Toon posts:

Zwarte balken van een MPEG file opmeten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem, ffmpeg (encode tool voor freebsd) heeft een functie waarmee je zwarte balken kan 'croppen' als je iets naar XVID encode (ja wil graag een XVID file, vind ik makkelijker). Nu wil ik alleen weten hoe ik deze zwarte balken van een MPEG kan opmeten, ze zitten zoals gewoonlijk boven en onder de film. Ik heb de hoogte van die balken in pixels nodig. Ik heb zitten zoeken, maar kan geen programma vinden waarmee ik die waardes kan zien. Enig idee?

Met MPEG file bedoel ik een VideoCD basis. En het zwarte balken opmeten mag gewoon in Windows, want met ffmpeg zelf kan dat niet zover ik weet.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 11:43

Sabbi

je denkt aan mij.

als 4:3 staat tot het totaal verticale pixels dan staat (vul hier schermverhouding van film in) tot xxx pixels...

Verder zelf invullen, niet lastig ;)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Pas in Virtualdub cropping toe.

Of maak een screenshot, plak 'm in Paint. Zet de vergroting op 8x, en tel het aantal vierkantjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Varienaja op 05-11-2005 16:27 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 20:02
screenshot werkt niet in windows. bsplayer kan wel screenshots maken van filmbestandjes.

Verwijderd

Topicstarter
Sabbi schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:01:
als 4:3 staat tot het totaal verticale pixels dan staat (vul hier schermverhouding van film in) tot xxx pixels...

Verder zelf invullen, niet lastig ;)
Dit werkt dus niet, de bron vershilt regelmatig in het aantal pixels van de hoogte, soms 290 (in paint gekeken, maar is niet erg nauwkeurig), soms 310 etc. Ik ga het wel even met virtual dub uitproberen:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 17:31 ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Screenshots werken prima, mits je met start-->uitvoeren-->dxdiag.exe fftjes je hardwareversnelling uitzet.

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1