PCI Sata controller vs Externe HDD

Pagina: 1
Acties:

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03 11:20
Hoi,

Ik ben bijna aan de tijd gekomen dat ik geen hdd meer op men 8 sata poortjes op het mobo kan aan bij aansluiten, dus nu ben ik al wat aan het rond zien hoeveel het mij zou kosten om toch nog meer hdd ruimte te creeren.

Nu ben ik er niet uit of ik een pci sata raid controller met een 4 tal sata poorten op zou kopen waar ik dan ook nog een 4 tal hdd's zou kunnen bij hangen of dat ik mss beter een externe hdd van een 400GB zou kopen.

Ook weet ik niet echt of met voeding wel zwaar genoeg zal zijn om een 10 a 12 hdd te trekken. Het is een Enermax 600w maar 12hdd trekken nu eenmaal heel wat stroom. Als ik een externe hdd neem neemt hij zen stroom via een adapter dus dan moet ik prolly al geen extra voeding bij nemen hé?

Hopelijk is het wat duidelijk waar ik heen wil en kunnen er mensen me advies geven

mvg

• mad-dog
  • Nu online
600W is echt meer dan zat om zoveel HD's aan te sluiten. Zo'n zwaar systeem heb je ook weer niet, dus dat zal echt geen problemen geven

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
1 hdd trekt maximaal 25W bij het opspinnen, tijdens gebruik niet meer dan ~15W lijkt me. 12 hdd's is dus 300W, de rest van je systeem draait best wel op de overigen 300W lijkt me. :P

(let wel, 600W alleen zegt niets, hou het aantal amperes op je 12V lijn ook even in de gaten... die enermax voedingen hebben vaak 2 aparte 12V lijnen toch?)

[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 05-11-2005 18:04 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• n0sTRa
Ok, daar moet ik dan al nietmeer bang voor zijn. Nu rest alleen nog de vraag of ik best voor een controller ga of voor een externe hdd

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
n0sTRa schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:14:
Ok, daar moet ik dan al nietmeer bang voor zijn. Nu rest alleen nog de vraag of ik best voor een controller ga of voor een externe hdd
Oh, ik dacht dat je die keuze alleen liet afhangen van het feit of je voeding het aankon?

Verder moet je het even zelf afwegen. Een externe HDD kun je makkelijker meenemen, een interne HDD zorgt niet voor een extra kastje naast je PC. Daarnaast is intern iets sneller denk ik.

Maar dat is een keuze die je even zelf zou moeten maken denk ik.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• n0sTRa
Dus de interne via pci controller zal toch nog iets sneller zijn dan een externe hdd? dan is de keuze snel gemaakt. Het bakje van men externe hdd zou nu wel geen probleem bezorgen.

De oplossing met de beste performance zal ik gewoon nemen.
Pagina: 1