Toon posts:

twee windows versies

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben bezig met een pc van een collega van mij, die niet lekker draait. Op deze pc bevindt zich windows 98 en windows xp. Nu wil ik de 98 versie verwijderen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen???
Alvast bedankt,

Petra

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-08 12:37

Emiel1984

Made in NL

cd 98 erin en dan kiezen uninstallen ? :S of krijg je die optie niet ? Anders kan je, als je tenminste beide op een andere partitie hebt staan gewoon de boel eraf gooien en in je boot.ini bestand effe de opstart verwijderen van windows 98 in jouw geval.

Edit :

Zorg er wel voor dat je niet de 98 partitie formateerd als hij daarvan opstart, dus de primaire partitie is. Dan is er namelijk nog maar een oplossing en dat is gewoon alles eraf gooien en een nieuwe installatie doen naar mijn mening.

[ Voor 34% gewijzigd door Emiel1984 op 04-11-2005 22:35 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je kunt met een tooltje als BootIt heel eenvoudig de partitie verwijderen, de Windows XP partitie vergroten met de vrije ruimte en eventueel de juiste partitie actief zetten.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik neem aan dat je de bootloader van Windows XP gebruikt. In dat geval kies je rechter muisknop op Deze Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstarten en Herstel (instellingen) > Aanpassen (Edit in het Engels, eerste knopje). Het zou gewoon moeten werken om de regel van Windows 98 weg te halen en te rebooten. Als het goed is boot hij nu standaard naar XP toe. Dan kan je je Windows 98 partitie leeg halen :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-08 12:37

Emiel1984

Made in NL

the_shadow schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:24:
Ik neem aan dat je de bootloader van Windows XP gebruikt. In dat geval kies je rechter muisknop op Deze Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstarten en Herstel (instellingen) > Aanpassen (Edit in het Engels, eerste knopje). Het zou gewoon moeten werken om de regel van Windows 98 weg te halen en te rebooten. Als het goed is boot hij nu standaard naar XP toe. Dan kan je je Windows 98 partitie leeg halen :)
Heb je niet mijn post gelezen ;), jah het is laat en het is weekend :p haha

[LTS][MTS][HTS]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

emiel1984 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:50:
[...]

Heb je niet mijn post gelezen ;), jah het is laat en het is weekend :p haha
Die heb ik wel degelijk gelezen, ik leg hem alleen iets verder uit ;)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Petra, dit is een vraag die je eenvoudig zelf had kunnen oplossen. Zoek even met Google of op dit forum en je vindt voldoende informatie om dit probleem op te lossen. Ik stel voor dat je in het vervolg dus zelf even zoekt voor je hier een topic opent :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.