Hoe zit het met de garantie van de harddisks?

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Omdat ik een nieuwe externe hdd wil zit ik wat rond te kijken en garantie te vergelijken (vind ik bij een hdd belangrijk)
Maar hoe langer ik zoek/vergelijk en in winkel vraag hoe waziger het wordt.

* een externe hdd van WD heeft 1jaar garantie.
* een retail WD heeft 3jaar garantie een oem heeft 1jaar zegt mycom.
* ik heb pas een oem gekocht voor in de pc en die blijkt na check op de WD-site 3 jaar gar. te hebben ipv. 1jaar. Koop ik bij mycom een lossse HDD dan krijg ik een OEM zeggen ze.

Ook maxtor is niet altijd even duidelijk.

Nu heb ik best een paar euro over voor die 2 jaar gar. en koop ik een losse behuizing. Maar hoe weet ik van te voren of de schijf nou 1 of drie jaar gar. heeft. En waarom heeft een hdd in de externe HDD maar 1 jaar (dus de HDD en niet de behuizing) er gaan gewoon bijv. WDC2500JB's in.

Tje, snappen jullie de vraag?

www.casarodriguillo.com

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Bij de meeste webshops staat het gewoon aangegeven bij het product hoeveel jaar er garantie opzit. Bij azerty bijvoorbeeld is dit heel duidelijk te zien. Dat maakt jouw keuze weer relatief makkelijk lijkt me.

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-03 16:08
Mycom geeft je 1 jaar garantie om hem in te ruilen in de winkel. De daaropvolgende 2 jaar moet je zelf naar WD gaan opsturen ipv naar de winkel te brengen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Op de zijkant van de doos van die wd´s staat 2 jaar garantie. Als de gene die je dat heeft verteld het van het intranet heeft, deze info klopt niet meer. Op de doos staat 2 jaar, dus ik neem aan dat het dan 2 jaar is. (pin me hier niet op vast, maar ik neem aan dat als er 2 jaar op staat...)

Overigens idd wel het eerste jaar via MyCom, daarna via WD

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 19:58 ]

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ik zie ook nu tegenstrijdige verhalen, dus dat geeft aan dat het niet echt duidelijk is. Ik kan me voorstellen dat bijv. mycom aleen het eerste jaar inneemt voor rma en daarna via WD, maar dan heb je dus toch drie jaar gar! En er zit geen doos om de meeste HDD's iig niet om een oem schijf.

De info op de website's van resellers komt niet altijd overeen met de garantie van de fabrikant.

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 06-11-2005 12:31 ]

www.casarodriguillo.com

• Vondelpark
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 11:37
Seagate?
Alle consumenten schijven hebben 5 jaar garantie....

Computer says, noo

Verwijderd

yeah,
ik heb voor mijn nieuwe systeem ook voor een seagate gekozen. 1. Omdat seagate schijven stil zijn en 2. omdat je 5 jaar garantie krijgt. Dat betekent (of kan betekenen) dat Seagate betrouwbare schijven maakt en dat er waarschijnlijk relatief weinig schijven worden teruggestuurd.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
The Widow Maker schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:56:
Mycom geeft je 1 jaar garantie om hem in te ruilen in de winkel. De daaropvolgende 2 jaar moet je zelf naar WD gaan opsturen ipv naar de winkel te brengen.
Tenzij je met wat wetteksten zwaait:
De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen. Indien voor de uitoefening van de in artikel 3, lid 2, vermelde rechten in de nationale wetgeving een verjaringstermijn geldt, kan die niet verstrijken binnen een periode van twee jaar vanaf de aflevering.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Tja, ik zag ook dat seagate 5 jaar heeft dat is best wel lang idd. Maar vroegah heb ik slechte ervaringen met seagate gehad, en niet met WD, maar goed dat is al ruim 10jaar geleden dus moet ik dat maar eens vergeten.

www.casarodriguillo.com

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
offtopic:
Dat is precies wat ik zocht :| . zocht jah, 4 maanden geleden toen ik nog wel net binnen die 2 jaar zat :/

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Pagina: 1