[MB] Geen stroom

Pagina: 1
Acties:

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:42
Ik heb alles na een paar weken wachten binnengekregen.
Ik moest alleen nog de voeding bestellen. Dus ondertussen alles al ingebouwd. Vandaag eindelijk binnen.
Ik voeding aansluiten 24 pins en de 12 v 4 pins. Lampje van het mb brandt niet. Kan kapot zijn.
Ik dus power knop aan. Geen reactie.
Ik voor de zeker heid de voeding Hardgeflasht voeding aan en de rest ook.
Maar ik krijg maar geen MOBO activi teit. Ik boekje door gelezen alles nog een paar keer nagelopen geen suces. Ik ben echt te einde raad en zeer pissig op dat ding. Heb er al 4 weken op moeten wachten en dan werkt het nog niet

Asus A8n SLI Premium
Thermal take 480 Silent Power

Pls help doe ik iets verkeerd of is het bord verkocht (hij is wel nieuw)
Edit waar is de 4 pins molex naar 6 pins 12v voor? zie geen aansluiting voor op het mobo

[ Voor 6% gewijzigd door Frontysco op 05-11-2005 18:08 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:23

Theo

moederbord

meet eerst met een gewone multimeter of er eigelijk wel spanning uit je voeding komt als alles in je kast is aangesloten. is dit niet het geval ga dan op zoek naar een eventuele zekering in de voeding. Als die er niet inzit of hij is nog goed kijk dan of de fan draait (van de voeding). Draait ie niet probeer dan andere stekker. Doet ie het dan nog steeds niet is je voeding stuk. Draait ie wel terwijl hij geen spanning levert is de voeing ook stuk. Controleer ook even of een evt schakelaartje op de voeding staat op 220-240 volt en niet op 110-120 volt
Geeft de voeding wel gewoon spanning, ook als alles is aangesloten (meten aan een 4 polige stekkers) is je mobo stuk of je heb de 20/24 polige stekker niet goed aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door Theo op 05-11-2005 18:34 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik neem aan dat je nog wel ergens een andere voeding vandaan kan halen? Nee, anders even naar de vriendelijke computerwinkel en het zooitje daar laten testen. Niet opsturen en crap want die mensen rekenen buitenproportionele uurtarieven.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 21:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Stomme vraag, staat de aan knop achter op de voeding wel op 'aan'?

LET OP! DIT IS DUS NIET DE 220/110 KNOP!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:42
idd stomme vraag ;) werk al vanaf me 7e met computers.
Maar oude voeding gepakt. Geen effect, Probere met schroeven draaier aan geen effect.
Het duid er op dat hij kapot is de mobo.
Iig tog bedankt mensen.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Die molex naar 6-pins is denk ik een converter van Molex naar PCI-e, die nodig is voor de zwaardere grafische kaarten.
Pagina: 1