Toon posts:

Radeon 9800 NP Crashed sinds kort in games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort crashed mijn pc bij elk spel wat ik doe ( BF2, SS2, AOE3)
Na ongeveer 10 min gamen crashed ie en krijg ik allerlei vagen kleuren over m'n scherm en geluid begint te flippen.
Ik heb sinds BF2 uitkwam gewoon perfect kennen gamen maar sinds kort dus niet meer.
Nou vraag ik me dus af of het aan mijn videokaart ligt of aan de geluidskaart die ik er rond die tijd dat ie begon te crashen in games erin heb gezet om het geluid via mijn versterker te laten lopen.

Specs:

Atlhon 64 3200+
Epox 9NDA3+
GEIL 400mhz 1500mb geheugen
Radeon 9800 NP
1 SATA 200gb maxtor HD
1 PATA 120gb maxtor HD
Creative audigy

Ik heb veel soorten Nforce( orginele en remix), Ati, Omega drivers geprobeerd zonder succes.
En de audigy gebruikt de nieuwste drivers en de andere zooi zoals Audio HQ enz. ( up to date)

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:41
Lijkt me een oververhittings probleem.
Grote kans dat de fan op de videokaart (of cpu) niet meer draait of dat de airflow in de kast ernstig is verstoord.

Heb je de kast opengemaakt en bekeken wat er gebeurt met de fan op de videokaart (en cpu) bij opstarten van de pc en bij het starten van een spel?

Meestal komt een fan tot stilstand omdat de fan versleten is of omdat hij geblokeerd wordt door stof. Er kunnen echter ook andere redenen zijn voor het stilstaan van een fan.
Zo had ik bijvoorbeeld dezelfde symptomen toen de cpu fans op mijn eerste Athlon cpu stil stonden. De fan aansluiting op het moederbord bleek defect en gebruik van een andere aansluiting verhielp het probleem.
En nog zo een: sinds een paar dagen staat de fan op mijn X800 opeens stil. Riekt naar een defect op de kaart zelf (omdat de fan verder in orde lijkt).

Dus: check of er fans stilstaan en probeer te achterhalen waarom.

En als het dat niet is: kijk wat er gebeurt als je de geluidskaart eruit haalt. Dan weet je zeker of het daar mee te maken heeft.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Verwijderd

Mmmhz, of de kaart wordt te heet of je voltlijnen zijn brak, hoewel je voeding eigenlijk wel dit systeem zou moeten trekken. Maar wie weet heb je een brakke voeding die niet 100% functioneerd.

Dus ik zou als ik jouw was ff teste of hij dit met de kast open ook heeft, en als hij dat dan nog heeft, meet dan even je voltlijnen door met een multimeter. SpeedFan alleen zou ik niet gebruiken voor de voltages want die kunnen nogal eens een brak resultaat weergeven van de voltlijnen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 01:25 ]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 04:45

Flappiewappie

Hier nog meer

(jarig!)
stof in de kast? en anders driver probleem...

Hier staat wat

Verwijderd

Topicstarter
't is hiero 16 graden op mijn kamer en met de kast open gebeurd precies hetzelfde.
Ik kom er net achter dat ik wel kan spelen op de resolutie 800x600 :(
Terwijl ik eerst bf2 gewoon op 1024x768 kon spelen en sinds ik 1500mb geheugen heb kon ik zelfs perfect spelen met een aantal dingen op high.
En wat is een multimeter en hoe gebruik ik zoiets?

Kast ( en alles wat erin zit) is super schoon dus niks nie geen stof!