Doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hey,

Ik zat net lekker achter mijn pc en had een ps2 toetsenbord nodig die onder mn pckast in een doos zat. dus ik til mn kast op en pak die doos eronderuit. 2 seconden daarna rook ik een branderige geur. ik snel pc uitgezet en even 5 mins laten staan.

daarna weer aangezet alleen liet mijn monitor alleen zwart beeld zien en het ledje knipperde ipv dat het continue brande. pc open....

Ik had al wat gedoe met me graka gehad dus ik denk "daar zal wel wat mee mis zijn". kaart eruit gehaald en 10 minuten goed bekeken. maar zag er prima uit.

toen maar eens cpu + mobo gaan bekijken en toen kwam ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/blizzardaxe/DSC00521.JPG
ik dacht dat dit de bios was weet het niet zeker, maar daar zit dus gewoon een vochtige plek op van gesmolten plastic. dat hoort niet denk ik zo...

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/blizzardaxe/DSC00523.JPG
ook als ik er een termometer bijhou die tot 42 graden kan geeft hij dit als laatste waarde aan en daarna valt hij uit. kortom zelfs 10 minuten nadat de pc uit is is het daar 42+.

-kan dit de oorzaak zijn dat mijn monitor geen output meer geeft?
-wat zou ik hier aan kunnen doen?
-en hoe kan zoiets gebeuren?

Alvast bedankt...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Dit is de southbridge die is doorgefikt, deze regelt de communicatie met USB/IDE/AC97/PCI en nog wat meer.
Dit moederbord is niet meer te redden, betekent dat je hier gewoon een RMA voor moet gaan aanvragen(zit nog gewoon garantie op die 865PE Neo3 bord van MSI)

Er zijn een aantal oorzaken aan te wijzen:

1. Sluiting tussen mobo en case.
2. Brakke voeding
3. Dikke pech.

[ Voor 19% gewijzigd door mad-dog op 05-11-2005 03:53 ]

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:56
Valt niets over te zeggen hij is doorgebrant, had ik laats met de pc van me neefje netwerk chip ook doorgebrant, branderige geur.

Kortom je kunt maar beter een nieuw moederbord gaan halen >:)

28x 430Wp ZW Deye SUN-12K-SG04LP3-EU | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 19:13

SA007

Moderator Tweaking
Nah, heb bij een p3 mobo laatst nog gehad dat het ding hard rookte toen ik 'm wou oc'en maar heeft het daarna op stock nog 6 maanden gedaan voor ie er echt mee stopte...

Denk niet dat je hier hetzelfde geluk hebt, maar je weet maar nooit ;)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:18

Theo

moederbord

als je south bridge zelfs na 10 minuten nog 42+ graden is en hij is half gesmolten issie echt helemaal overleden. Dat "vochtig plekje van gesmolten plastic" geeft aan dat je chip is gesmolten door extreme warmte ontwikkeling.
Bordje dus of terugsturen voor garantie of begraven.

als ik jou was zal ik ook maar eens je grafische kaart testen, want het zou zomaar kunnen dat daar iets fout is gegaan (kortsluiting) en dat daardoor je southbridge het heeft begeven.

Nu met WP, PV, EV en PC

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 00:47

McGryphon

Veul vrouwkes!

hee dat deed mijn K6 ook toen ik was vergeten de cooler er op te doen en m op 3,3 v te zetten in een baldadige bui >:)
ik wist zeker dat het verkeerd was toen de heatspreader van de zijkant van de kast af geschraapt moest worden in 2 stukken :X

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Pagina: 1