Toon posts:

[MCE2005] keuzemogelijkheden in dvdmenu niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb uiteindelijk mijn dvdspeler aan de praat gekregen in MCE 2005. beeldkwaliteit is perfect, maar het eigenaardige probleem is dat ik in keuze menu's de aangeduide keuzemogelijkheid niet zie. met andere woorden. ik zie het menu maar zie nie welke mogelijkheid aangeduid is, en moet zodus blind navigeren door dvd's.
Ik gebruik MCE2005 met powerdvd4
Ook gebeurd het soms dat de GUI van mediacenter door slaat, en de verkeerde afbeeldingen op de verkeerde plaats worden weergegeven.
Shuttle bordje met duron 1300Mhz. 256 ram, nvidia Geforce 4 MX
geen flauw idee welke videodrivers, maar zullen wel recent zijn.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Intervideo WinDVD 4 Codec
graka: GF4 MX 420 Driver: 72.14 (voor XP MCE)

Ik probeer nu met de laatste drivers van de nvidia site, en ipv de windvd4 codec ga ik nog eens proberen met de NVidia PureVideo decoder (laatste versie van NVDVD)

Update:
laatste drivers van Nvidia ondersteunen blijkbaar mijn GF4 MX 420 niet meer, dus zijn nog steeds 72.14
nu heb ik de laatste versie van NVidia PureVideo decoder als decoder. werkt wel, maar opnieuw zelfde probleem. ook heb ik dit vanzelfsprekend met verschillende dvd's geprobeerd. Volgens mij heeft het dus niet veel met de decoder te maken .. Nu zit ik vast ...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kickje, probleem nog steeds niet opgelost, niemand die iets gelijkaardigs voor heeft?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40

inXs

known as inXs

Mmzz, je ziet dus niet welke keuze je maakt als je die dvd op je tv gaat bekijken? Via TV-out dus? Ook al geprobeerd om bij display opties je TV op primary te zetten? Als hier mijn TV op Secundairy staat, moet ik ook via mijn tv navigeren, want dan zie ik ook niets op mijn TV (heb mijn tv dan wel op full-screen staan)

superB

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Topicstarter
inXs schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:20:
Mmzz, je ziet dus niet welke keuze je maakt als je die dvd op je tv gaat bekijken? Via TV-out dus? Ook al geprobeerd om bij display opties je TV op primary te zetten? Als hier mijn TV op Secundairy staat, moet ik ook via mijn tv navigeren, want dan zie ik ook niets op mijn TV (heb mijn tv dan wel op full-screen staan)
Het gaat om een HTPC, de TV is dus de enige monitor en dus ook aangesloten via Svideo. Configuratie en zoverder gaat via remote desktop, maar hier kan ik niet zien of die primary of secundairy staat. Maar gezien het de enige is ga ik er vanuit da het de primary is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan echt niet geloven dat niemand dit probleem ooit gehad heeft en eventueel heeft weten te verhelpen? Nu ja, ik kan dus geen enkele kant uit...
Nieuwe graka gezien die niet directx compatible is
andere dvd decoder
andere grafische drivers
andere dvdspeler
....
is voor mij iets te kostelijk op alles uit te proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de keuze nu tussen een ATI 9200 mb en een Geforce 6500EQ 256mb om in mijn mediapc te stoppen. deze zouden allebei directX 9.0 ondersteunen, denkt iemand dat dit alles zou moeten verhelpen?
Pagina: 1