Linksys WRT54g V5 icm Sipura Spa-2000 en Optibel

Pagina: 1
Acties:

• reluts
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-07-2021
Heb bovenstaande combinatie, krijg het echter niet aan het draaien met Optibel.
Kan wel uitbellen maar zodra ik naar mezelf bel (met een tweede toestel) krijg ik altijd een ingeprektoon.
Zodra ik een draytec routertje plaats is er geen enkel probleem met in en uit bellen.
Weet iemand hier een oplossing voor, om de twee routers te combineren is ook niet echt te bedoeling.

mvg.
REL

ps. Het betreft natuurlijk een Linksys, typfoutje :)

[ Voor 7% gewijzigd door reluts op 05-11-2005 15:36 ]

rel

• reluts
Voorlopig maar even opgelost door de Linksys en de Draytec te combineren.
Het @home kabelmodem zit rechtstreeks aan de Draytec evenals de SPA-2000 van Optibel.
De Linksysrouter is via de WAN poort gekoppeld aan een poort op de Draytec.
Zover werkt alles prima, zowel met als zonder draadje, behalve verbinding maken via vpn naar mijn werkgever.
Als ik een vpn verbinding opzet via alleen de Draytec of de Linksys werkt de verbinding meteen, echter niet als deze 2 aan elkaar gekoppeld zijn.
Iemand enig idee waar ik dat kan zoeken????
Het liefst zou ik natuurlijk de Draytec er tussen uit halen, niks ten nadele overigens van de router.

mvg.
REL

rel

• reluts
Heb ondertussen de Linksys verkocht aan een collega en een nieuwe aangeschaft van het type wrt54gs v1.1
De router binnen 5 minuten geconfigureerd en het werkt prima. (Zonder de Draytec uiteraard)

REL

rel

Verwijderd

hoi rel

Ik heb precies hetzelfde probleem, de v 5.0 terug gebrachte , en een ver 3.1 gevonden en voila probleempje opgelost.

Gr klojo2222