Toon posts:

Frequentie out of range problem

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich voor tijdens het afsluiten van windows 2000pro.
Op het moment dat het systeem eigenlijk moet automatisch uitschakelen komt er op het scherm frequentie out of range.
Ook hoor ik dat een koeler in de voeding blijft draaien op een lage snelheid.
Enkel de stroom afschakelen helpt, daarom denk ik dat het iets is aan de pc zelf, maar geen idee wat.
Na lang zoeken op got en google heb ik dit probleem nog niet gevonden.
Heeft iemand van jullie enig idee wat het probleem kan zijn.

greets

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eens gaan kijken naar je powermanagment. Wellicht dat die de pc niet geheel uitschakelt. Wat je het beste kunt doen is eens kijken hoe dit in de bios staat ingesteld. Zeg ook eens om wat voor een bak het gaat, specs zijn altijd wel handig :P.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

hrm er zit idd. iets niet echt lekker met je acpi / apm, ergens in die richting. Die melding op je monitor verraad al wat dr is: hij kan de freq niet laten zien..

Verwijderd

Topicstarter
Het is al een redelijk oude machine:
Intel celeron 900Mhz
Apacer 128Mb + 256Mb PC133
Mobo: Aopen AX-34 ofzo
Oude TNT2 grafische kaart

Kga ook es ne memtest runnen, kijken of dit het probleem niet is.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Als je onder My Computer -> Properties -> Hardware -> Apparaatbeheer :P kijkt onder 'Computer', staat er dan wat met ACPI of niet?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Yapser schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 08:16:
hrm er zit idd. iets niet echt lekker met je acpi / apm, ergens in die richting. Die melding op je monitor verraad al wat dr is: hij kan de freq niet laten zien..
Dat hoeft niet altijd zo te zijn, bij sommige monitoren krijg je die melding ook zodra de videokaart uitgeschakeld is (en er dus geen beeld meer komt)

Als ik het zo hoor dan sluit de computer wel helemaal goed af maar wordt de stroom er gewoon niet af gehaald, gewoon de stekker eruit halen zou dus geen probleem moeten zijn.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat voor voeding heb je? Er zijn voedingen die een paar minuten nakoelen :) waaronder de mijne

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens de kast opengesmeten, de koelers blijven allemaal draaien op lage snelheid.
Kheb dus eens de spanning gemeten omdat dit me erg verdacht lijkt.

Pc aan is de spanning 12.2V pc uitgschakeld staat er nog 5V op.
Bij de 5V heb ik als de pc uit is 2V.

Hierdoor zal het mobo spanning krijgen hoewel erg laag, vandaar de error op het scherm.

Vermoeden naar een defecte voeding???

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 11:14 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat zou kunnen, wat voor een voeding hebben we het eigenlijk over.

Verwijderd

Topicstarter
Een noname voeding van 300W.

Khad er onlangs een ramkaart bijgestoken, denk door de pc te verplaatsten dat er in de voeding iets los moet gekomen zijn, want na het verwijderen van de ramkaart is het probleem nog steeds hetzelfde.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:47:
Een noname voeding van 300W.

Khad er onlangs een ramkaart bijgestoken, denk door de pc te verplaatsten dat er in de voeding iets los moet gekomen zijn, want na het verwijderen van de ramkaart is het probleem nog steeds hetzelfde.
Voedingen zijn niet noname, er staat altijd wel een merk op. Achterhaal eerst eens wat het merk is, hoewel ik vermoed dat het wel een Sweex of Q-tecje zal zijn. Die kun je beter zo snel mogelijk vervangen voordat die de rest van je systeem sloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een andere voeding ingeplaatst, het probleem is nu opgelost toch bedankt voor de hulp

greets

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Waar gaat dit over :?

- monitor? dan in Videoplanken & Beeldkanonnen
- moederbord enzo? dan in PMG
- compleet systeem? dan in CSL

Hoe dan ook hier niet op juiste plek, met veel te weinig specs en ook nog eens geen eigen inzet (nalopen hangen & opstarten troubleshooter...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.