[2003] Twister ISDN modem onder 2k3 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Vandaag hebben we hier thuis besloten de oude fax er maar uit te gooien. Toch jammer, want faxen is soms wel handig. Daarom dacht ik even snel een ISDN PCI adapter van Twister over te zetten van een oud werkstation in mijn server (2k3). Ik heb voor het installeren de drivers van XP gebruikt, dit ging allemaal vlekkeloos.

Nu wil ik het ISDN modem installeren, zodat ik de Fax Service kan configureren. Zodra ik wizard Modem toevoegen doe geeft de computer de melding dat er geen modems zijn gedetecteerd :?.

Iemand die weet wat ik fout doe?

extra info:
Server 2k3 SP1
1x NIC
1x Twister ISDN 128k + XP drivers

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een ISDN kaart is geen modem maar een netwerk interface (voor Windows althans).
Bovendien moet je ISDN adapter (hey adapter, geen modem) ook nog eens modem-emulatie aanbieden.
Een Eicon DIVA doet dat bijvoorbeeld weer wel, maar die dynalink niet.

[ Voor 52% gewijzigd door alt-92 op 05-11-2005 17:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Je zult inderdaad een analoog modem moeten gaan emuleren. Bij veel ISDN kaarten werd vaak RVS software meegeleverd, deze kan naast G3 voor fax nog veel meer protocollen aan je ISDN kaart koppelen.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Als het een oud modem is, zal er ook een oude versie van RVS Com bij zitten, die niet werkt onder Windows 2003...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Klopt inderdaad dat ik nog een oude cd heb met RVS-Com, maar dat durfde ik inderdaad niet aan om te installeren onder 2k3. Verder is de server vanmiddag gecrashed zonder enige logboekvermelding dus ISDN kaartje heb ik maar verwijderd, server draait weer en faxen via de server heb ik eerst maar uit mijn hoofd gezet :9