Toon posts:

Video bios probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Leuke puzzel :?

Ik heb 2 monitoren draaien op win98.
Een op een Intel740 met een Voodoo2 en een op een Diamond Stealth S220. Nu heb ik alle nieuwe drivers (en moederbord bios) die er zijn. Nu krijg ik alleen de bios van de Intel740 niet geflashed.
Vflash geeft tijdens het flashen de melding dat ik
1) In true dos mode moet zijn
2) Controleren of mijn bios het flashen ondersteunt.

Nu kan ik op de kaart helaas geen nummer op mijn bios vinden die ik kan vergelijken met de nummers uit de readme.txt Iemand enig idee :?

Verwijderd

Topicstarter
Mhhh, zo te zien niemand die hier ooit kaas van heeft gegeten. :'(

Verwijderd

De eerste melding moge duidelijk zijn: je moet booten van een bootdisk (format a: /s).
[edit]Hmm..ik haal die forward- en backward slash steeds doorelkaar :)[\edit]
Op die bootdisk de biosfile en het bootproggie. Vervolgens zou ik aanraden de overige grafische kaarten er even uit te halen (zodat je zeker weet dat er geen conflict optreedt bij het flashen). Of je kaartje biosflashen ondersteund moet je ff nakijken bij de fabrikant van dat Intel-kaartje...kan me bijna niet voorstellen dat dat niet zo is
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Heb heb zelf maar weer opgezocht. Eindelijk na uren zoeken... Op een Intel site in een heel klein hoekje:

"Many graphics card manufacturers use EPROM's and not flash memory devices. EPROM's are not readily flashable and will not be recognized as flashable memory devices."

Daar kan ik zo :(:(:(:(:(:( over worden.

Echt zo |:(|:(|:(|:(|:(.

Ik kan wel :'(:'(:'(:'(:'(.

I Haat dit soort ongein. Een niet flashebable (?) bios. |:(

Nou ja, Dan maar een dualhead videokaart kopen 8-)

Verwijderd

Hé Fried;

ff offtopic:

Ik wil zelf in een oud systeempje een i740 met een voodoo2 zetten (net zoals jij er bij jou in hebt zitten). Draait dit nog een beetje oké??