[Vinyl] BPM

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb sinds kort een stereo hier staan met een platenspeler... Pioneer PL-Z81 platenspeler en RXZ-71L stereo (weet niet of dit nodig is om te vermelden, maar doe het toch maar even voor de zekerheid).

Nu heb ik nog een paar oude platen gevonden van m'n vader en die wou ik graag rippen op mijn computer in WAV formaat. Dit lukt me allemaal vrij goed met Adobe Audition v1.5. Ik heb er eigenlijk geen klachten over, moet ik zeggen.

Wat mij wel opviel is dat tijdens het opnemen rechtsonderin BPM: 179 staat. Ik ben cabaretplaten aan het opnemen (Urbanus :+) en de BPM is dus echt niet 179! Nu kan ik het wel verlagen naar bijv. 90 of iets dergelijks, maar de BPM is bij elke plaat verschillend. Hoe kan ik Adobe Audition laten opnemen zonder iets met BPM te doen? Dus dat ie echt voor 1 seconde muziek ook 1 seconde WAV aanmaakt en voor 1 minuut muziek (ofja, conference dan) 1 minuut WAV doet?
Ik heb hier ook nog hardstyle platen liggen en een paar trance platen die ik ook wil opnemen en ik wil dus het liefst BPM-onafhankelijk zijn.
Is dit mogelijk?

Kan ik misschien beter via EAC opnemen? Als ik naar tools -> record wav ga, kan ik nl. ook de audio vanaf mijn stereo opnemen en kan ik geen BPM instellen (dus ik neem aan dat EAC dan niks verandert aan de snelheid of pitch of iets dergelijks).

PS: Ik gebruik Audition eigenlijk alleen voor het opnemen, want ik heb nog geen kraakjes of tikken of iets dergelijks gehad (maar wat niet is kan nog komen), maar ik zou evt. de wav die EAC maakt met Audition nog kunnen openen om naar de wav-forms te kijken en om te kijken waar de stiltes zitten enzo (en evt. mocht dat nodig zijn de kraakjes enzo weghalen).

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Die BPM-aanduidlijng is niets meer dan dat; een aanduiding.
BPM-telsoftware doet niets anders dan op bepaalde frequenties luisteren naar pieken harder dan n dB, die tellen en op basis van verstreken tijd een gemiddelde berekenen.

Verwijderd

Ik kan er naast zitten omdat ik het software pakket nog nooit heb gebruikt. Maar naar mijn idee is BPM Beats Per Minute. Dit is dus enkel een constatering van het aantal beats in de bron. In dit geval jouw plaat.

Greetz Blu3fish

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Klinkt het ook gewoon anders/sneller of wat dan ook? Anders is er toch überhaupt geen probleem? Het is, zoals al gezegd, niet meer dan een aanduiding, dus als je verschil hoort ligt het waarschijnlijk ergens anders aan, en als er geen verschil is, wat is dan het probleem? :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat tempo kan ik zelf instellen. Nu heb ik het eens op 2 BPM gezet (gewoon als test hoor :P) en de waveform word qua lengte veel korter in Audition, maar wanneer ik het opsla als wav en deze afspeel met WinAMP heb ik gewoon normaal geluid, op normale snelheid. Ook als ik het op 300 BPM zet, krijg ik gewoon geluid op normale snelheid.
Het enige verschil is de lengte zeg maar van de track in centimeters, dus niet in seconden of minuten. Bij 300 BPM is de track zo'n beetje mijn hele scherm breed en bij 1 BPM kan ik hem amper zien.

Volgens mij is mijn vraag nu wel beantwoord... Tijdens het opnemen beïnvloedt die BPM dus niet de snelheid of iets dergelijks, mijn opnamen zijn dus qua lengte in tijd gelijk aan het origineel.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?