Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Vraag of je dat ding werkend kunt zien, dan luister je of alles er soepel door gaat en bekijkt de rollen even.
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Ook het aantal reeds afgedrukte pagina's speelt aardig mee in de staat van de printer.
Ik zou eerder voor een nieuwe laserprinter gaan, die kan je tegen de 100/150 euro al als instap model vinden, vaak zonder LAN. Maar veel producenten bieden ook een versie met LAN, hoewel misschien een simpele (En misschien wel een 2e hands) printservertje goedkoper is dan.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***
Ook heb je grote kans dat de image drum op is , en ook die is vrij prijzig.
en gezien je voor zo'n 140 euro (inclusief de verzendkosten) ook een nieuwe Brother HL2030 met een USB print server hebt lijkt me dat persoonlijk een betere keuze ;
pricewatch: Brother HL-2030
pricewatch: Conceptronic CPSERVU Printserver (1x USB)
[ Voor 7% gewijzigd door eXcyle op 05-11-2005 11:07 ]
Zoiets zou idd ook mijn idee zijn. Weet alleen niet wat de kwaliteit van de Brother is, maar goed, hij is nieuw, en je hebt garantie, geeft mij vaak toch wel een lekkerder gevoel.eXcyle schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:03:
In princiepe kunnen alle bewegende delen versleten zijn.
Ook heb je grote kans dat de image drum op is , en ook die is vrij prijzig.
en gezien je voor zo'n 130 euro ook een nieuwe Brother HL2030 met een USB print server hebt lijkt me dat persoonlijk een betere keuze ;
Voor de gein net eens gekeken voor een HP LJ 1022 en de 1022n (n heeft Lan)
De 1022 kost 170.
De 1022n kost 260!
Nu weet ik niet of er verder veel verschil in specs inzit tussen die twee, waarschijnlijk niet eens, dus een ingebouwde lan poort kost je bijna 90 euro.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
MAAR: als je veel meer dan dat wilt printen, heb je misschien meer aan een degelijke tweedehands. Deze Brother heeft na 20.000 printjes een nieuwe fuser nodig, en dat ding kost net zoveel als de hele printer...
Let bij een nieuwe wel op of je er een hele of een halve toner bij krijgt, dat scheelt nogal misleidend in prijs
Op Ebay kun je vrij eenvoudig aan de spareparts komen zoals aandrijfrolletjes. Alleen de fuser zou een probleem kunnnen zijn, maar dat kun je wel globaal bepalen aan het aantal afdrukken wat ie erop heeft zitten.
Kwa paginakosten is t zoiezo een stuk goedkoper dan een nieuwe: Een (2ehands maar wel ongebruikte) toner kost 50 eur ofzo, voor 10.000 paginas terwijl een nieuwe instaplaser 60 eur kost voor 3000-4000 paginas....
Een goedkope printer is duur met printen! een dure printer is goedkoop met printen!
Maar maak je bijv. 100 printjes per maand dan is wellicht zo'n brother prima, en wss goedkoper en minder risicovol.
Je kan de fuser goed testen door bijv een a4 voor de helft met solid black en de andere helft gewoon wit laten een stuk of 10x afdrukken Laat dan eerst het zwart door de printer lopen en kijk of hij jamt in de fuser? zo nee, kijk dan of er sporen op het witte van je a4 komen, zijn daar grijze banen te zien dan is of je fuser of je drum op. Ik denk dat de transport rollen zo'n 30-50.000 prints mee gaan, maar deze zijn vrij goedkoop en goed te vervangen.
www.casarodriguillo.com
[ Voor 7% gewijzigd door Surkow op 05-11-2005 13:51 ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
Verwijderd
Ik heb zelf een HP 2840 en het is, kwalitatief, een prima apparaat. Alleen een toner, zoals je stelt, 10.000 pagina's afdrikken ? Denk het niet, dat is vaak 5000 voor de zwart/wit en 4000 voor de kleuren. Een zwart/wit toner kost rond de 65 euro en een kleuren rond de 70.M14 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 10:57:
De reden dat ik een dergelijke printer wil kopen is omdat zo'n printer 2e hands rond de 150 euro kost, dat ik het ding aan het netwerk kan hangen, ipv. altijd een computer er bij te laten staan en met een toner van 80 / 90 euro kun je iets van 10.000 pagina's printen. Dat is in verhouding met een inktjet vrij goedkoop.
Koop geen 2de handse, maar koop een nieuwe. Ik weet net wat je er precies mee wil doen maar je krijgt vaak de troep van een ander. Met een nieuwe kun je vaak al een hele tijd vooruit. Bij de mijne werden volle toners geleverd en doe daar nu al een half jaar mee en via de software kun je zien wat het verbruik is. Ik print veel foto's er mee af en het verbruik valt me ontzettend mee, tov inktjet, en voor foto's, op speciaal foto papier rollen ze er ook nog eens netjes uit.
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Offtopic maar toch: Ik neem aan dat je een nieuwe printer koopt als de fuser op is! Een "dubbele" toner kost iets van 70 euro namelijk...Surkow schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:26:
Brother HL-1430 ook in m'n bezit. Zeer goede printer. Als de toner op is koop ik gewoon een nieuwe printer.
Kyocera heeft trouwens ook hele leuke betaalbare printers, met erg goede Linux-support (voor mij een reden om geen goedkope HP's te kopen), en erg lage pagina-kosten!
waar ik blij mee ben is dat je er gewoon postscript naar toe kunt sturen. voldoende voor mijn persoonlijk gebruik.
maar het is zeker wel handig als je uhm zelf handig bent mocht er iets niet in de haak zijn.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Als ie spiegelglad is dan moet ie snel vervangen worden
Voor de rest, kijk gewoon hoeveel er mee geprint is, let niet al teveel op de maintenance counter want die is zeer eenvoudig te resetten
Je moet vragen naar: tonerstanden(hoeveel kleur zit er nog in) en naar de stand van de drum en het aantal afgedrukte pagina's.
Verder is het zo dat alles wel verslijt, maar een 2e hands "goede" printer voor licht kantoor gebruik kunen volgens mij wel wat afdrukken hebben. Dus doe ff research waar de printer voor ontwikkeld is en vraag naar de standen.
Klopt. Daar doelde ik op.RemcoDelft schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:35:
[...]
Offtopic maar toch: Ik neem aan dat je een nieuwe printer koopt als de fuser op is! Een "dubbele" toner kost iets van 70 euro namelijk...
Kyocera heeft trouwens ook hele leuke betaalbare printers, met erg goede Linux-support (voor mij een reden om geen goedkope HP's te kopen), en erg lage pagina-kosten!
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein
Velen hebben het over kleuren. De Hp laserjet 4100 is zwart-wit
Een printer als de 4100 nieuw kopen is geen optie. Die dingen kosten +1000 euro. Daarom wil ik opzich de gok wel nemen om zoiets 2e hands te kopen. Ik weet nu iig al wat beter waar ik op moet letten.
Ik ben op de site van HP ook iets van maintenancekits gelezen. Wat zit hier allemaal in? Kun je hier ook aandrukrollen / fuser / enz. mee vervangen? En wat kost zoiets / waar kan ik het bestellen (direct via HP)?
Vraag om de tellerstand, voor de aankoop.
Vaak gaan dit soort printers weg omdat er in het bedrijf een nieuwe MFP is gekomen en is er dus niets mis mee, komt ie van een partikulier, dan zou ik hem niet kopen, tenzij deze een heel goed verhaal heeft.
www.casarodriguillo.com
Hier noemt men al het ongezien aanschaffen van een dergelijke printer met <30k op de teller en daar kan ik het wel mee eens zijn.
De HP Laserjet 4Si van mijn ouders (ook 2ehands gekocht, incl 5 nieuwe toners) heeft nu inmiddels zo'n 280k op de teller staan en doet het nog steeds prima. Het loopwerk begint wel wat meer lawaai te maken dan in het begin, maar hij pakt de blaadjes nog steeds prima en geeft nog steeds geen vlekken of grijze banen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Wow! Is de 4Si niet die hele grote bak? Is dat niet wat overkill voor je ouders? Je tilt je ook een breuk aan zo een ding. Wel goede kwaliteit inderdaad.TD-er schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:01:
De HP Laserjet 4Si van mijn ouders (ook 2ehands gekocht, incl 5 nieuwe toners) heeft nu inmiddels zo'n 280k op de teller staan en doet het nog steeds prima. Het loopwerk begint wel wat meer lawaai te maken dan in het begin, maar hij pakt de blaadjes nog steeds prima en geeft nog steeds geen vlekken of grijze banen.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Is inderdaad zo'n grote bak, maar ze printen zo'n 20k op jaarbasis, dus overkill niet echt.c70070540 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:06:
[...]
Wow! Is de 4Si niet die hele grote bak? Is dat niet wat overkill voor je ouders? Je tilt je ook een breuk aan zo een ding. Wel goede kwaliteit inderdaad.
Daarnaast was 'ie, incl 5 toners, 150 euro hier op tweakers V&A.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Een maintenancekit heeft een aantal rollertjes, nog wat ander spul en afhankelijk van de set ook een fuser er in zitten, de prijzen varieren nogal maar met zo'n printer kan je uitgaan van 200 of meer.M14 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 15:04:
Ik ben op de site van HP ook iets van maintenancekits gelezen. Wat zit hier allemaal in? Kun je hier ook aandrukrollen / fuser / enz. mee vervangen? En wat kost zoiets / waar kan ik het bestellen (direct via HP)?
Met alles wat in zo'n maintenance kit zit heb je voldoende om de printer weer heel wat pagina's te kunnen laten printen, alle onderdelen die "hard" slijten vervang je daarmee direct.
Overigens zijn nieuwe fusers niet altijd nodig hoor, die dingen zijn duur maar gaan meestal best lang mee (een stuk langer dan de rollertjes)
Het is absoluut een aanrader om een 2e hands laser te kopen die normaal toch een behoorlijk bedrag kost.
Ik heb zelf een 2d hands hp 4050tn gekocht en print er dagelijks een behoorlijk aantal printjes mee. Deze printer is gemaakt om 65.000 prints per maand mee te maken, zonder dat onderdelen vervangen hoeven te worden.
Aangezien dit voor prive verbruik niet haalbaar is voor de "gewone" thuis gebruiker, heeft zo'n printer een hele lange levens duur.
De rollen in de printer hoeven niet per se vervangen te worden. Ze opschuren met een schuurpapiertje is voldoende, voor jaren-print plezier.
De printer die ik op het oog heb heeft 170k geprint volgens de huidige eigenaar. Is er dan al kans op (veel) slijtage?tomleeuw schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:50:
een fuser zal snel €220 kosten, maar hoeveel print je per maand?
Vraag om de tellerstand, voor de aankoop.
Het aantal pagina's dat hier wordt geprint valt reuze mee. Ik denk rond de 1000 per maand. Een dergelijke printer is misschien overkill voor hier, maar ik denk dat het wel de moeite waard is, mits de printer niet hard versleten is. Daarom heeft het ook geen zin om een nieuwe vergelijkbare printer te kopen. Het gaat er mij ook voornamelijk om dat het een snelle laserprinter is die ik direct aan mn switch kan hangen.
Ik weet dat je voor minder dan 150 euro een inktjet en een losse printserver hebt, maar daar ben ik niet zo kapot van. Verder heb ik een hekel om die inktpatronen vervangen eens in de zoveel tijd te vervangen. Een toner gaat een stuk langer mee.
Bij de printer die ik op het oog heb zit ook een duplexer om dubbelzijdig te printen. Ik weet niet of het veel gebruikt gaat worden, maar het is natuurlijk wel leuk dat er dat bij zit.
Als het loopwerk niet al te veel piept en kraakt en de pagina's komen er niet gekreukt uit, lijkt het me geen miskoop.
Als je op dezelfde plek op de breedte van de print en patroon ziet herhalen (of mischien een hele balk) dan kan het zijn dat de toner vervangen moet worden. Daar zit zo'n glazen rol in waar de toner op blijft plakken. Wanneer er een beschadeging op die rol zit, krijg je dergelijke patronen.
Dit kan bijvoorbeeld zijn ontstaan door printen op een velletje waar nog een nietje in zat.
Houd gewoon rekening mee dat de toner die in de printer zit versleten is of leeg, dan valt het wat dat betreft alleen maar mee
Kijk voor nieuwe toners op sites als opus.nl, dan weet je wat je printer zal kosten de eerste x pagina's.
Let op dat voor sommige modellen ook XL-toners zijn (10000 pagina's tov 3000-5000) voor een paar euro meer.
edit: http://www.marktplaats.nl...re/printers/11175494.html
[ Voor 26% gewijzigd door Pinin op 07-11-2005 00:15 ]
www.casarodriguillo.com
Er zit volgens de verkoper een volle toner bij. Ik weet dat er van die XL toners zijn voor +/- 10.000 pagina's. Die kosten rond de 100 euro zit ik net. De 6000 pagina variand kost rond de 80 euro. Dus een XL toner is wel de moeite waard.TD-er schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:57:
170k hoeft nog geen probleem te geven, maar vraag 'm gewoon of 'ie een paar pagina's kan afdrukken voordat je 'm meeneemt.
Als het loopwerk niet al te veel piept en kraakt en de pagina's komen er niet gekreukt uit, lijkt het me geen miskoop.
Als je op dezelfde plek op de breedte van de print en patroon ziet herhalen (of mischien een hele balk) dan kan het zijn dat de toner vervangen moet worden. Daar zit zo'n glazen rol in waar de toner op blijft plakken. Wanneer er een beschadeging op die rol zit, krijg je dergelijke patronen.
Dit kan bijvoorbeeld zijn ontstaan door printen op een velletje waar nog een nietje in zat.
Houd gewoon rekening mee dat de toner die in de printer zit versleten is of leeg, dan valt het wat dat betreft alleen maar mee
Kijk voor nieuwe toners op sites als opus.nl, dan weet je wat je printer zal kosten de eerste x pagina's.
Let op dat voor sommige modellen ook XL-toners zijn (10000 pagina's tov 3000-5000) voor een paar euro meer.
Verwijderd
M'n ouders hebben inmiddels een simpel laserdingetje van HP, bevalt ze eigenlijk veel beter: neemt weinig ruimte in en print net zo snel.
Ik zie je dit nu pas (zelfde tijdstip als mijn vorige post)tomleeuw schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:15:
nou 170k. lijkt mij wel te doen, maar het is wel een stand dat ik denk dat de fuser wel zijn langste tijd heeft gehad. Ik kwam op een veilingsite een 4100n tegen voor €80,- met 30k!
edit: http://www.marktplaats.nl...re/printers/11175494.html
Ik wou dat je met dit linkje een paar dagen eerder was gekomen, want afgelope zaterdag ben ik in Friesland geweest (ik kom uit Budel, bij Eindhoven
Maar ik heb opzich meer interesse in de printer van deze advertentie, omdat deze heel wat minder heeft geprint.
Dat is wel een heel andere klasse hoor, ik zou veel liever een Laserjet 4100 voor 200 2e hands kopen dan een nieuwe Samsung voor 80.Kleintje81 schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:07:
Je kunt ook een gloednieuwe Samsung ML-1610 laserprinter kopen met 2 jaar onsite garantie voor zo'n 80 euro...![]()
Lijkt mij prima deal t.o.v. een 2e handsje zonder zekerheid hoelang hij het nog zal volhouden.
Die apparaten zijn echt _niet_ te vergelijken.
www.casarodriguillo.com
Daarin zijn natuurlijk wel eens een fuser vervangen, en natuurlijk erg vaak de pick-up rolletjes, maar degelijk zijn die printers wel. Zelf zou ik voor een nieuwe printer gaan zo'n huis/tuin keuken ding kost maar 100-200 euro en je hebt zelfs een samsung van 70 euro. Wel USB, maargoed als je een servertje draait hang je het daar gewoon aan
Ja, appels en peren vallen ook beide onder de fruitsoorten
een printer van 70/80/200 euro nieuw haalt geen half miljoen, ik denk dat het na 30k. echt over is, als je dat al haalt zonder erg hoge rep. kosten.PoisonouZ schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:43:
Op mijn vorige stage heb ik die printers gezien met een half miljoen op de teller (en nee niet 1 maar meerdere).
Daarin zijn natuurlijk wel eens een fuser vervangen, en natuurlijk erg vaak de pick-up rolletjes, maar degelijk zijn die printers wel. Zelf zou ik voor een nieuwe printer gaan zo'n huis/tuin keuken ding kost maar 100-200 euro en je hebt zelfs een samsung van 70 euro. Wel USB, maargoed als je een servertje draait hang je het daar gewoon aan
@TS, kijk ook eens naar een Canon LBP-printer (canon maakte, veel binnenwerken/engines van goede oude HP's -toen ze nog goed waren- zoals de 4-serie) zoals bijv. lbp-660
www.casarodriguillo.com
Die oude 4tjes doen het nog prima ja, ik heb ze wel gezien die op de 1.5 milioen pagina's zatentomleeuw schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:53:
@TS, kijk ook eens naar een Canon LBP-printer (canon maakte, veel binnenwerken/engines van goede oude HP's -toen ze nog goed waren- zoals de 4-serie) zoals bijv. lbp-660
Ik heb hier zelf ook nog een LJ4 staan en dat ding draait nu al jaren perfect (alleen bij sommige papiersoorten weleens een paperjam)
Het verhaal over de 4100 printers en het stukje over nieuwe printers moet je afzonderlijk zien.tomleeuw schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:53:
[...]
een printer van 70/80/200 euro nieuw haalt geen half miljoen, ik denk dat het na 30k. echt over is, als je dat al haalt zonder erg hoge rep. kosten.
Verwijderd
500k printjes kunnen maken is leuk, maar doe je dat ook? Ik weet niet hoeveel verslagen jij thuis uit moet printen, maar ik hoop voor je dat het niet zoveel is dat alleen een heavy-duty printer het kan verwerkentomleeuw schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:53:
[...]
een printer van 70/80/200 euro nieuw haalt geen half miljoen, ik denk dat het na 30k. echt over is, als je dat al haalt zonder erg hoge rep. kosten.
Hij begint nu wat kuren te vertonen (grijze banen, kreukels), na heel wat printjes. Ik ga binnenkort denk ik een Canon multifunctional aanschaffen, een Inkjet. Dat puur omdat ik soms ook in kleur wil printen, en tegenwoordig niet zoveel meer print (tijd van afstuderen is voorbij
Ik zou, als je een 2e hands wilt kopen, hem goed nakijken of 'ie technisch goed is. Groot kans dat je er nog 10000'en vellen mee kunt printen.
nee, ik niet! maar ik ben dan ook niet de TS die print zo'n 12k op jaarbasis, en dan is een goedkope brother of sansung gewoon te licht/duur in gebruik, vandaar dat veel mensen hier een goede 2e hands adviseren ipv goedkoop nieuw app.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:04:
[...]
500k printjes kunnen maken is leuk, maar doe je dat ook? Ik weet niet hoeveel verslagen jij thuis uit moet printen, maar ik hoop voor je dat het niet zoveel is dat alleen een heavy-duty printer het kan verwerken
www.casarodriguillo.com
Valt niet te vergelijken met de printerklasse die ik op het oog heb. Verder ook geen netwerk-ondersteuning.Kleintje81 schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:07:
Je kunt ook een gloednieuwe Samsung ML-1610 laserprinter kopen met 2 jaar onsite garantie voor zo'n 80 euro...![]()
Lijkt mij prima deal t.o.v. een 2e handsje zonder zekerheid hoelang hij het nog zal volhouden.
De server draait hier wel. Daar hangt nu ook een 10 jaar oude inktjet aan (HP deskjet 670CPoisonouZ schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:43:
Zelf zou ik voor een nieuwe printer gaan zo'n huis/tuin keuken ding kost maar 100-200 euro en je hebt zelfs een samsung van 70 euro. Wel USB, maargoed als je een servertje draait hang je het daar gewoon aan
Ik heb nog wat advertenties verder gekeken dan mn neus lang is en ik denk dat ik wel iets vind.
Iig alvast iedereen bedankt voor de goede tips
Zo`n usb printer server kan die dan ook de bijgeleverde printersoftware verwerken? Kan me namelijk voorstellen dat de software van de printer een USB printer zoekt om te functioneren. Wilde zelf ook een Minolta magic color 2400w met een USB printerserver aanschaffen. Maar durf niet zo goed of het vlekkeloos werkt.eXcyle schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:03:
en gezien je voor zo'n 140 euro (inclusief de verzendkosten) ook een nieuwe Brother HL2030 met een USB print server hebt lijkt me dat persoonlijk een betere keuze ;
macOS 26.2
Trek er ook eens een drukrol uit (de blauwe rubberen rolletjes die het papier de printer in trekken. Deze zijn gemakkelijk los te halen, desnoods door de plaatselijke operator. De rolletjes moeten stevig zijn (het rubber moet niet te veel inveren als een spons) maar ook niet hard. Truukje is om er met een natte vinger over te gaan, de rol moet stroef blijven.
Onderdelen van HP zijn altijd te krijgen maar ze zijn niet goedkoop!
Ik laat nu mn server naar het IP van de printer printen (Win2ks met hp 4000series driver van windows). De servert shared de printer nu op het netwerk. Waar ik wel tegen aan liep is dat de printer via tray 1 (de handinvoer) wil printen. Ik heb geprobeerd om dit in de software (printer-eigenschappen) anders in te stellen, maar het lijkt niet uit te maken. De instellingen worden ook niet mee genomen naar clients. Hoe is dit op te lossen?
Staan de lades ingesteld op A4?M14 schreef op maandag 14 november 2005 @ 03:20:
Ik heb sinds vandaag een 2e hands HP Laserjet 4100n (gekocht voor 85 euro). Hij heeft nu iets van 22420 pagina's geprint en de toner gaan naat schatting nog 7700 pagina's mee (is een XL-toner). Onderhoudtechnisch is ie in orde. Lijkt me dus wel een goede koop.
Ik laat nu mn server naar het IP van de printer printen (Win2ks met hp 4000series driver van windows). De servert shared de printer nu op het netwerk. Waar ik wel tegen aan liep is dat de printer via tray 1 (de handinvoer) wil printen. Ik heb geprobeerd om dit in de software (printer-eigenschappen) anders in te stellen, maar het lijkt niet uit te maken. De instellingen worden ook niet mee genomen naar clients. Hoe is dit op te lossen?
Ik heb hier een Laserjet 5000 N en die pakt de lade die overeen komt met het papier-formaat van de printjob.
Voorop de lades kun je aflezen welk formaat ingesteld staat en je kunt die bovenop de lade instellen.