Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem omschrijvingen,

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• winter200
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2021
Goedemorgen Allemaal,

Vaak als iemand met een probleem zit, ligt diegene alles uit behalve natuurlijk het geen wat ie heeft... Voorbeelden zijn er genoeg op het forum te vinden. Os niet vermeld, indien het gaat om hardware heeft die pc ineens maar geluidskaart. Maar waar is de rest vraagt de rest van de tweakers zich af... zit er dan geen moederbord in etc.. Indien er een topic aangemaakt gaat worden is het mogelijk om dan de specs te koppelen en indien deze niet aanwezig zijn om verpicht een aantal velden te doorlopen.... Scheelt iedereen weer de opmerking van wat is de rest van je specs.... Indien niet duidelijk vraag dan effe kan ik misschien nog even toelichten!

Groet,

Frogger.

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:03
Ik denk dat op deze manier het posten te ingewikkeld wordt, omdat je per sub forum alweer onderscheid moet maken. Kans is ook, dat je door de verplichte velden mensen juist weg jaagt.

• winter200
Idd, misschien wel waar dat posters weg blijven! Aan de andere kant indien goed opgezet kan het ook wel weer makkelijk werken. Vaak is de info toch wel nodig.... Misschien verplichte velden weg!
Maar om er een test mee te draaien zou misschien geen kwaad kunnen. Zeg ook niet dat het gelijk moet. Misschien per onderwerp uitbouwen??? Mij lijkt het gewoon handig om zoiets over een jaar te hebben.

frogger.

Athlon64 X2 3800+@2200MHz (11x200) / Asus A8N-SLI Deluxe / 1x XFX 7900GT / 2x512MB TwinMOS (1-2.5-3-3-7)/19" 451 Pro Iiyama

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Daarbij, als Tweaker zijn mijn spec per maand verschillend.
Hd-tje er bij, brander er bij, andere voedig, enzevoort.

Hoe was je van plan mensen te verplichten het up-to-date te houden?

Anders heeft het namelijk ook geen zin.

Het heeft mijns inziens juist nut om mensen hun specs te laten geven(mogelijk na vragen van mede-tweakers), dan zien ze meteen de relatie tussen hun probleem en hun hardware. Wij (en ik zeker niet) zijn geen helpdesk, ik wil we graag mensen verder helpen, maar dan op een manier dat zij wat leren en dat ze de volgende keer het zelf kunnen. Zo'n database waar jij het over hebt zal mensen sneller helpen, maar nogmaals wij zijn geen helpdesk..

[ Voor 5% gewijzigd door Tukk op 05-11-2005 09:44 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 08:07
Als de mensen een goed antwoord willen zullen ze een goede startpost moeten maken.
Simpel, als de rest niks weet van de hw kunnen ze niet helpen ook...
Wat ik wil zeggen is dat ze er zelf wel achter komen als ze het niet goed doen.

[ Voor 22% gewijzigd door _eXistenZ_ op 05-11-2005 09:36 ]

There is no replacement for displacement!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

winter200: Zoals eXistenZ_NL al aangeeft zijn sommige problemen nu eenmaal niet op te lossen met een te summiere beschrijving van de specs. Maar dat geld alleen maar voor bepaalde subfora. In andere subfora heb je weer andere eisen aan een topicstart.

Vragen zijn nu eenmaal niet goed te beantwoorden als de topicstart te summier is. Om te voorkomen dat het forum helemaal vol komt te staan met foutieve topicstarts wordt er gemodereerd. Een topicstart met te weinig info wordt beloond met een slotje, een vermaning, of uitleg hoe het wel moet. En als de betreffende user bezig blijft komen er vanzelf wel mailtjes of waarschuwingen langs.

Nu kan jouw systeem misschien wel een bijdrage leveren doordat mensen dan bepaalde zaken in hun specs niet vergeten. Feit is echter dat de eisen aan een topicstart per subforum, per onderwerp en zelfs per vraag altijd in enige mate verschillen. Je kan zo'n systeem dus moeilijk verplicht stellen bij het starten van een topic, het kan hoogstens een hulpmiddel zijn.

Probleem is dan echter dat de ontwikkeling van zoiets nogal veel tijd in beslag gaat nemen. En dan wordt het bovendien waarschijnlijk voornamelijk gebruikt door de mensen die toch al een grotendeels juiste topicstart in elkaar zouden stoppen.

Ik denk dus dat de baten niet opwegen tegen de lasten :) .

DM!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Nakebod

Nope.

Wat wel kan, is als je ook een T.net account hebt (Of als T.net en GoT gemerged zijn) de http://tweakers.net/my.tnet/sysspecs System Specs pagina gebruiken.
En dan in de post: Specs

Of een vergelijkbaar systeem van http://specs.tweak.to gebruiken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• winter200
Het lijkt me gewoon handig. Eerst wat standaard info invullen. Steeds de vraag wat zit er nog meer in die pc schiet niet echt op in mijn ogen. En ja idd het is wat werk om je spullen bij te houden.
Aan de andere kant ook leuk dat je weer iets nieuws kunt vermelden :)
Natuurlijk hoef je dit niet bij alle vragen te doen. Maar een soort standaard checklist is toch wel handig. Aan als je dat bijvoorbeeld kunt koppelen aan http://specs.tweak.to is het wel makkelijk.
Ik zie de nadelen ook nog niet echt opgenoemd naar mijn smaak.
Een vraag valt pas goed te beantwoorden als.....

Topic voorbeelden: (voor de genieter!)

Hardware:

AMD64 3500+ koeling probleem (had niet gehoeven)
brak geheugen zorgt voor reset-loop na crash ? (zie replay gelijk erna)

Software:

[rml][ XP] wsus start op de clients alleen via een workaround[/rml]

en het gaat maar door zo!
Misschien dat het toch makkelijker kan.... Specs is al een begin voorbeeld.
Maar algemener mag ook... maar er zijn genoeg algemeen voorkomende vragen.
Daarmee kun je dan je "soort van vragen lijst maken"

Laat me het weten!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

winter200 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:55:
Aan als je dat bijvoorbeeld kunt koppelen aan http://specs.tweak.to is het wel makkelijk.
kan je het beter koppelen met de tweakers gallery http://tweakers.net/my.tnet/sysspecs ;)
Probleem is echter dat als ik mijn systeem upgrade dat het dan moeilijker wordt om voor een probleem een oplossing te vinden via de search. Als je nu gewoon de relevante specs in je post zetten veranderen die niet en zijn ze tevens doorzoekbaar :)

offtopic:
zie btw dat ik mijn specs nog wat moet aanpassen, ook weer zo'n puntje, het is niet altijd up2date ;)

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:38

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

winter200 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 08:21:
....Indien er een topic aangemaakt gaat worden is het mogelijk om dan de specs te koppelen en indien deze niet aanwezig zijn om verpicht een aantal velden te doorlopen....
Als dit al gemaakt zou worden, dan zijn er wel een aantal extra problemen... In fotografie de specs van de camera/lens, bij DPC een overzicht van de clients. En dan zwijg ik maar over Netwerken en TFVervoer. Elk subforum heeft immers z'n eigen belangrijke specs.

Een verplicht invoerveld voordat je een topic opent lijkt mij (persoonlijk) daarom niet handig. Je zou namelijk dan bij elk subforum een andere lijst moeten invullen.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• winter200
maar daar zit je interesse dan toch ook.
lijkt me dat je het daar voor over hebt????

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

winter200 schreef op zondag 06 november 2005 @ 09:29:
maar daar zit je interesse dan toch ook.
lijkt me dat je het daar voor over hebt????
ehm, mensen die echt geholpen willen worden nemen gewoon de tijd om alle relevante gegevens in hun topic te zetten.
Juist bij de groep die hier alleen komt om eventjes een snel antwoord te krijgen zullen dat niet doen.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Dit is forum is ook niet alleen voor problemen, als je bijv. een algemeen discussietopic wil openen voegen specs totaal niets toe.
Een vermelding in de FAQ lijkt me genoeg (als dat er al niet staat, ik kom vrijwel nooit in de genoemde fora), van iedereen die een vraag stelt mag je wel verwachten dat ze die gelezen hebben. En zo niet dan is er zowiezo iets fout :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

nee, dit gaan wij niet faciliteren. Van gebruikers wordt verwacht dat ze zelf ook enige moeite doen; het posten van relevante gegevens hoort daarbij...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.