Toon posts:

XFX Geforce 6600GT Componenten vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een geforce 6600 GT liggen met 2 kapotte componentjes,
http://img499.imageshack.us/img499/4707/6600gt0vv.jpg Zie link :)

ik heb bij deze plaatje omcirkelt welke kapot zijn, om omstandigheden geen camera had.
die 2 heb ik er af weten te krijgen met het losmaken van de coolers.

ik baalde, maar tog geprobeert hij starte op, echter bij films sloeg de film vast. zo ook met games.
daarbij had ik de potloodstreepjes methode geprobeert, potlood streepjes weg en er was niks mee te doen met de kaart. hij starte de pc niet meer op. verder heeft ie het ook niet meer gedaan.

ik heb ook al de fabrikant gemailt hierover met de plaatje als verduidelijking. reactie moet ik nog krijgen,

weet iemand hoe je zoiets kan oplossen? een nieuwe componentje erop of een andere idee?
helaas heb ik de componentjes niet meer, en de waarde zou ik zo niet kunnen achterhalen

edit:
Pentium 4 2.6Ghz @ 3.38 Ghz (OC), Asus P4P800 , 512MB 800MHz Dual DDR , XFX GeForce 6600 GT 128 MB GDDR3, Maxtor Diamond 10 plus 200GB@7200RPM, Asus QuieTrack CD+/- R(W)

ik weet niet of mijn specs van belang zijn maar hier onder zie je ze:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 15:51 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige specs zijn in dit geval niet van zo'n belang, maar als je ze vermeldt, zet ze in je topic niet je sig (posts veranderen niet, sigs vaak wel, vandaar...)

Wat wel van belang is, is exact wat voor 'componentjes' dat zijn en exact hoe ze dan 'kapot' zijn geraakt.

Op die pic is alleen te zien dat het SMD devices zijn, maar het kunnen weerstanden, condensatoren, diodes, noem maar op, zijn. Bovendien hebben ze ook een bepaalde waarde. Dat is aan de strepen die erop zitten te zien - en daarvoor is een betere pic nodig :o

Verder hangen je kansen van reparatie af van hoe het kapot is gegaan. Ben je lomp geweest en zijn ze er gewoon afgebroken, dan heb je goede kans dat ze te vervangen zijn als je erg fijn kunt solderen. Maar als ze doorgebrand zijn oid, dan is er een onderliggend probleem en is kans op reparatie bijna 0

Maar goed, klinkt als gewoon afgebroken. Dan moet je achterhalen wat het zijn en (zo klein mogelijke) vervanging halen bij de electroboer :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt.. ik hoop dat XFX toevallig weten welke waarde ze hebben.. dan kan ik het proberen, en ja ik was iets te lomp met de kaart toen.. verder zal ik nog searchen naar grotere betere foto om het te laten zien,