Toon posts:

[XP] foutmeldingen bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een pc van me pa die problemen heeft met afsluiten. Als ik ga afsluiten krijg ik allemaal venstertjes te zien met "Explorer beeindigen" en dan zo'n balkje die langzaam vol met blauwe blokjes loopt en 2 knopjes "Nu beeindigen" en "Anuleren". Zo krijg ik 3 á 4 meldingen als ik ga afsluiten.

Ik heb hier in GoT gezochten en op google. Ik heb nix kunnen vinden. Dit zou ook kunnen komen doordat ik nooit weet op wat voor term ik moet zoeken :P

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Welke prcessen draaien er allemaal voordat je gaat afsluiten? Heb je de de laatste tijd toevallig nieuwe programma's geinstalleerd?

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Komt omdat die processen zich bij jouw niet automatisch afsluiten bij het afsluiten :+. Windows geeft je dan de kans ze handmatig af te sluiten.

Je kunt die venstertjes ook op de achtergrond laten tonen en ze automatisch snel afsluiten, om het maar ff zo te zeggen :+. Daar was een registertweakje voor, zal zo ff zoeken.

edit:

- Open je register
- Ga naar deze map HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control
- Klik op de map 'Control'
- Rechts zie je dan deze 'WaitToKillServiceTimeout' staan, default waarde is volgens mij 20000.
- Verander dit ff naar 1000 oid, en je zou er geen 'last' meer van hebben ;)

ps: regtweaks op eigen risico :Y), maar dat is eigenlijk altijd bij dit forum zo :+

[ Voor 38% gewijzigd door NaZ- op 05-11-2005 08:42 ]

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Normaal is het niet, maar het is gewoon Explorer dat zich blijkbaar op de een of andere niet vlot laat afsluiten. Krijgt je pa dit elke keer?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje