[XP/Vista] Dual boot screen verwijderen van vista

Pagina: 1
Acties:
  • 3.808 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had een tijd terug vista beta gedownload om die ffe uit te proberen.

op mijn c schijf staat momenteel(en toen ook) windows xp pro service pack 2.

ik dacht bij mezelf, ik installeerd gewoon vista op mijn d schijf want dual boot met vista kon las ik.

allemaal geen probleem. werkte perfect, alleen vond ik vista toch niet zo fantastisch als ik gehoopt had. dus ik wou vista uninstallen. dit lukte niet zo fantastisch dus logde ik in op xp en verweiderde van daar uit alle mappen/bestanden van vista.

nu zit ik met het probleem dat hij nog steeds het dual boot screen geeft bij het opstarten ookal staat er niets over vista in mijn boot.ini

dit is nu mijn boot.ini en dit was hij al heel lang, nog van voor ik vista installeerde...

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (bootscreen)" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT /KERNEL=KERNEL1.EXE
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

maar als ik opstart staat bij deze 2 boots ook nog eens een windows standaard, wat over vista gaat en voor dat ik in deze kom heb ik ook nog eens een vista bootscreen.

ik las ergens dat het komt omdat vista nu een nieuwe boot manager heeft, namelijk bootmgr.

ik krijg dus ook niet die dual boot weg, ik zat te denken van al de overige files die niet met xp te maken die op mijn root staan van c ook te verweideren. maar ik ben bang dat mijn pc dan helemaal niet meer opstart.

dit is de lijst van files die op mijn root staan:

autoexec.bat
boot.bkk(backup file van boot.ini gemaakt door style xp)
boot.ini
bootfont.bin
bootmgr
config.sys
hiberfil.sys
IO.sys
MSDOS.sys
NTDETECT.com
ntldr
pagefile.sys

hoe moet ik die dualboot weg krijgen en welke files kan ik verweidere of zou ervoor kunnen helpen dat die boot weg is?

alvast bedankt...

FGOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Om terug te gaan naar de Windows XP boot manager, start je gewoon op van de XP installatie CD, gaat met R naar de recovery console en doet daar FIXBOOT. De bootloader van XP is nu hersteld en je zou gewoon weer naar XP moeten booten zoals dat voorheen ook ging :)

Probeer in het vervolg eerst zelf eens de Windows Operating Systems - Howto's and Guides door te kijken, dan had je bijvoorbeeld deze gevonden: Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. :)

[ Voor 33% gewijzigd door the_shadow op 05-11-2005 18:59 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je, deel 1 is opgelost, maar als ik boot staat er nog steeds windows standaard, wat niet in de boot.ini te vinden is... dus deze moet nog weg gewerkt worden...

en met style xp zegt hij nog steeds: your boot.ini cannot be understoud. style xp will disable to bootscreen section

edit: nevermind, heb het al opgelost, heb via start -> uitvoeren msconfig gestart en daar mijn bootscreen opstart uit boot.ini gebruikt als defauld, en daarna was die windows standaard vanzelf verdwenen en is alles weer normaal. zelf style xp doet het terug normaal...

bedankt voor de hulp The_shadow...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 20:42 ]