[XP] Blauwe schermen bij games vooral*

Pagina: 1
Acties:

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 23:42
Ik krijg af en toe blauwe schermen bij het spelen van games en daarstrax toen mijn broer aan het spelen was(zootycoon2) bevroor het scherm gewoon.

Dit zijn de specs:

Amd Athlon xp 1800+
512 RAM
Geforce fx 5200(128 ram) passief gekoeld
PCCHIPS M825VXX
windows xp professional SP2

Geen spyware of virussen aanwezig(hjtlog is clean volgens antispywareoffensief.nl)

foutmelding die ik krijg:

STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x00000000, 0xBAD17C58, 0x00000000)

Ik dacht eerst aan brak geheugen, ik memtest draaien: geen fouten. Ook niet met de 2 geheugenbankjes apart. Daarop loopt hij ook op allebei vast.

Temperaturen: cpu: 46 graden idle en maximum 56 graden load
moederbord: 29 graden
videokaart: unknown(maar als ik aan het koelingsblok voel, heeft ie niet zo warm. Ik kan er makkelijk minuten aankoen.)

Ik ben teneinde raad:s

http://specs.tweak.to/16567

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Memtest is niet onfeilbaar :)

Ik denk toch dat je het in de richting van je geheugen moet zoeken. Ik had dit probleem ook op een server laatst, met dezelfde stopcode, en toen ik al het geheugen er uit rukte en het originele bankje er in zette werkte het weer prima. :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• skelleniels
probleem is: het gebeurt niet zo vaak. Het was eens dat het 6 keer in 1 week gebeurde, dan ging het een week goed en vandaag zat het er weer tegen(btw die foutmelding die ik gaf is wel van een week geleden, vandaag heb ik er niet aan gedacht om het op te schrijven.) Dus zie ik mij genoodzaakt om een week met 256 ram(het ene moduletje) en dan een week met de andere 256 ram te werken(de foutmelding zal dan wel dubbel zo rap komen wrs als ik met het kapotte moduletje bezig ben - als er al een kapot is - ) Kan het ook zijn dat het geheugenslotje van het moederbord kapot is?? Zal die best maar ook es apart testen zeker?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan :)

Verwijderd

Ik heb een paar maanden geleden ook steeds die melding gekregen op heel onregelmatige momenten (één keer per dag, tijdens het gamen of zelfs tijdens het surfen... het maakte eigenlijk nie zoveel uit).

Het probleem lag bij mij wel degelijk in service pack 2. (voor sp2 nooit die melding gehad).

Ik heb het probleem toen opgelost door DEP (Data Execution Prevention) uit te schakelen in boot.ini (noexecute veranderen in execute).

Een amd athlon xp ondersteunt toch geen DEP, dus het kan in ieder geval geen kwaad.

• skelleniels
Ik heb het zojuist gedaan, Hopen dat het niet meer terug komt, anders plaats ik wel een nieuw topic. Wel vreemd dat het probleem pas na enkele maanden dat de windows geinstalleerd was.(had wel de week ervoor nog in de pc zitten rommelen)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zie video: unknown in je topicstart. Misschien daar geen goede drivers?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1