Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blauwe folie voor VFD

Pagina: 1
Acties:

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik een VFD (aquaero). De letters zijn echter groen-wit achtig. Probleem is dat de kleur verlichting van mijn mod blauw is.

Nu heb ik begrepen dat dit valt op te lossen door blauwe folie, welke ook gebruikt wordt in de fotografie of discoverlichting, voor de VFD te plaatsen.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand waar dit is te kopen in de omgaving Rotterdam?

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 18:35
Ik dacht dat ze dit verkochten op de site van Crystal Fontz (of wat was de naam weer), maar aan een belachelijk hoge prijs. (15€ ofzo?)

Ik ben ook wel geïnteresseerd waar je dit voor een iets redelijkere prijs vindt :)

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Thanx Bashrat, Alleen zie ik ze niet op de Crystal Fontz site te koop staan.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Yes, ik heb wat gevonden via een tip op ebay:

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...?ViewItem&Item=7558209435

Denk dat ik het daar maar bestel. Ik zou niet weten waar ik dat in Nederland zou kunnen kopen...

Verwijderd

Da's toch gewoon simpel folie wat je wss ook wel bij de hobbywinkel zou kunnen krijgen? Lijkt me eens stuk makkelijker. Heb hier nog een paar meter aan blauw folie liggen...

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:30
maar als je echte folie hebt, die alleen blauw licht doorlaat, dan zal je vfd wel minder fel zijn.
Ik zou dit op zich ook wel zeer fijn vinden om te hebben, aangezien mijn case ook echt blauw moet zijn.
Ik heb een silverstone lc14-m, en heb hier het nodige blauwe uv plexi in gebruikt, dus ik zou het ook fijn vinden als mijn vfd niet meer zo groen-achtig zou zijn.

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Zojuist besteld. Ik laat wel ff weten of het goed aankomt en hoe het bevalt :)

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Je kan je VFD van groen/geel wel anders maken... (groen/wit????)
De led's die het display verlichten zijn smd's dus sloop dat kreng en gooi er blauwe SMD led's in

Revive the guild!

• Wim Leers
Het was niet Crystal Fontz, maar Matrix Orbital 8)7 |:(

Hier vind je de pagina met alle VFD filters. 8 à 9 dollar was blijkbaar de prijs.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Errmmm... VFD staat voor Vacuum Fluorescent Display, en is dus geen LCD, maar werkt eerder op dezelfde manier als ook de beeldbuis van bijvoorbeeld een TV of CRT opichten. Er komen dus geen LEDs aan te pas :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Wim Leers
Ik daarnet even op die eBay pagina en daar zie ik dit staan:
"Versand: Verfügbar für: Nur Deutschland".

Dat betekent dus dat ie enkel binnen Duitsland verzendt. Ik hoop dat je nog niet betaald hebt? (Waarschijnlijk wel, want hij accepteert enkel PayPal.)

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Volgende opties staan bij zijn advertentie op e-bay, dus no problem:

"Wordt alleen verzonden binnen Europa."

"Overschrijving"

Duur trouwens die dingen van Matrix Orbital. Ben wel benieuwd hoe ze die er precies opplakken...

Ook vraag ik me af of ik een lichte of donkere kleur blauw zou moeten pakken. Ik ddenk dat ik maar wat verschillende kleuren blauw neem :)

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Dat ebay spul is gewoon gekleurd folie?. VFD filters zijn meestal gepolariseerd. Hier is een Zweedse shop, helaas maar 1 kleur filter (VFD: Changes blue-green characters to white.)
Deze heeft een flinke assortiment

[ Voor 38% gewijzigd door coorz op 06-11-2005 09:14 ]

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Dat ebay spul is een gekleurd hittebestendig filter voor spotlights. Ik weet niet wat verder de specs zijn.

Wat bedoel je precies met gepolariseerd :?

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Nog even een terugkoppeling voor de geinteresseerden. Ik heb de folie ontvangen en werkt perfect. De wat donkerdere kleur blauw geeft het mooiste effect :)
Pagina: 1