Toon posts:

Draadloos Netwerk Linksys WRT54G valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds plus minus een jaar heb ik bij mij thuis een draadloos netwerk. Dit netwerk heeft echter nog nooit goed gefunctioneerd. In eerste instantie maakte ik gebruik van chello light tezamen met een draadloze starterskit van Eminent.
Het maken van de verbinding was peanuts alleen het probleem was dat mijn verbinding telkens van 54 mbps terug liep naar 0. De ene keer resette de router zichzelf en had ik weer internet, en de andere keer moest ik mijn router zelf handmatig resetten om weer toegang te krijgen tot internet.

Ik terug naar de computerhandel en mijn probleem uitgelegd. Het probleem lag volgens hen aan de router. Ik kreeg een nieuwe router mee en kon het opnieuw proberen. En prompt had ik dezelfde problemen. Weer een zeer zwakke verbinding die zich na verloop van tijd helemaal opheft.

Ik besloot voor de laatste keer terug te gaan naar de computerstore en Eminent te laten voor wat het is. Ik heb wat geld bij gelegd en een Linksys WRT54G router gekocht, tezamen met een ASUS draadloze USB adapter.
Het aansluiten was weer zo gepiept, ik had het idee dat in het begin de problemen verholpen waren maar later bleek dit slecht een ilussie te zijn geweest............
Nog steeds is mijn verbinding zeer en zeer zwak, om de 10 a 15 minuten loopt mijn verbinding terug naar 0 en de ene keer maakt hij dan vanzelf opnieuw verbinding en de andere keer moet ik mijn router en modem van het stroomnet halen en op deze manier resetten......

Ik wordt er zo langzamerhand knettergek van en denk erover gewoon een kabeltje te gaan trekken........Voordat ik dat besluit hoop dat iemand mij kan helpen.........ik ben ten einde raad.....!

Verwijderd

Heb je veel andere mensen met WLAN in je buurt? En welke channels gebruiken zij?

Ik neem trouwens aan dat je 54mb gebruikt, dan moet je 54mb als snelheid forceren in je router, en geen mixed mode o.i.d. kiezen, gewoon 802.11/g forceren

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Het lijkt er sterk op dat iets in je omgeving het signaal aantast. Misschien moet je eens proberen de hele set bij iemand anders thuis te testen? Als alles daar wel goed werkt ligt het in ieder geval zeker niet meer aan de router.

En zoals boven gezegd, kijk eens wat er al in de buurt aan netwerken aanwezig is en op welke kanalen die draaien. Je kan daarvoor een tool als Netstumbler gebruiken.

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Schakel eens de usb powermanagemebt eens uit. Ik heb gemerkt dat dit nog al eens wil helpen.
Je zou eens een alternatieve firmware voor de wrt kunnen proberen. Daarmee kun je het vermogen opvoeren.

Heb je dit trouwens ook als je dicht bij de router zit of als de router dicht bij jouw pc zit?

Wat je ook nog zou kunnen proberen is de router en de usbstik vast op 11mb zetten, dat wil ook nog wel eens helpen

[ Voor 17% gewijzigd door endeavor334 op 05-11-2005 11:29 . Reden: Aanvulling ]

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 13:05
configuratie scherm -> software -> windows onderdelen toevoegen/verwijderen -> netwerkservices details -> de bovenste optie uitzetten (Client voor het opsporen en beheren van Internet gateway apparaten.

Dit heeft bij mij in ieder geval wonderen verricht ;)

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels op twee verschillende adressen geprobeerd. Maar de problemen blijven bestaan. Ik vrees dus dat het niet aan omringende apparatuur of omringende andere wireless netwerken ligt. Ik ga dit wel even nakijken natuurlijk.........Ik zit met mijn computer in de huiskamer en de router staat in de hal........Slechts twee meter van elkaar vandaan.......

Het uitschakelen van de Client voor het opsporen en beheren van Internet Gateway apparaten, heeft toch nu toe ook nog niet geholpen.....en ik hoop niet dat instellen van 11 mbps de enige overgebleven oplossing is........

Ik ga nog even wat verder proberen........hoe kan ik b.t.w. 54 mbps in mijn router forceren?

Alvast mega bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens ook even netstumbler laten draaien en die kan twee netwerken vinden in de omgeving...........de mijne die loopt op channel 11+ en nog een medion netwerk op channel 6...........kan daar iets aan liggen misschien?

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
In principe niet, channel 6 en 11 draaien op een andere frequentie en zouden niet moeten interfereren, daarnaast zijn de frequenties van 1,6 en 11 geloof ik ook niet aan andere apparaten toegewezen als mobiele telefoons of magnetrons dus die zouden het signaal in principe ook niet aan tasten.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal dagen helemaal geen internet te hebben gehad ben ik back online.............ik wordt er zo langzamerhand echt moedeloos van.......Is er iemand die misschien nog tips heeft voor het stabiliseren van mijn internet verbinding, of is echt de enige optie op 11mbps te gaan zitten?

Alvast bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1