Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Last van telefoonterreur, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem:

De afgelopen week ben ik al meer dan 20x gebeld door een Belgisch telefoonnummer. Ik vermoed dat de beste man niet doorheeft dat hij een verkeerd nummer heeft, maar als ik dit aan hem uit probeer te leggen hangt hij steeds op. Toch blijft hij bellen, gisteren 10x, vandaag al 7x 8x.

Of ik nou opneem of niet, probeer uit te leggen dat hij een verkeerd nummer heeft of hem verrot scheld, hij blijft maar bellen. Als ik het nummer terugbel blijkt het nummer niet te bestaan.

Intussen heb ik een klacht ingedien bij Vodafone die om een mij onverklaarbare reden niet kan of wil voorkomen dat dit nummer mijn nummer kan bellen.

Mijn vragen:

1. Bestaan er telefoons met een blacklist functie die automatisch een gesprek kunnen weigeren? Zo ja, welke zijn dit?

2. Wat is de Belgische versie van de OPTA waarbij ik na kan gaan of dit een vast of mobiel nummer is?

3. Is er een reverse lookup dienst waarbij adresgegevens bij een Belgisch vast nummer gezocht kunnen worden?
[edit]hier dus

4. Kan Vodafone technisch inderdaad geen nummers filteren of is het onwil van de kant van Vodafone?

Aanvulling:

Ik ben er inmiddels achter dat het om een vast nummer zonder telefoonboekvermelding gaat.
edit:
geen idee wat voor nummer het is

Kost het mij trouwens beltegoed (prepaid) als ik opneem?
edit:
nee dus

@ mockingbird:

Ik heb ondertussen al 18 tijdstippen in 2 dagen, ik ben benieuwd wat Vodafone gaat doen. Via de klantenservice is mij verteld dat er een 'waarschuwing' gestuurd ging worden. Daar heb ik natuurlijk niets aan.

@ vladje:

Het nummer begint met 0750, dit schijnt een nummerreeks te zijn die vroeger voor mobiele telefoons werd gebruikt maar nu niet meer in gebruik zou moeten zijn. Goed om te weten dat alle Symbian telefoons dit kunnen, dit is zeker een functie die mijn volgende telefoon moet hebben. Ondertussen neem ik al standaard op maar dit heeft nog geen effect.

@ FireWurX / hellboy123:

Dit werkt inderdaad niet. Het gaat overigens om een Nokia 3310.

@ xychix:

De man komt niet verder dan "Hallo?... Hallo?". Ik vermoed dat hij geen Nederlands spreekt en daarom dan maar ophangt. Waarom hij echter na 20+ keer nog niet doorheeft dat hij het verkeerde nummer heeft is mij een raadsel.

@ kias:

Als ik geld uit moet gaan geven om dit op te lossen dan ga ik meteen voor een telefoon die kan blacklisten. Wel vreemd dat Vodafone hiervoor geen technische oplossing heeft. Als je toch al telefoonverkeer moet gaan routen is een blacklist niet zo gek veel overhead.

@ kias:

Op basis van welke wetgeving zou dit niet kunnen?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 19:01 . Reden: foute zinscontructie aangepast, aanvulling ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:38:
Mijn probleem:

De afgelopen week ben ik al meer dan 20x gebeld door een Belgisch telefoonnummer. Ik vermoed dat de beste man niet doorheeft dat hij een verkeerd nummer heeft, maar als ik dit aan hem uit probeer te leggen hangt hij steeds op. Toch blijft hij bellen, gisteren 10x, vandaag al 7x.

Of ik nou opneem of niet, probeer uit te leggen dat hij een verkeerd nummer heeft of hem verrot scheld, hij blijft maar bellen. Als ik het nummer terugbel blijkt het nummer niet te bestaan.
Is dat geen callcenter? Of een treiterlijn achtig iets?
Intussen heb ik een klacht ingedien bij mijn Vodafone die om een mij onverklaarbare reden niet kan of wil voorkomen dat dit nummer mijn nummer kan bellen.

Mijn vragen:

1. Bestaan er telefoons met een blacklist functie die automatisch een gesprek kunnen weigeren? Zo ja, welke zijn dit?
SE P800 / P900 / P910 met Advanced Call Manager

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
3. Is er een reverse lookup dienst waarbij adresgegevens bij een Belgisch vast nummer gezocht kunnen worden?
www.goudengids.be > witte gids > zoeken op nummer

Verwijderd

vodafone kan prima een nummer filteren, heb je 10 tijdstippen nodig waarop ze bellen en dan kun je ze geloof ik mailen/schrijven en dan doen ze er wat aan (is mij toen via de klantenservice verteld).

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Mijn probleem:

zowat alle symbian-gsm zowat kunnen dit mbv aangepaste software
2. Wat is de Belgische versie van de OPTA waarbij ik na kan gaan of dit een vast of mobiel nummer is?
In belgie beginnen alle gsmnummers met 04xx, bv 0472 of 0495..., vaste nr beginnen met 0x, dus 011, 012, 013, 02, 09,... Speciale nr beginnen met 0800=gratis 0900 en 0903 zijn de dure nummers
Is al vernoemd, maar zonder al dat doorklikken gewoon op www.1207.be
Aanvulling:

Ik ben er inmiddels achter dat het om een vast nummer zonder telefoonboekvermelding gaat.

Kost het mij trouwens beltegoed (prepaid) als ik opneem?
U kost het niets , de belg krijgt de kosten vanaf het ogenblik u opneemt, dus u kan het hem heel snel afleren door gewoon snel op te nemen :)

BLU3_VV

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 00:19
opnemen hoorn er langs... onee, tegenwoordig is er geen hoorn meer :z

Oja, en zet een muziekje op... rare belg.

[ Voor 25% gewijzigd door paazei op 05-11-2005 16:18 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

in mijn Nokia 3410 zit onder "menu -> Instellingen -> beveiligings instellingen -> oproep blokkeren" de optie om inkomende oproepen te blokkeren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 19:24
FireWurX schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:20:
in mijn Nokia 3410 zit onder "menu -> Instellingen -> beveiligings instellingen -> oproep blokkeren" de optie om inkomende oproepen te blokkeren.
ja maar als je prepaid hebt ondersteund je netwerk dit niet:), maar je kan het altijd even proberen.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:56

xychix

FreeBSD Rules !

is de persoon uberhaupt aanspreekbaar ? of kan het ook een bellende computer zijn?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Het enige wat Vodafone hierin voor je kan betekenen is je helpen met een zogenaamd "stalkingsformulier". 5 telefoontjes in 2 weken worden al gezien als stalking. Hierop moet je invullen welk nummer het om gaat etc. dan kan Vodafone contact opnemen met de betreffende provider en die zal maatregelen nemen. Maar: Helaas, dit is niet mogelijk voor buitenlandse providers

Blokkeren van een bepaald telefoonnummer kunnen ze inderdaad niet doen.

Ze kunnen je wel een nieuw telefoonnummer geven, dit is met één telefoontje naar de klantenservice geregeld, kost iets van €25,-.

Volgensmij wordt de "blacklist functie" bij vodafone ook niet ondersteund voor abonnementsklanten

Verwijderd

@ kias:

Als ik geld uit moet gaan geven om dit op te lossen dan ga ik meteen voor een telefoon die kan blacklisten. Wel vreemd dat Vodafone hiervoor geen technische oplossing heeft. Als je toch al telefoonverkeer moet gaan routen is een blacklist niet zo gek veel overhead.
Lijkt vreemd, technisch gezien is het ook wel mogelijk maar ze mogen het simpelweg niet. Kijk dan wel goed naar een telefoon die softwarematig nummers blokkeerd en niet netwerkmatig(zoals de 3410)

Of gewoon afwachten en hopen dat het stopt ;)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan je dat telefoontje gewoon niet wegklikken naar je Voicemail? Misschien houdt het dan op ;)...
Als het een stalker is of een belterrorist, dan geilen ze ervoor op als je opneemt...

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 06-11-2005 18:51 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11 01:47
AW_Bos schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:50:
Kan je dat telefoontje gewoon niet wegklikken naar je Voicemail? Misschien houdt het dan op ;)...
Als het een stalker is of een belterrorist, dan geilen ze ervoor op als je opneemt...
=> bij mij gwn rood telefoontje, en hij komt op voicemail (moet je eerst instellen in GSM, dat hij geweigerde oproepen zal doorverbinden)

Leuk als je proximus hebt :Y) , dan kan je via webinterface al je GSM diensten beheren, inclusief de te blokkeren nummers, (die waarschijnlijk een heel leuke boodschap te horen krijgen >:) )

It's just a matter of time...

Verwijderd

@ kias:

Op basis van welke wetgeving zou dit niet kunnen?
Zou ik niet durven zeggen sleepless, ik heb namelijk geen flauw idee hoe dit wetmatig in elkaar zit, wel weet ik dat voor de medewerkers van Vodafone bepaald is dat zij geen specifieke telefoonnummers MOGEN blokkeren maar contact op dienen te nemen met de betreffende provider.(geldt trouwens voor alle serviceproviders, voor zover mij bekend)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik een reactie van Vodafone ontvangen, afdeling 'Special Services', waarin ze aangeven mij niet te kunnen helpen en als oplossing aangeven dat ik volgens Vodafone het beste een nieuwe Vodafone Prepaid Pakket te kopen :(.

Bij mijn volgende telefoon ga ik toch maar eens goed uitzoeken welke telefoons wel nummers kunnen blokkeren.

In ieder geval bedankt voor alle hulp!

Verwijderd

erg fijn inderdaad... "koop maar een nieuwe, dan zijn we allebei van het gezeik af" ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik werd een aantal weken terug vaak gebeld door een of ander louche bedrijf.
Laatste keer heb ik opgenomen, en aan de andere klant zei die man herhaaldelijk: "hallo??"

Ik ben gaan stofzuigen met harde muziek op, en, letterlijk 20 (!!) minuten later hing die vent nog hallo te roepen aan de andere kant. Misschien een tip, het kost jou toch niks.

Btw, mijn Samsung D-500 kan ook nummers blokkeren. Misschien tijd voor een leuk, nieuw telefoontje. Kan nooit kwaad ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Exorcist op 09-11-2005 19:00 ]

Pagina: 1