[XP] Local Group Policy reset?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.806 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Het volgende probleem:
Om het 1 en ander te testen heb ik wat zitten spelen met gebruikers en kwam erachter dat een niet-administrator niks kon branden in Nero, hiervoor was een utility van Nero (Burning Rights) voor nodig, dit heb ik geinstalleerd en ik heb ook nog wat rechten aangepast in de Local Group Policies (eigen gebruiker hier en daar toegevoegd aanzien deze geen administrator rechten had en deze opties wel kon gebruiken).
Goed, opnieuw opgestart en spontaan vertoont mijn computer de meeste vreemde kuren, bijvoorbeeld de startbalk was weg (?) die ik gelukkig na een paar keer eigenschappen wijzigen weer terugkreeg maar ook de instellingen van internet explorer waren weg.
Bij het starten van Nero krijg ik nu de melding "An error using COM/OLE occurs. please check the installation of COM on your computer".

Ik kreeg het vermoeden dat er een services niet gestart werd oid dus keek in de Event viewer die vol stond mer errors, ik kan ze alleen niet bekijken omdat het klikken op Properties niks doet! Error is van UserEnv maar verder geen info!

Ik denk dat deze problemen te maken hebben met een instelling in de LGP maar ook hier kan ik het eigenschappen dialoog niet openen dus vandaar de vraag: Kan ik de hele policies resetten op de 1 of andere manier of kan ik dit misschien nog anders oplossen??

Eigenaar van domoticavergelijken.info

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Wanneer je 'gpupdate' uitvoert, zullen het gebruikers- en computerbeleid worden vernieuwd.

We are shaping the future

• _Lu_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10-2022
secedit /configure /cfg %windir%\repair\secsetup.inf /db secsetup.sdb /verbose

Life is too short... Play more...

• MidnightMotion
_Lu_ schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:25:
secedit /configure /cfg %windir%\repair\secsetup.inf /db secsetup.sdb /verbose
Heb het geprobeert maar zonder succes... er lijkt niets te gebeuren met het beveiligingsbeleid...

Wacht, nu gebeurt er iets....ik wacht met spanning af!

[ Voor 10% gewijzigd door MidnightMotion op 05-11-2005 16:53 ]

• MidnightMotion
Er waren behoorlijk wat fouten bij het updaten, ik weet niet of dit normaal is (veel bestanden konden niet worden gevonden) maar het beveiligingsbeleid ziet er nog precies hetzelfde uit als voorheen...

Ik kan overigens sneltoetsen als CTRL + C en de Windows toets enzo ook niet meer gebruiken.... :'(

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 07:05
MIsschien is je toetsenbord kapot :+

Heb je al op spyware gescant?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

theovds schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:12:
MIsschien is je toetsenbord kapot :+

Heb je al op spyware gescant?
Lekker onzinnig als je door eigen acties je rechten verneukt (ja op GPOs zijn ook rechten van toepassing).

Je kan eventueel de inhoud van de (hidden systemdir) C:\WINDOWS\system32\GroupPolicy eens verplaatsen, dan zouden je policies na een gpupdate weer ongedaan moeten zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MidnightMotion
@_Lu_: Thanx, de group policy werd dan wel niet teruggezet maar op de 1 of andere manier werkte System Recovery daarna weer wel waardoor ik mn systeem kon herstellen naar gisteren!

@BackSlash32 : Dat van die GroupPolicy map had ik al wel bedacht maar durfde ik niet goed uit te voeren, had geen idee wat het zou doen maar dit werkt dus ook? Had ik niet hoeven restoren!

Ik ben hoe dan ook blij dat alles weer werkt! Bedankt voor de hulp!

• MidnightMotion
Ok, daar ben ik dus weer...

Het is nog niet helemaal in orde blijkbaar, ik kan verschillende Windows functies nog niet gebruiken!

In de Event Viewer staat na opstarten als eerste de melding:

Bron: UserEnv
Type Fout
Gebruiker: NT AUTHORITY\SYSTEM

Windows kan de RSoP-sessiestatus (Resultant Set of Policies) niet registreren in het logboek. Een poging tot het maken van een verbinding naar WMI is mislukt. Er zal geen registratie in het RSoP-logboek meer plaatsvinden voor deze toepassing van het beleid.

Als ik RSoP.msc wil starten krijg ik de melding "U bent niet gemachtigd deze bewerking uit te voeren".

DIt alles terwijl ingelogd als Administrator dus er staat érgens iets de boel te blokkeren terwijl dit niet de bedoeling is...
"De boel" is in dezen dus de System account lijkt me (correct me if i'm wrong) maar welke instelling kan dit veroorzaken?

• MidnightMotion
Subtiel schopje...

Ik kan Netwerkverbindingen (Network connections) dus ook niet meer openen, de Network Connections service is gewoon gestart. Ook defragmenteren doet niets (Defragmentatie starten, knop indrukken, niks...) Verder kan ik de tab Afhankelijkheden van de eigenschappen van een service niet openen (Win32: Toegang geweigerd) Starten en stoppen van services werkt gewoon wel.

Ik ben nog even alle services nagelopen en alles wat zou moeten draaien draait ook gewoon, herinstallatie van service pack 2 heeft geen resultaat gehad en recoveren naar een punt waar alles nog werkte ook niet waardoor mijn vermoeden sterker wordt dat het iets met rechten te maken heeft aangezien deze altijd met rust gelaten worden bij dit soort updates, helaas was het terugzetten van de local security policy ook geen oplossing en heb ik onder de administrator account dezelfde problemen...

Kortom, ik heb echt geen flauw idee meer waar ik t moet zoeken! Ik heb weinig zin in een herinstall aangezien de computer verder gewoon perfect werkt en het dus waarschijnlijk met de wijziging van een instelling verholpen zou moeten zijn....Iemand met een beter idee?

• Alex)
0800-MICROSOFT bellen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Alex - laat dit soort opmerkingen gewoon weg aub? Het voegt niks toe aan het topic :)

• Alex)
Tja, sorry, maar ik weet het echt niet meer... en aan de reacties van de anderen te merken zij ook niet echt...

Ontopic: wat gebeurt er in de veilige modus? Probeer van daaruit eens de Group Policy weg te halen o.i.d.
Probeer eens met een BartPE-cd op te starten en dan de eigenaar van de GroupPolicy bestanden enzo te worden? (NTFS-rechten wijzigen/resetten)?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:00
Is een frisse installatie geen idee? Over het algemeen als je systeem zo erg verpest is krijg je het toch niet meer goed werkend.

• MidnightMotion
In veilige modus starten maakt niks uit, het wijzigen/toevoegen van rechten lijkt vaak meer een averechts effect te hebben dan dat het wat helpt....

Ik heb nog een image liggen van oktober die ik dus maar terug ga zetten maar ik heb 1 groot probleem:
Ik heb geen rescue discs van Drive Image 2002 en als ik die nu wil gaan maken krijg ik...jawel een acces denied! :'(

Is er iemand die de rescue discs wel heeft misschien zo vriendelijk deze even te mailen? Nu heb ik een waardeloze image...

EDIT: Laat maar zitten, heb ze al!

[ Voor 5% gewijzigd door MidnightMotion op 13-11-2005 15:47 ]

Pagina: 1