verticale lijntjes dwars door de afbeelding heen van boven naar beneden.
Ik gebruik tot op heden alleen maar orginele toner, dus daar zal het niet aan zitten, en de drum van de laserprinter (die groene balk) is ook helemaal schoon.

Ik heb de laser ook al schoongemaakt, en de toner geschud, coronadraadje gereinigt
Kortom flink met een bus lucht aan de slag gegaan, maar er viel niet veel schoon te maken

EN het probleem is er nog steeds....

• Pinin

Pinin

Gabriel_Knight schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:20:
Het zijn lange verticale lijntjes dwars door de afbeelding heen van boven naar beneden.....
wat vind jij van boven naar beneden? je papier komt er vast als A4R uit, dus met de looprichting van het papier. lopen de strepen ook die richting, dus haaks op de tekst? Is het een heel scherp en strak lijntje? dan denk ik toch aan de drum, zijn het vage vegen dan kan het meerdere oorzaken hebben

www.casarodriguillo.com

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
tomleeuw schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:21:
[...]

wat vind jij van boven naar beneden? je papier komt er vast als A4R uit, dus met de looprichting van het papier. lopen de strepen ook die richting, dus haaks op de tekst? Is het een heel scherp en strak lijntje? dan denk ik toch aan de drum, zijn het vage vegen dan kan het meerdere oorzaken hebben
De strepen (wazig, niet strak) lopen van boven naar onder de pagina in de portrait stand (voor de goede orde, als voorbeeld zou je haaks op de letters kunnen zeggen), al worden ze alleen afgedrukt bij foto's en plaatjes. Tekst blijft zeer scherp en goed afgedrukt.

Probleem is dat ik alles wat vervangen kan worden (enkel toner en drum/fuser) al vervangen heb. Voorheen verdwenen de kwalen, nu niet meer.

• Pinin

Pinin

Als het alleen met grafische afbeeldingen is (wel vreemd) zou het kunnen zijn dat bijv. de corona een andere spanning krijgt dan bij tekst en dat zou dan evt. strepen veroorzaken.

Geen idee dus. Dus echt alleen met grafische afbeeldingen???? of is het bij tekst wat minder duidelijk?

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1