Windows messenger doet het wel, Msn messenger niet..

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Goeie morgen.

Ik heb het probleem dat Windows Messenger wel normaal inlogt en het dus ook doet, maar MSN Messenger niet. Die kan dus niet inloggen en geeft de melding dat: of de service fubar is of dat er iets mis is met m'n internet connectie.

Het vreemde is dat hij het altijd heeft gedaan, maar na een frisse format en herintallatie niet meer. Daarna heb ik m'n computer nogmaals opnieuw geïnstalleerd (om andere redenen) maar ook dit heeft niet mogen baten.

Op m'n laptop heb ik van dat mooie laken nog een pak. M'n firewall staat goed ingesteld, althans op de manier ingesteld waarop hij het altijd heeft gedaan. Instellingen in m'n router zijn ook niet gewijzigd.

Iemand een idee?

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Vertel eerst maar eens hoe je netwerk in elkaar zit geknupt en wat je config betreffende MSN is op dat netwerk.

There is no replacement for displacement!

• vleppyniles
Config van het netwerk:

Pc 1---> switch--->router---> internet.

Firewall laat alle activiteit door van Msn Messenger. Kijk ik bij de Test Connection van Msn via options-->connection dan vindt hij 2 mogelijke oorzaken:

1) System setting die kunnen conflicteren: Domain Authority en Domain Authority Configuration Version.

Voorgestelde verandereningen Change

2) Zone Alarm.

Maar als ik bij test tcp connection kijk bij advanced options dat kan hij wel communiceren met Msn Messenger Service.

De twee mogelijke oorzaken kunnen gerepareerd worden als ik op het knopje repair druk, maar helaas haalt dat niets uit.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• vleppyniles
Als ik met 1 van m'n andere hotmail adressen inlog, dan doet hij het wel... Maar dat lost m'n eigenlijke probleem niet op.

[ Voor 27% gewijzigd door vleppyniles op 05-11-2005 17:53 ]