Omdat ik een nieuwe externe hdd wil zit ik wat rond te kijken en garantie te vergelijken (vind ik bij een hdd belangrijk)
Maar hoe langer ik zoek/vergelijk en in winkel vraag hoe waziger het wordt.
* een externe hdd van WD heeft 1jaar garantie.
* een retail WD heeft 3jaar garantie een oem heeft 1jaar zegt mycom.
* ik heb pas een oem gekocht voor in de pc en die blijkt na check op de WD-site 3 jaar gar. te hebben ipv. 1jaar. Koop ik bij mycom een lossse HDD dan krijg ik een OEM zeggen ze.
Ook maxtor is niet altijd even duidelijk.
Nu heb ik best een paar euro over voor die 2 jaar gar. en koop ik een losse behuizing. Maar hoe weet ik van te voren of de schijf nou 1 of drie jaar gar. heeft. En waarom heeft een hdd in de externe HDD maar 1 jaar (dus de HDD en niet de behuizing) er gaan gewoon bijv. WDC2500JB's in.
Tje, snappen jullie de vraag?
Maar hoe langer ik zoek/vergelijk en in winkel vraag hoe waziger het wordt.
* een externe hdd van WD heeft 1jaar garantie.
* een retail WD heeft 3jaar garantie een oem heeft 1jaar zegt mycom.
* ik heb pas een oem gekocht voor in de pc en die blijkt na check op de WD-site 3 jaar gar. te hebben ipv. 1jaar. Koop ik bij mycom een lossse HDD dan krijg ik een OEM zeggen ze.
Ook maxtor is niet altijd even duidelijk.
Nu heb ik best een paar euro over voor die 2 jaar gar. en koop ik een losse behuizing. Maar hoe weet ik van te voren of de schijf nou 1 of drie jaar gar. heeft. En waarom heeft een hdd in de externe HDD maar 1 jaar (dus de HDD en niet de behuizing) er gaan gewoon bijv. WDC2500JB's in.
Tje, snappen jullie de vraag?
www.casarodriguillo.com