Toon posts:

Asus Ti4600 TV-Out, stuk of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een paar maanden geleden heb ik bij de mycom veiling een gebruikte Asus Ti4600 (non deluxe) gekocht met 3 maanden garantie. Ik kijk altijd films op de tv via mn pc, maar toen ik de tv-out aan ging sluiten gebeurde er niets. Ik kreeg niks bij de kaart, geen kabels etc, dus ik gebruik gewoon mijn oude kabels die bij mn ATi zaten. Het is een soort s-video geloof ik, met 7 pinnetjes. Er is ook een type met 4 pinnetjes, weet niet wat het verschil is, maar in iedergeval deze aansluiting op de geforce ziet er hetzelfde uit als op de ATi. Wat ik heb gedaan is force TV detection (want uit zichzelf gebeurde er niets), en dan de TV aansturen vanuit de nView software. Ik zie echt helemaal niets op de tv, ook geen schokjes/ruis ofzo als ik hem probeer in te schakelen. De kaart heb ik toen terug gebracht naar de mycom. Ik kreeg toen na 2,5 maanden een gebruikte radeon 9550SE terug, maar daarmee ben ik niet akkoord gegaan, waardeloos ding. Weer een maand later kreeg ik een Ti terug, maar ook bij deze werkt de TV-out niet. Mijn vraag is of ik iets verkeerd doe, of een andere kabel moet nemen, of niet? Met een ATI kaart werkt alles gewoon met dezelfde kabels. Zou mycom weer gewoon mijn eerste kaart terug gegeven hebben?

Alvast bedankt,
Justin

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:12
Volgens moet je dit maar eens doorlezen. http://www.weethet.nl/dutch/video_pc2tv_nvidia.php
als je het dan nog niet in orde krijgt, dan is er wss iets mis met je tv want moeilijk is het niet.
De kans dat enkel je tv-out kapot is, is wel hééééééééééél klein en volgens mij heb je die kaart ten onrechte terug gebracht.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
Ehh bedankt voor die link. Dat zijn allemaal beginnersinstructies, nouja hoe dan ook, ik weet nu 100% zeker dat ik niets verkeerd doe. Wat ik ook instel, zodra ik op apply druk krijg de tv geen enkel signaal alsof de kabel niet goed is. Maar met mijn radeon werkt het gewoon, zelfde kabels, zelfde tv, zelfde pc. En de kans dat dit de 2e kaart is waarvan de tv-out stuk is, zelfs het zelfde type lijkt me ook niet zo groot, maar een tv-out kan wel degelijk stuk gaan... Maar de kabel die in een TI gaat is gewoon een standaard S-Video kabel, met onder 3 pinnetjes, daarboven 4, en daarboven een breed plat stukje plasic?? Of gebruiken ze een alternatief dat er hetzelfde uitziet en er ook nog inpast?