Toon posts:

a8n-sli-premium probleem met winxp en meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

Asus A8n-SLI-Premium BIOS versie 1006 FINAL
Amd X2 4800+
2x Corsair 1gb cas2
XfX 7800GTX Extreme
2x 73gb Sata Raptor in stripe
1x WD sata 250gb op de silicon raid controller (just a bunch of drives mode)
Pioneer dvr110D Dvdwriter
Aopen1648 Dvd
Creative X-FI Fatal1ty sound
Winxp Corp Pro SP2
nVidia nForce 4 AMD 6.70 WHQL
nVidia ForceWare 81.85 WHQL
Voeding is een thermaltake 520 Purepower met powerstation

Mijn probleem begon al bij dat ik het apparaat in elkaar had...
Kreeg windows er niet op.. al me schijven los behalve me stripe set raptors op de NVRAID
windows geinstaleerd met diskette voor de drivers en onder de setup 1x een reboot en daarna ging ie keurig door ... alle updates binnen gehaald en natuurlijk SP2
Nu reboot hij af en toe zomaar meestal bij veel schijf activity.
Ook geeft hij bij de boot (omdat ik dat aan heb) dat pata1 geen 80pin conductor cable heeft terwijl ik toch de kabels die mee werden geleverd er in dee.
Ook doet de nforce Netwerk aansluiting heel vreemd ... alle files die ik download zijn corrupt
op de Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller doet hij het wel goed.
Ook pakt hij onder xp bijna geen 1 orginele cd in me brander terweil ik er wel prima mee kan branden.
Tempraturen zijn allemaal prima.
Wat ook heel vreemd is, is dat ik dus de bios niet kan flashen naar 1008 final
als ik probeer asus update te instaleren dan meld hij dat ik geen asus bord heb.
en als ik het vanaf cdrom doe dan meld hij dat de file corrupt is.
Wie weet hier meer van want ik kom er niet uit... ik denk zelf aan drivers en bios maar verder dus echt geen idee.... schijnt dat als je het nieuwste van het nieuwste haalt dat dit normaal is maarja ik ben er niet echt blij mee,... alvast bedankt

Update:snik me battlefield 2 kapt er ook mee ineens terug naar windows of reboot...

(ps mod. ik heb hem hier gepost omdat "het grote a8n .......topic) over de normale en de deluxe gaat en ik eigelijk nix kan vinden over de premium versie)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 01:28 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Je kan beter je bios flashen via een opstartdiskette dan via Windows ;)

March of the Eagles

Verwijderd

Hm beetje vaag verhaal.

Zijn je schijven wel goed? Wil Windows elke keer als je opstart een schijfcontrole draaien?

En heb je al een Memtest sessie'tje gedraaid?

En wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Hacku schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:16:
Je kan beter je bios flashen via een opstartdiskette dan via Windows ;)
Heb ik ook gedaan via een opstart cdrom zowel een eigen gemaakte als die van asus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:21:
Hm beetje vaag verhaal.

Zijn je schijven wel goed? Wil Windows elke keer als je opstart een schijfcontrole draaien?

En heb je al een Memtest sessie'tje gedraaid?

En wat voor voeding heb je?
Ja heb ik gedaan en nee hij wil niet de schijven checken...
de status is healty en met de smart geeft ie ook prima aan.
de voeding staat inmiddels in me verhaal

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 01:28 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:27:
[...]

Heb ik ook gedaan via een opstart cdrom zowel een eigen gemaakte als die van asus.
En is dat gelukt? Het is me niet echt duidelijk.

/edit

Schijfcontrole ging dus niet, lees dan OM FAQ / Beleid eens en draai memtest eens.

[ Voor 61% gewijzigd door XWB op 05-11-2005 01:32 ]

March of the Eagles

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

De problemen met het nforce netwerk had ik ook totdat ik op google ging zoeken, en las over de problemen met de on-board firewall van nvidia.
Het blijkt dus dat er problemen zijn met grote files die corrupt worden, dus probeer eens de firewall van nvidia uit te zetten heeft bij mij geholpen.
Ik werk zelf liever met de Marvell Yukon controller.

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Verwijderd

Topicstarter
Hacku schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:29:
[...]

En is dat gelukt? Het is me niet echt duidelijk.

/edit

Schijfcontrole ging dus niet, lees dan OM FAQ / Beleid eens en draai memtest eens.
Hij doet geen schijfcontrolle ... kan hem natuurlijk wel zelf uitvoeren als ik zou willen maar das niet nodig omdat hij bij chkdsk geen errors geeft en memtest heb ik gedraait ook geen probleemen...
Dus ...

Verwijderd

Topicstarter
Vinamp schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:13:
De problemen met het nforce netwerk had ik ook totdat ik op google ging zoeken, en las over de problemen met de on-board firewall van nvidia.
Het blijkt dus dat er problemen zijn met grote files die corrupt worden, dus probeer eens de firewall van nvidia uit te zetten heeft bij mij geholpen.
Ik werk zelf liever met de Marvell Yukon controller.
Gebruik hem dus al niet meer..... gebruik dus nu de yukon zoals je kon lezen..

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 19:16

BTU_Natas

Superior dutchie

Die voeding van jouw... is zo'n beetje een van de allerslechte die ooit gemaakt is..

Heel van amps op de 5 volt lijn.. en haast geen prik over de 12 volt.. Met andere woorden das een voeding die kwa specs op een sweex lijkt

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Daar zit denk ik het probleem. Ik weet niet of het mogelijk is de IDE-drivers over te slaan, terwijl je wel RAID-drivers gebruikt. Volgens mij niet. Want die zou je eigenlijk niet moeten gebruiken, die leveren veel problemen op. Dat van dat netwerkverkeer komt denk ik, omdat je de netwerksuite en/of onboard firewall hebt geïnstalleerd. Verwijderen dus. Dat IDE-probleem kun je mogelijk oplossen door ook je stripesetje op de Silicon te hangen, die heeft andere drivers dan NVidia. Of net andersom, alles op de NVidia. Even proberen. Let wel op: je zult, als je een RAID-array naar een andere controller verhuist, Windows opnieuw moeten installeren en een nieuwe array aanmaken, dus je bent je data kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
BTU_Natas schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 08:50:
Die voeding van jouw... is zo'n beetje een van de allerslechte die ooit gemaakt is..

Heel van amps op de 5 volt lijn.. en haast geen prik over de 12 volt.. Met andere woorden das een voeding die kwa specs op een sweex lijkt
Nou dat lijkt me ook weer wat overdreven... heb de reviews gelezen en die waren allemaal prima... en ik kan toch echt niet het probleem naar me voeding herlijden... maar je bent je ei kwijt dus... voila

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 10:35:
Daar zit denk ik het probleem. Ik weet niet of het mogelijk is de IDE-drivers over te slaan, terwijl je wel RAID-drivers gebruikt. Volgens mij niet. Want die zou je eigenlijk niet moeten gebruiken, die leveren veel problemen op. Dat van dat netwerkverkeer komt denk ik, omdat je de netwerksuite en/of onboard firewall hebt geïnstalleerd. Verwijderen dus. Dat IDE-probleem kun je mogelijk oplossen door ook je stripesetje op de Silicon te hangen, die heeft andere drivers dan NVidia. Of net andersom, alles op de NVidia. Even proberen. Let wel op: je zult, als je een RAID-array naar een andere controller verhuist, Windows opnieuw moeten installeren en een nieuwe array aanmaken, dus je bent je data kwijt.
Nou ik vraag het me een beetje af... want ik kan niet eens film afspelen kwam ik vanacht achter ... op het momenten dat ik een trailer ging kijken (3x geprobeert) op apple.com een HD trailer reboot hij ongeveer na 20 seconden gekeken te hebben... heb nu ook de nieuwste beta video drivers geinstaleerd maar het helpt nix....

Verwijderd

Zet je geheugentimings eens wat losser. Corsair staat er om bekend (zelf ook meegemaakt) dat je ze soms ipv cas 2 op cas 2,5 moet zetten en ook command rate op t2 zetten wil nog wel eens helpen.

• The__Virus
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:04:
[...]
Nou ik vraag het me een beetje af... want ik kan niet eens film afspelen kwam ik vanacht achter ... op het momenten dat ik een trailer ging kijken (3x geprobeert) op apple.com een HD trailer reboot hij ongeveer na 20 seconden gekeken te hebben... heb nu ook de nieuwste beta video drivers geinstaleerd maar het helpt nix....
Als je het niet wil proberen, moet je het zelf weten. Op dit moment heb je gewoon een niet-werkend systeem en probeer je achter de oorzaak te komen. Als je dan dingen over gaat slaan, zul je nooit tot een oplossing komen. De oplossing ligt in ieder geval niet zo voor de hand, want het is een apart probleem.

Heb je al memtest gedraaid? Dan hoef je ook niet de timings losser te zetten als deze gewoon 100% goed draait (paar uur laten draaien). Verder zou je 77.77 moeten installeren als videodriver, dat is op dit moment de meest snelle en stabiele. 81.xx series geven nog wel eens wat problemen (heb er zelf alleen maar slechte ervaringen mee).

Check ook eens of de kabels wel goed zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door The__Virus op 05-11-2005 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:25:
[...]

Als je het niet wil proberen, moet je het zelf weten. Op dit moment heb je gewoon een niet-werkend systeem en probeer je achter de oorzaak te komen. Als je dan dingen over gaat slaan, zul je nooit tot een oplossing komen. De oplossing ligt in ieder geval niet zo voor de hand, want het is een apart probleem.

Heb je al memtest gedraaid? Dan hoef je ook niet de timings losser te zetten als deze gewoon 100% goed draait (paar uur laten draaien). Verder zou je 77.77 moeten installeren als videodriver, dat is op dit moment de meest snelle en stabiele. 81.xx series geven nog wel eens wat problemen (heb er zelf alleen maar slechte ervaringen mee).

Check ook eens of de kabels wel goed zitten.

Nou voila belangrijk nieuws...
heb opnieuw een memtest gedraait... en nu met die boot cd... wat blijkt... 1 module doet vreemdt.... per definitie stuk wil ik het net niet noemen... het volgende deed zich voor:

Test1: 2x1gb in de blauwe banken (dual channel)
resultaat:errors en genoeg ook.

Test2:1x1gb in de eerste blauwe bank (slot A1)
resultaat:errors

test3:andere module 1gb in het eerste blauwe bankie (slot A1)
restultaat:error FREE

test4: 1e module in slot 3 (slot B1)
resultaat:geen errors

test5: 2e module in slot 3 (slot B1)
resultaat GEEN ERRORS????

test 6: 1e module weer in eerste slot (Slot A1)
Resultaat:Geen errors

test 7: 2e module weer in eerste slot (slot A1)
resultaat:Weer Errors!

Dus de module die eerst in Slot A1 zat geeft in Slot A1 altijd errors maar in B1 niet
De andere module geeft in bijde banken geen errors.

Wat is er nu presies aan de hand?
ik zou zeggen dat die ene module gewoon kapot is iig niet betrouwbaargenoeg??

Plaatje memory Layout: Afbeeldingslocatie: http://www.jelleboog.com/mem.jpg

• The__Virus
Eerst even het oude probleem: als je die ene goede module gebruikt, bestaan de overige problemen dan nog?

En als je het voltage naar 2,7V zet (dat is binnen de limiet, garantie vervalt niet!) en lossere timings neemt, krijg je dan nog errors?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu geen problemen meer naar mijn idee... kan nu bijna alles runnen maar alleen wat blijft is dat ik mijn bios niet kan updaten naar 1008 want asus liveupdate zegt dat hij geen asus moederbord ziet en via floppy of cd zegt ie dat de file corupt is... (wat niet zo is heb hem van meerdere sources gedownload en allemaal geprobeert... wat nog wel is dat mijn Nforce onboard netwerk kaart bijna alles corrupt download en de marvel niet... maar de marvel valt uit als ik veel download... wat ik dan moet doen is ff uitschakelen en weer inschakelen maar dat had ik met mijn vorige pc ook ...wederom een marvel kaart... op eeen asus p4c800 deluxe
vaag maar ik denk dat het te maken heb met de nic in me server maar naja dat wacht ik nog wel af... en volgens mij heb ik die nvidia firewall niet aan,. weet niet iig hoe ik het aan zou moeten zetten,...... of laat staan uit... staat volgens mij niet in de bios?
Naja hoop dat als we hier nog ff doorbrijen dat alle problemen dan de wereld uit zijn... heb nu ook de 77.77 drivers en ik kan gelukkig nu battlefield spelen.... in all glory... alles full... hehehhe
maar oke.. op me hardeschijf kan ik nu ook alles van hot naar her copieren zonder dat ie reboot...
dus dat lag allemaal aan die verotte module... me timings heb ik alleen naar cas 2 gezet... meer niet en volgens de product specificaties moet ie dat ook echt kunnen ... de andere module kan dat toch ook... dus lijkt me niet dat ik dat dan op 2,5 moet zetten of wel dan? anders had ik wel ander geheugen gekocht.... en voltage verhoging is dat nodig om de cas timings te halen?

iig tnx tot zover...

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:20:
Eerst even het oude probleem: als je die ene goede module gebruikt, bestaan de overige problemen dan nog?

En als je het voltage naar 2,7V zet (dat is binnen de limiet, garantie vervalt niet!) en lossere timings neemt, krijg je dan nog errors?
'
lees hierboven... tnx iig alvast
Pagina: 1