Exchange: Importeren van oude .MSG files

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
We zijn bezig een netwerk om te zetten. Voorheen hadden ze een vorm van unix met e-mail. Deze bestanden zijn allemaal *.msg (inclusief agenda-items e.d.). Nu hebben we een schone exchange installatie gedaan, maar moet de MSG-bestanden weer importeren in exchange of via PST, ook geen probleem. Nu is het zo dat de MSG bestanden gewoon te lezen zijn met kladblok (wel met een header, maar dus in ieder geval leesbaar !). Wat ik nu eigenlijk nodig heb is een programma, die MSG bestanden omzet in een andere vorm (PST of zo) of iemand die me kan uitleggen hoe je dit geimporteerd krijgt in Exchange (of MS Outlook).

Het betreft een MS SBS 2003 server (met exchange natuurlijk) en werkstations zijn windows 2000
Een aantal programma's hebben we geprobeerd, maar werken niet zoals ze beloven en natuurlijk ook flink rondgezocht op google e.d. maar nog niet iets bruikbaars tegengekomen

FiXxXeR

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

8)7

Lijkt me wel van belang om van tevoren na te kijken welke vorm er werd gebruikt aan die *nix kant he..
MBOX formaat of anders, .maildir?

en een PST is niets meer of minder dan een database waar mail berichten (de .msg's) instaan.
je converteert dus geen MSG naar PST maar migreert ze in een PST.

Oplossingen: pop3 daemon erop flikkeren en mailbox leegtrekken, of een pakket zoeken waar je de .msgs met de hand in kan pleuren.
Misschien dat je een tussenslag kan maken met MDaemon?
Die gebruikt ook hetzelfde .msg formaat als CourierPOP3 op linux.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-05 09:15

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je hebt kennelijk niet de goede zoekterm gebruikt ;) Via [google=MSG to PST converter] kwam ik op deze site. Ziet er redelijk nuttig uit, misschien waard om eens te bekijken? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
de vorm die werd gebruikt is als volgt:

een gebruiker --> hoofdmap van persoonlijke mappen.fld --> postvak in.fld --> 0aa885fa.msg (dit is dus een postvak in e-mailtje)

hopelijk heb je hier iets aan ?

FiXxXeR

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
de site van stinkysoft.com heb al wel gehad, maar dit programma crashed de hele tijd, is ook al een programma van een jaar oud

FiXxXeR

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FiXxXeR39 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:31:
de vorm die werd gebruikt is als volgt:

een gebruiker --> hoofdmap van persoonlijke mappen.fld --> postvak in.fld --> 0aa885fa.msg (dit is dus een postvak in e-mailtje)

hopelijk heb je hier iets aan ?
Nee, er is vast wel iemand te vinden die jou kan vertellen of er in MBOX of maildir of een ander formaat is gewerkt toch?

Over welke *nix hebben we het, DIGITAL? HP-UX? iets anders?
is ook al een programma van een jaar oud
Als dat een maatstaf is :X

PS:

Exchange is Software, geen OS. Een mailbox formaat is ook geen OS. conversietools zijn ook nog steeds geen OS.
Ik heb maar een move aangevraagd naar SA omdat het daar wat logischer lijkt.

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 05-11-2005 17:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FiXxXeR39

FiXxXeR39

Topicstarter
Het is trustix (een soort unix omgeving)

FiXxXeR

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Exchange zijn beter op z'n plek in Software Algemeen, ik verplaats je topic nog eventjes :)

Verder - "Problemen met Exchange" zeggen natuurlijk helemaal niets over wat je nu eigenlijk wil bereiken, ik pas je topic tutel dus nog even aan :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen
Pagina: 1