Is mijn videokaart stuk of is het iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:05
k heb vanaf eergister een groot probleem:

Als ik nu een spel speel(cod2/f.e.a.r./serious sam2) dan krijg ik 2 problemen:

1. Ik krijg bij de volgende versie's van drivers ongeloofelijk vaak de stutterbug(alles stuuterd voor 3sec. ook het geluid etc.)(geen artifacts):

Version: 78.01
Version: 77.77
Version: 77.72
Version: 71.89
Version: 71.84

2. Bij driver 81.85 krijg ik ongelofelijk veel artifacts(maar geen stutterbug meer)

Als ik met mijn kast open werk, heb ik geen verschil dan als ik met de kast dicht werk.
Als ik mijn kaart ga underclocken, heeft dit geen nut, ik blijf de stutterbug/artifacts krijgen.

Hier is een plaatje van de artifacts, die ik dan erg vaak krijg(vooral op witte dingen):

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/19438phpS6cGGv.JPG

En hier nog mijn specs:
CPU:
Amd64 3000+ *Venice core*
Moederbord:
DFI Lanparty UT nForce 3 Ultra-D
Geheugen:
2x 512MB Kingston HyperX (Dual Channel)
Videokaart
Asus v9999 GT/TD 128MB (6800/GT)
I/O Controller
-
Harde schijf:
1x Maxtor 80GB 7200rpm 8MB cache + 1x Maxtor 40GB 7200rpm 8MB cache
CD-Rom station:
Aopen DVD1648/AAP PRO
Brander:
Samsung DVD-Brander
Geluid:
On-board
Speakers:
Creative Blaster SBS250
HIFI:
-
Mpeg kaart:
-
Netwerk:
On-Board
Monitor:
17" Samsung Syncmaster 750s
Kast:
NZXT Trinity
Koeling:
Luchtkoeling(3 casefans) + Arctic freezer 64
Voeding:
Tagan 480 watt
Toetsenbord:
Logitech
Muis:
Logitech Optical wheel mouse

Besturingssysteem:
Windows XP Professional SP 2
Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt

Verwijderd

krijg je dit alleen bij die spellen of bij alle games? heb je ook al eens een 3dmark laten lopen om te zien of die ook artifacts geeft? maar als dat gestutter ophoudt na het updaten va je drivers en de artifacts na het downgraden, lijkt het me software-related, en niet zozeer je kaart...

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Ziet er inderdaad uit als een geheugen probleem, het je dit dus niet met andere drivers maar wel last van stotteren?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe heet wordt je kaart?
Artifacts worden meestal veroorzaakt door brak videogeheugen of een kaart die te warm wordt. Probeer het ding dus eens wat extra te koelen en kijk of het probleem blijft. Of zet er even een andere videokaart in.

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:08:
krijg je dit alleen bij die spellen of bij alle games? heb je ook al eens een 3dmark laten lopen om te zien of die ook artifacts geeft? maar als dat gestutter ophoudt na het updaten va je drivers en de artifacts na het downgraden, lijkt het me software-related, en niet zozeer je kaart...
Ik heb atm maar 4 spellen op mijn computer staan, deze 3 en nog een oud spel (tactical ops), bij tactical geeft hij geen problemen.

@STIMPPYYY: Ja bij 81.85 heb ik die artifacts, bij de rest van de versie's(van TS) krijg ik de stutterbug

@Terw_Dan: de temps zijn:(na cod 2 10 min te hebben gespeeld) gpu: 59 mem: 50
en we hebben hier geen andere videokaart liggen.
En over dat beter koelen: het lijkt me niet dat dit het is, want hiervoor deed alles het gewoon perfect, en ik heb alles zo gelaten als 3 dagen geleden

[ Voor 14% gewijzigd door Perzikvrucht op 05-11-2005 18:13 ]

• Perzikvrucht
iemand nog? :'(

Verwijderd

Denk niet dat het aan de temp ligt. Ik zou elk spoortje van je videodrivers weghalen met een proggie (naam vergeten :P ) en dan opnieuw de drivers installeren die je dus voor dit probleem had.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
enne, het meest logische om eerst eens te proberen: kun je de heatsink van je videokaart vastpakken, of is ie daar te heet voor?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:21:
Denk niet dat het aan de temp ligt. Ik zou elk spoortje van je videodrivers weghalen met een proggie (naam vergeten :P ) en dan opnieuw de drivers installeren die je dus voor dit probleem had.
of de drivers die je bij je kaart hebt gekregen die dus door de fabrikant zijn meegeleverd

• Perzikvrucht
Ik kan hem wel gewoon vastpakken, en de drivers die ik eerst heb ik al geprobeerd, en die ik erbij kreeg geeft de stutterbug weer.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

matsume schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:59:
Ik kan hem wel gewoon vastpakken, en de drivers die ik eerst heb ik al geprobeerd, en die ik erbij kreeg geeft de stutterbug weer.
Dan lijkt dit eerder op brak videogeheugen. Je kunt het kaartje dan het beste gewoon even in een ander systeem testen, doet hij daar hetzelfde weet je het 100% zeker.

• Perzikvrucht
En als die daar dezelfde artifacts levert -> RMA?
En als die daar niet dezelfde problemen levert -> ?

• Perzikvrucht
Terw_Dan schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:06:
[...]

Dan lijkt dit eerder op brak videogeheugen. Je kunt het kaartje dan het beste gewoon even in een ander systeem testen, doet hij daar hetzelfde weet je het 100% zeker.
Maar in 3dmark03/05 heb ik dan weer geen artifacts

Verwijderd

die kaart toevallig bij cool-prices.nl gekocht? Ik kreeg hem gelijk al met artifacts aangeleverd , gelukkig wel goeie service en een nieuwe gekregen.

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:10:
die kaart toevallig bij cool-prices.nl gekocht? Ik kreeg hem gelijk al met artifacts aangeleverd , gelukkig wel goeie service en een nieuwe gekregen.
Nee hij is bij salland automatisering gekocht.
Ik had daar trouwens nog een vragje over, ze zeggen dat ik contact moet opnemen met asus voor rma, maar ik dacht dat asus niet ging over rma's, welke klopt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

matsume schreef op zondag 06 november 2005 @ 09:59:
[...]

Nee hij is bij salland automatisering gekocht.
Ik had daar trouwens nog een vragje over, ze zeggen dat ik contact moet opnemen met asus voor rma, maar ik dacht dat asus niet ging over rma's, welke klopt?
Je hebt een overeenkomst met de leverancier, voor jou dus Salland, dus zul je bij hen moeten aankloppen voor een vervanging. Met Asus heb je niets te maken.

• Perzikvrucht
Terw_Dan schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:14:
[...]

Je hebt een overeenkomst met de leverancier, voor jou dus Salland, dus zul je bij hen moeten aankloppen voor een vervanging. Met Asus heb je niets te maken.
Okeej, maar ik had nog een vraagje, als ik nou artifacts heb(in een andere pc, test ik maandag), zou ik hem dan ook kunnen ruilen tegen een evengoede ati kaart, aangezien het miss komt door de conflict tussen DFI lanparty nf3 + 6800gt, kan dat denken jullie?

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 17:06

DaOverclocker

Overclocker for life...

Nforce3? Dacht dat wel bugs opleverde icm 6800. Zou eens andere nForce drivers proberen!(misschien de nforce4 drivers proberen?)

systeem specs

Verwijderd

Je zou altijd kunnen proberen of de stutterbug weg gaat als je je videokaart in een ander mobo test met een niet nforce 3 chipset lieft ook geen nforce 4 want daar kan het probleem ook bij voorkomen probeer het met een via of uli als je dan nog steeds problemen hebt mag je er van uit gaan dat je videokaart stuk is

• Perzikvrucht
DaOverclocker schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:22:
Nforce3? Dacht dat wel bugs opleverde icm 6800. Zou eens andere nForce drivers proberen!(misschien de nforce4 drivers proberen?)
Ik heb al andere geprobeerd. Maar die van nforce 4 niet, is dit niet gevaarlijk?
Enne ik vind het ook raar, want ik heb altijd met de standaard drviers van de cd gewerk(voor nforce), en eerst deed ie het wel goed, nu dus niet meer :'(

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 08:45
Heb je nou al (zoals hierboven al ergens vermeld) geprobeerd met een programmaatje als DriverCleaner al je VGA drivers te verwijderen en opnieuw de meegeleverde versie te installeren? linkje

@ DaOverclocker: nForce 4 drivers op een nForce 3 mobo |:( lekker advies...

• Perzikvrucht
Lammert schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:26:
Heb je nou al (zoals hierboven al ergens vermeld) geprobeerd met een programmaatje als DriverCleaner al je VGA drivers te verwijderen en opnieuw de meegeleverde versie te installeren? linkje

@ DaOverclocker: nForce 4 drivers op een nForce 3 mobo |:( lekker advies...
Uhm welke moet ik kiezen bij dat progamma? :?

• Perzikvrucht
Ik zit nu op een andere computer, ik installeern dus COD2(daar had ik het meeste artifacts) en de driver 81.85, en alles loopt perfect, geen 1 artifact naar half uur/uur spelen. Het is dus niet de kaart, maar wat wel? kan iemand me AUB helpen 8)7

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
misschien , heel misschien heb je een onstabiele voeding met net iets te lage spanningen en heeft die andere pc net iets hogere spanningen op zijn lijnen waardoor jouw geheugen net genoeg spanning krijgt om stabiel te lopen op die pc maar niet op de jouwe ....

heb dat ooit al eens gehad ....

Out of the box? What box? There is no box.

• Perzikvrucht
Ik heb een tagan 480 watt, mijn vader(andere pc) heeft een 250 watt FSP voeding, dus denk niet dat dat het is..

• Perzikvrucht
iemand nog?(ik zit nu op de andere pc, de test pc, dus als ik daar nog wat moet doen kan het nu)

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-08 14:07
Ik herken die artifact wel uit Far Cry zoals ik die eerst had, en heb ik toen opgelost met een patch van het spel zelf. Misschien heb je pech dat toevallig die 3 spellen het niet goed doen.

offtopic:
Hoe heet je in TO eigenlijk?

Hallo met Tim

• Perzikvrucht
Timlog schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:46:
Ik herken die artifact wel uit Far Cry zoals ik die eerst had, en heb ik toen opgelost met een patch van het spel zelf. Misschien heb je pech dat toevallig die 3 spellen het niet goed doen.

offtopic:
Hoe heet je in TO eigenlijk?
Alles is al geupdate, naar laatste patch.
offtopic:
ik heet op to Matzum.nl , en jij?

• Perzikvrucht
Kan het zijn dat mijn moederbord stuk is, dat bv. mijn agp slot het niet helemaal goed doet?
Of zou de hele moederbord het dan niet doen(dus zou de computer niet aangaan)?

• Perzikvrucht
matsume schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:53:
Kan het zijn dat mijn moederbord stuk is, dat bv. mijn agp slot het niet helemaal goed doet?
Of zou de hele moederbord het dan niet doen(dus zou de computer niet aangaan)?
Iemand?

Verwijderd

Eerst je chipset drivers en daarna je vga drivers geinstalleerd en fastwrites uit staan?
Pagina: 1