Van Draadloze muis, draadloos toetsenbord maken...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:20
Hallowa iedereen,

Ik heb hier een draadloze muis die ik niet meer gebruik (RF Optical van Qware, zon standart dingetje), en een toetsenbord waarvan er een breukje in de kabel zit (Trust Easy Scroll Silverline Keybaord (PS2)). Nu leek het me leuk om dat toetsenbord draadloos te maken, door de zender :? uit de muis in het toetsenbord te zetten.

Nu is mijn vraag, zou dit kunnen ? en hoe moet ik dit dan aanpakken ? Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-04 16:03
zou misschien kunnen dat het werkt.

je moet alleen wel fff checken welke voltages de zender gebruikt want je muis zal op een batterij hebben gewerkt en die hoeft dus niet persee de standaard 5volt (van de ps2/usb port) te gebruiken waar je keyboard nu op draaied.

dan moet je nog weten waar de zender precies zit, welke draadjes je erva nodig hebt om op je keyboard aan te sluiten, en dan moet die zender in de muis maar net het zelfde ps2 signaal gebruiken wat je keyboard ook uit zend.

om eerlijk te zijn ik geef het niet heel veel kans maar je kan altijd proberen natuurlijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Countess op 05-11-2005 11:33 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:05
geef je weinig kans hoor...

een toetsenbord heeft 100 knoppen en je muis maar 3 ofzo, dus denk van niet hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:14
Ghannes schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:38:
geef je weinig kans hoor...

een toetsenbord heeft 100 knoppen en je muis maar 3 ofzo, dus denk van niet hè
Er gaan toch ook niet 100 draden naar je pc (voor elke knop 1)?

Het toetsenboard geeft gewoon een bepaald signaal, dat kan je doorgeven met een draadje of draadloos.

Edit: ik suggereer met dit bericht echter niet dat het gaat werken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Spixo op 05-11-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Owke toch (ondanks jullie me weinig kans geven) ben ik van plan om het te proberen O-) , ik heb de muis + ontvanger nog een keertje open gemaakt, en goed bestudeert...

Nu denk ik dat ik de zender(s) + ontvager(s) heb gevonden (het zijn er namelijk 2 omdat hij op 2 ferquenties kan). Het volgende nummer staat er op, maar google vind niks erop :

Zender :
- N27 045 2D2OPA (Staat naast op printplaat : X11)
- N27 095 2D2OPA (Staat naast op printplaat : X20)

Ontvanger :
- N27 550 1D2OPA (Staat naast op printplaat : X20)
- N27 500 CC2OPA (Staat naast op printplaat : X11)
je moet alleen wel fff checken welke voltages de zender gebruikt want je muis zal op een batterij hebben gewerkt en die hoeft dus niet persee de standaard 5volt (van de ps2/usb port) te gebruiken waar je keyboard nu op draaied.
Verder werkt de muis op 2 AAA baterijtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

Right, als ik je post zo lees heb je 0,0 ervaring met elektronica en ik geef je dan ook 0,0% kans van slagen. Enkel met een leuke data analyzer / datasheets en toch redelijk wat ervaring met bijvoorbeeld uC's zou dit ooit kunnen gaan werken; maar zelfs dan is de tijd die je erin stopt (een uur of 25) het lang niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Hoe wil je het ooit voorelkaar krijgen dat windows een usb muis ontvanger ziet als een toetsenbord. IK neem aan dat je niet zomaar ff een drivers weet te schrijven die dat wel mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:33
Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:47:
Hoe wil je het ooit voorelkaar krijgen dat windows een usb muis ontvanger ziet als een toetsenbord. IK neem aan dat je niet zomaar ff een drivers weet te schrijven die dat wel mogelijk maakt.
Ziet windows de ontvanger wel? Volgens mij niet, volgens mij doet die gewoon zijn werk en krijgt windows alleen het signaal dat normaal ook over de draad zou gaan... maar dat weet ik verder ook niet.
naja het is maar een trust toetsenbord, dus erger kan het niet worden en de kabel is toch al kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:25

Emiel1984

Made in NL

Anoniem: 76570 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:41:
Right, als ik je post zo lees heb je 0,0 ervaring met elektronica en ik geef je dan ook 0,0% kans van slagen. Enkel met een leuke data analyzer / datasheets en toch redelijk wat ervaring met bijvoorbeeld uC's zou dit ooit kunnen gaan werken; maar zelfs dan is de tijd die je erin stopt (een uur of 25) het lang niet waard.
Voor een echte electronicus is het altijd leuk hoor. Wat maakt het uit dat je er lang mee bezig bent ..
Het gaat om de kennis die je ermee opdoet :) . Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. En inplaats van zeggen dat het toch waarschijnlijk niet lukt kunnen we hem mischien wel een beetje op weg helpen. Hij moet het uiteindelijk tuurlijk wel zelf oplossing indien dat mogenlijk is. Denk dat het trouwens wel meer dan 25 uur van zijn tijd gaat kosten :p .

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134937

ik wens je hier veel succes mee :p
het is vrij lastig om een toetsenbord draadloos te maken,
je moet namelijk zorgen dat de data van een toets, die serieel verstuurt wordt, ook goed binnenkomt
bij een muis is dit denk ik heel anders.

maar je moet maar even goed zoeken hoe de informatie bij een muis en bij een toetsenbord verstuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 134937 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:18:
ik wens je hier veel succes mee :p
het is vrij lastig om een toetsenbord draadloos te maken,
je moet namelijk zorgen dat de data van een toets, die serieel verstuurt wordt, ook goed binnenkomt
bij een muis is dit denk ik heel anders.

maar je moet maar even goed zoeken hoe de informatie bij een muis en bij een toetsenbord verstuurd worden.
Wat misschien gebeurt (wat natuurlijk lekker goedkoop is) is dat het (de) signaaldraad(jes) via een zender verzonden worden zonder dat er iets speciaals gedaan wordt met de data (dus zeg maar dat je die zender + ontvanger in plaats van ieder willekeurig draadje kan doen). Dan zou het prima mogelijk moeten zijn om de data kabeltjes van de muis te vervangen voor de data kabeltjes van het keyboard.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134937

lemming_nl schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:16:
[...]

Wat misschien gebeurt (wat natuurlijk lekker goedkoop is) is dat het (de) signaaldraad(jes) via een zender verzonden worden zonder dat er iets speciaals gedaan wordt met de data (dus zeg maar dat je die zender + ontvanger in plaats van ieder willekeurig draadje kan doen). Dan zou het prima mogelijk moeten zijn om de data kabeltjes van de muis te vervangen voor de data kabeltjes van het keyboard.
Ja maar ik neem aan dat de data toch wel gecontroleerd wordt of fouten, denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 09:06
PS2 pinout van tobo ps2 en muis ps2 zijn hetzelfde... ik heb de muis geopend en bedacht dat ik hier toch geen zin in had... het kan dus dat de muis inderdaad alleen een data-signaal doorstuurt dat rechtstreeks op de ps2 gegooid kan worden. Maar het is ook mogelijk dat je muis alleen x en y posities doorgeeft, en dat de ontvanger het doorgeeft als datasignaal.

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:25

Emiel1984

Made in NL

DJFliX schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:47:
PS2 pinout van tobo ps2 en muis ps2 zijn hetzelfde... ik heb de muis geopend en bedacht dat ik hier toch geen zin in had... het kan dus dat de muis inderdaad alleen een data-signaal doorstuurt dat rechtstreeks op de ps2 gegooid kan worden. Maar het is ook mogelijk dat je muis alleen x en y posities doorgeeft, en dat de ontvanger het doorgeeft als datasignaal.
Dan moet je een multiplexer en een demultiplexer maken/gebruiken:) .

Toetsenbord:
63 mogelijkheden/toetsen = 6 bits (1+2+4+8+16+32 = 63 mogenlijkheden met de 00000 stand uitgezonderd). eeh dat was dus de globale uitleg werking keyboard :p.

extra omzetter:
Deze 6 bits zet je met een bestaand ictje of pic om naar 2 bits ( x en y) aan de andere kant van dat draadje zet je deze weer om naar 6 bits(rekening gehouden met de compilering van het eerste ic, danwel pic)

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 06-11-2005 16:45 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Nauw zoals al gezecht werd, ik ben inderdaad (nog O-) ) een hele grote electronica noob, en snap er dus nix van... Als ik alleen mijn ontvnger inplug, herkent hij hem als de muis, dat betekend dus volgens mij dat alles in de ontvanger geregelt word, dus ik heb het maar opgegeven, misschien dat ik er later nog een keertje iets mee probeer, of iemand anders moet mij kunnen vertellen, wat ik kan doen/proberen in noob taal... Iedereen in ieder geval heeeel erg bedankt ! :*)
Pagina: 1