Toon posts:

Welke kaart moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hulp nodig bij de aanschaf van een nieuwe kaart voor de pc die beneden staat.
Ik dacht dat mijn oude x600xt nog wel goed was maar het bleek dat ik m RMA moest doen.
Nu krijg ik dus waarschijnlijk credit om een nieuwe kaart te halen en mij idee was om er zelf iets bij te doen zodat ik op zo'n 100,- uitkom en daarmee er ook nog wat nieuwere spelletjes op gespeelt kunnen worden.
Nu zit er een Ati x300se in die al op het moederbord zat toen ik de kast opendeed (bedankt?)
Alleen heb ik last van storend beeld dus wacht ik ff met evetueel terugbrengen van monitor tot die kaart er is en ik kan testen of t daar aan ligt. (Spellen lopen ook snel vast dus ik denk wel dat t aan die kaart ligt)

Het is een Asrock Dual Sata 939 moederbord dus er zou eventueel ook AGP in kunnen.
Verder is t een Athlon64 3200+ en er zit een 80gb harde schijf in.
en 512 mb ram pc3200

Het lijkt me leuk om hiermee te proberen een netwerkje thuis op te zetten en dan tegen mn broer of kameraad te quaken(4) of een potje css... dus dat moet ie wel kunnen trekken, Ook spelen mijn nichtjes Zoo tycoon2 wat ook best zwaar kan zijn, alhoewel mijn x600xt daarmee ook al best goed uit de weg kon...

Ik ben zelf enkele kaarten al tegen gekomen voor dit bedrag maar ik wou vragen welke ik het beste kan nemen, ik heb al op google gezocht maar kon geen goede benchmark vinden die deze kaarten met elkaar vergeleek. Ook op Got was er niet veel te vinden.

Het zal dus een van deze worden:

Asus N6600LE/TD - 256 MB - TV+DVI €107 42
Asus N6600LE/TD - 128 MB - TV+DVI €99 45

Is het niet zo dat 256mb versies soms langzamer zijn?
of zijn deze van Ati een betere keus:

Asus EAX700 TD - 256 MB - PCIe - TV+DVI €105 79
Asus EAX700 X/TD - 128 MB - PCIe - TV+DVI €94 47

waarbij ik toch neig naar de 256 mb varianten...aangezien het prijsverschil maar klein is bij die winkel(perfect-systems.nl)

En dan zie ik deze ook nog staan:

Sapphire X1300 - 256 MB - PCIe - TV+2xDVI €104 79

Is het niet zo dat deze kaart met die nieuwe drivers 35% boost heeft gekregen en helemaal zo slecht nog niet is? Of is het zo'n kaart voor de media-markt pc's waarbij ze net doen alsof t het allerbeste is terwijl het eigenlijk nix presteerd?

Kan iemand mij helpen een keuze te maken, of heeft iemand een betere gezien?
Ik weet niet of ik het bij die winkel moet halen aangezien zij het oude kapotte kaartje hebben opgestuurd...heb nog nooit eerder iets kapots gehad daar.

Alvast bedankt!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De X1300 is een afrader, zie het artikel op de FP.

Is doorsparen en dan een 6600GT kopen geen optie? Die is weer een stuk sneller dan een 6600 non-GT. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:30:
De X1300 is een afrader, zie het artikel op de FP.

Is doorsparen en dan een 6600GT kopen geen optie? Die is weer een stuk sneller dan een 6600 non-GT. :)
Doorsparen geen optie(denk ik) aangezien het hele beelde stoort, best vervelend voor een gloednieuwe pc. en ik heb btw maar een 300W voeding in die kast, trekt een 6600gt dat wel?

Edit: tnx for the link, 1300 is dus nix....
Is de 9800 pro trouwens niet goed? hoor er nog steeds goede dingen over en zag em net in pricewatch voor 107 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 02:36 ]

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:34:
[...]

Is de 9800 pro trouwens niet goed? hoor er nog steeds goede dingen over en zag em net in pricewatch voor 107 euro.
Ik heb bijna dezelfde setup als jij, maar 1024 MB ram en ee 9800 Pro. Q4 is behoorlijk goed speelbaar (op high quality), maar zeker niet optimaal (toch wel de nodige framedrops).

Het verschil tussen 107 euro voor een 9800 Pro en +- 140 voor een 6800 met 128 MB maakt het wel erg jammer om nog die Radeon te kopen. 256 MB is wel leuk, maar niet echt nuttig als de GPU zelf niet echt snel is. Ik aas zelf op een 6600 GT met 256 MB, maar die is toch net een stukje duurder dan de 128 MB versie.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, die 9800 is dan misschien ietwat verouderd, kan ik dus beter voor een nieuwere kaart gaan, het probleem is alleen dat ik geen zin heb om veel geld in deze pc te steken, aangezien ik dat liever voor mn eigen pc bewaar ( >:) ) Maar presteert zon ati x700 zo slecht dan? en die gewone 6600? Ik dacht dat ik met 100 euro voor een kaart wel klaar zou zijn, misschien had ik t mis? Mijn broer en mijn nichtjes hoeven ook niet met alles op high ofzo maar het moet er toch stukken beter uit gaan zien als nu met die x300, dat ding heeft nog moeite met 3d letters screensaver...(misschien beetje overdreven maar goed)

Er zit trouwens wel een verschil in snelheid tussen de 256mb n de 128MB versie:
Geheugen: 256 MB =
• Type geheugen: DDR
• Engine kloksnelheid: 400 MHz
• Geheugen kloksnelheid: 700 MHz
• RAMDAC: 400 MHz

Geheugen: 128 MB =
• Type geheugen: DDR
• Engine kloksnelheid: 400 MHz
• Geheugen kloksnelheid: 500 MHz
• RAMDAC: 400 MHz

Dat maakt die x700 256 mb wel interessant eigenlijk...of issie gewoon slechter dan die 6600le?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 13:04 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Lees reviews met benchmarks. Leg die naast pricewatch en je budget. Dan is een topic als deze totaal onnodig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.