[Laptop] Mis ruim 300 Mhz, door kapotte batterij

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 11:04
Ik heb hier een Asus B1000 laptop.

P3, 1 Ghz, echter de laptop loopt op 667 Mhz. Nu weet ik dat dit komt doordat je op de batterij werkt, maar de batterij van deze laptop werkt totaal niet meer, 100% dood.

Het vreemde is dat toen ik gisteren de batterij er even uithaalde en er weer indeed ik te zien kreeg dat ik in A/C mode aan het werken was, en hoppa de laptop draaide meteen op 1 Ghz. Dit heb ik ook gemeten met een een programmaatje.

Na die tijd is mij dit nooit meer gelukt, hij blijft aangeven dat er gewerkt wordt in battery mode. Er staat overigens een verse installatie op van Windows Xp.

Ik heb ook al geprobeerd om hem op te starten zonder batterij, maar dan mis ik nog steeds ruim 300 Mhz.

De Power options staan al op "Always on".

Iemand een idee hoe ik kan forceren dat de laptop in A/C mode werkt ? Registerinstelling o.i.d. ?

Pay peanuts get monkeys !

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-02 22:38

FlyEragon

Alien Monkeys

Misschien bij Configuratie scherm > Energiebeheer > en dan instellen als "Altijd Aan"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens in de bios of je hier speedstep uit kunt zetten?

• Dutch_guy
Erkandude schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:42:
Misschien bij Configuratie scherm > Energiebeheer > en dan instellen als "Altijd Aan"
Staat ie al op.

Kijk eens in de bios of je hier speedstep uit kunt zetten?

Helaas staat die optie er niet tussen, was mijn gedachte ook meteen. Nieuwe bios update heeft ook niet geholpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch_guy op 04-11-2005 23:48 ]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Bij verse installatie XP: opletten of er wel juiste CPU drivers in zitten.

Bij mijn Dell zat er een verkeerde driver in, die voor paar ongemakken bezorgt.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

Is dit niet zo'n asus waarbij de batterij aan een klepje vastzit? bij mijn L7300 kan ik de batterij dan van dat klepje afhalen en zodoende de laptop lichter krijgen zonder gapend gat :)

Anders misschien een idee om op een of andere manier te zorgen dat die contactpunten geen contact maken? stripje plakband? Tenzij je het gewoon in Windows kunt oplossen imho :)

Verwijderd

Of je koopt een nieuwe batterij?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Weet je zeker dat je niet gewoon in je BIOS een optie kan kiezen waarbij al je power-saving wordt uitgeschakeld?
Ik ben niet bekend met jouw laptop, en lees dit topic net ff gauw door, maar de meeste laptops met speedstep ondersteuning die ik heb gezien lieten dat ook uitschakelen.

En als je Bios er niets mee doet, dan kun je in windows ook alles instellen naar behoefte.

Natuurlijk is die nieuwe batterij ook een idee, maar da's vaak wel wat prijzig.

Succes in elk geval...

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
bij mijn laptop zegt hij dat hij (afhankelijk van kloksnelheid) tusssen 200-350 mhz lager loopt als de FSB wordt teruggeklockt. (heb het nooit gecontroleerd of het FSB is, heeft iemand anders me verteld).

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 08:31
Denk niet dat de TS dit over heeft voor een oude laptop. Anders had hij deze oplossing ook zelf kunnen bedenknen dunkt me.

• Dutch_guy
Wokkel1982 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:01:
[...]

Denk niet dat de TS dit over heeft voor een oude laptop. Anders had hij deze oplossing ook zelf kunnen bedenknen dunkt me.
Inderdaad, batterij kost iets van 180 Euro, beetje veel voor zo een oud ding.

Overigens zit er in de bios wel een optie om speedstep uit te schakelen, echter wordt het niet zo genoemd. Deze optie had ik al uit staan.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
laat die batterij er dan uit. dan is ie ook wat lichter.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1